آیا روش تبلیغات پیامکی هنوز اثربخشی دارد؟

روش تبلیغات پیامکی یک ویژگی منحصر به فرد در میان تبلیغات دیگر دارد و آن هم این است که مخاطبان نمی توانند در برابر آن مقاومت کنند. برای مثال، شما می توانید یک بنر تبلیغاتی در کنار خیابان را نگاه نکنید اما با توجه به وابستگی بالایی که به موبایل خود دارید، نمی توانید در مقابل تبلیغات پیامکی مقاوت کنید.
بیشتر بخوانید: تبلیغات موبایلی چیست؟
واقعیت این است که با این که شبکه های مجازی جای بسیاری از روش های تبلیغاتی را به خود اختصاص داده است، ولی روش تبلیغات پیامکی هنوز هم جایگاه نسبتاً خوبی در میان مردم دارد اما برای بررسی میزان اثربخشی این روش به خواندن این مقاله ادامه دهید.
۱- تبلیغات پیامکی چیست؟
روش تبلیغات پیامکی زیر مجموعه ای از تبلیغات موبایلی است که به صورت متن (Text) برای مخاطبان ارسال می شود. این تبلیغات معمولاً به صورت انبوه انجام می شوند. با توجه به تسلطی که دستگاه های موبایل بر روی زندگی مردم امروزی دارند، تبلیغات پیامکی از جمله رایج ترین تبلیغات موبایلی به حساب می آیند.
۲- آیا روش تبلیغات پیامکی هنوز اثربخشی دارد؟
تبلیغات پیامکی یکی از تاثیرگذارترین انواع تبلیغات موبایلی است که امروزه در ایران شاهد رشد آن هستیم. البته اثربخشی هر روش تبلیغاتی از جمله تبلیغات پیامکی بعد از مدتی نزول خواهد کرد اما با توجه به این که روش های خلاقانه مختلفی توسط تبلیغ کنندگان در محتوای این پیامک ها به کار گرفته می شود، به نظر می رسد که این روش هنوز اثربخشی خوبی را دارد و می تواند با دیگر روش های تبلیغاتی رقابت داشته باشد.
۳- تبلیغات پیامکی و ایجاد مزاحمت برای مخاطبان
در کشور ما هر روزه میلیون ها پیامک تبلیغاتی برای کاربران ارسال می شود که از میان این پیامک ها، تعداد زیادی به صورت دسته بندی شده و برای مخاطبان مشخص ارسال می شوند اما متاسفانه تعدادی از آن ها نیز به صورت تصادفی ارسال می شوند. مخاطبانی که علاقه ای به مشاهده تبلیغات در مورد یک چیز خاص ندارند، با مشاهده این پیامک ها تمرکز خود را از دست می دهند. دو اپراتور ایرانسل و همراه اول از جمله شرکت هایی بودند که این مسئله را به اوج خود رسانده بودند اما بعد از اعتراض مخاطبان، گزینه هایی را برای لغو دریافت پیامک تبلیغاتی در شبکه های خود تعبیه کردند.
۴- چگونه اثربخشی تبلیغات پیامکی را بیشتر کنیم؟
محتوای تبلیغات پیامکی شما باید در بردارنده یک پیشنهاد ارزشمند باشد، در غیر این صورت مخاطب بعد از باز کردن پیامک بلافاصله بدون هیچ واکنشی آن را خواهد بست. بنابراین برای افزایش میزان اثربخشی تبلیغات پیامکی باید بر روی پیشنهادات خود کار کنید و سعی کنید پیشنهاداتی را به کاربران ارائه دهید که وسوسه شوند.
بدون شک تبلیغات پیامکی هنوز اثر بخشی لازم را برای رشد یک کسب و کار دارند ولی استفاده از این پیامک ها قواعد و اصولی دارد. خلاقیت نقش مهمی در تبلیغات پیامکی دارد. برای مثال، برخی از شرکت های تبلیغاتی از متن عامیانه و حتی صمیمی مانند «سلام. خوبی؟ کد زیر رو وارد کن و جایزه بگیر!» استفاده کرده اند و واقعیت این است که این گونه محتواها شکل جذاب تری دارد و طبیعتا اثربخشی بالاتری هم خواهند داشت.
بیشتر بخوانید: روش های کاهش هزینه های تبلیغات
دیدگاهتان را بنویسید