جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > بازاریابی > ارزش برند چیست؟

ارزش برند چیست؟

access_timeنوامبر 12, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open بازاریابی
تعریف ارزش برند

ارزش برند (Brand Value) همان درک مشتریان از میزان ارزش یک برند است. طبق تعریف ارزش برند هر چه مشتریان نسبت به یک برند اعتماد بیشتری داشته باشند، ارزش برند نیز بالاتر خواهد بود. برنامه ریزی برای افزایش ارزش برند در این روزها تبدیل به یکی از مهم ترین اقدامات برای افزایش محبوبیت برندها و درآمدزایی بیشتر کسب و کارها شده است.

بیشتر بخوانید: برندینگ اشتراکی چیست؟

طبق تعریف و مفهومی که ارزش برند برای هر سازمان دارد، دو ویژگی بسیار مهم در آن وجود دارد که هر سازمان باید برای مدیریت برند خود به خوبی به آن ها توجه داشته باشد.

ارزش برند دارای دو ویژگی مهم است:

۱- ویژگی های ملموس و کارکردی

ویژگی های کمی یک برند هستند که با عدد و رقم بیان می شوند. به عنوان مثال، این برند دارای قدرت پاک کنندگی دو برابر است یا این برند دارای چاق کنندگی نصف است.

۲- ویژگی های غیر ملموس و احساسی

ویژگی های کیفی برند هستند که با جملات احساسی بیان می شوند. به عنوان مثال، این لباس مناسب برای افراد خوش سلیقه و شیک پوش است یا این کفش مناسب برای افراد دارای سبک است.

تعریف ارزش برند

ارزش برند در واقع میزان شناخت مشتریان از برند مورد نظر است و به عنوان محرکی برای افزایش فروش و قیمت و همچنین سودآوری بیشتر در بازار مورد استفاده قرار می گیرد. براساس تعریف ارزش برند آن دسنه از کسب و کارهایی که بر روی ارزش برند خود تمرکز دارند می توانند به تدریج بازار را به دست بگیرند، البته موفقیت در این زمینه نیازمند برنامه ریزی استراتژیک در یک دوره بلند مدت است.

ارزش برند چه نقشی در دستیابی به اهداف سازمانی دارد؟

سازمان ها و کسب و کارهای شناخته نشده می توانند با داشتن یک برنامه ریزی استراتژیک برای خود برندسازی کنند و بعد از افزایش ارزش برند خود در میان مشتریان و مشتریان بالقوه، یک هویت پایدار را برای خود ایجاد کنند. ارزش برند نشان دهنده میزان اعتماد مشتریان به برند مورد نظر است بنابراین شکی نیست که ارتقای ارزش برند باعث افزایش اعتماد مشتریان و در نتیجه نیل به اهداف سازمانی خواهد شد.

امروزه کار کردن بر روی ارزش برند در حیطه کارهای مربوط به بازاریابی قرار گرفته است و سازمان های تجاری تاکید زیادی بر روی بهبود ارزش برند خود دارند زیرا با هویت سازی در میان مشتریان، فروش را افزایش می دهند و با افزایش سودآوری می توانند به اهداف سازمانی خود دست پیدا کنند. به طور کلی، مدیریت برند یک نقش استراتژیک را برای هر کسب و کاری ایفا می کند به همین دلیل ارتقای ارزش برند از نقش و اهمیت بالایی در هر سازمان برخوردار خواهد بود.

تعریف ارزش برند به ما می گوید که سازمان هایی در بازار رقابتی می توانند موفق عمل کنند که شهرت برند خوبی را در میان مشتریان داشته باشند و از این نظر سرمایه گذاری بر روی ارزش برند نقش بسیار مهمی را در مدیریت شهرت این سازمان ها ایفا می کند. اگر می خواهید کسب و کار شما درآمدزا باشد، باید ابتدا برند خود را به مشتریان و مشتریان بالقوه معرفی کنید و بعد از برندسازی، با افزایش ارزش برند قیمت های محصولات و خدمات خود را بالا ببرید، به این طریق می توانید به اهداف سازمانی دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه اهداف سازمانی را تعریف کنیم؟

برچسب ها: ارتقای رضایت مشتریانارزش ادراک شدهارزش برنداهداف سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکبرندینگ اشتراکی چیست؟جذب مشتریان وفادارده برند برتر دنیامدیریت ارتباط با مشتریانهدف استفاده از ارزش برند چیست؟ویژگی های ارزش برند
بعدی نکاتی برای ورود به بازار بورس
قبلی معرفی کتاب «نگرش همه چیز است»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
  • بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up