خدمات مشاوره و استقرار استانداردهای مدیریت کیفیت

امروزه نگرش و دیدگاه مدیران به گونه ای شده است که کیفیت محصولات و خدمات خود را در راس اولویت های کاری خود قرار می دهند. مدیران همیشه به دنبال ارتقای کیفیت محصولات و خدمات خود  تا حد استاندارد های داخلی و بین المللی هستند. شرکت ها و سازمان ها برای حفظ موقعیت بازار داخلی و بین المللی خود، می بایست همواره به دنبال ارائه خدمات برتر و همچنین با کیفیت تر باشند تا در بازار رقابتی امروزی از رقبا خود عقب نمانند. برای دست یافتن بهاین اهداف، استفاده از سیستم و استانداردهای مشخصی که در عرصه های بارها بین المللی استفاده شده و نتیجه مثبت داشته اند، می شوند توصیه می شود.

چرا داشتن استانداردهای مدیریت کیفیت مهم است؟

شرکت های معتبر همیشه سعی دارند تا ارائه محصولات و خدمات را منطبق با استانداردها و آیین نامه های داخلی و بین المللی داشته باشند زیرا این باعث افزایش رضایتمندی مشتریان و کارفرمایان آنها می گردد. طبق نتاج و داده های آماری استقرار سیستم های مدیریت کیفیت باعث افزایش بهبود فرآیند های کاری، بهبود در ارائه خدمات به مشتریان و نیز موفقیت در انعقاد قراردادها می گردد. به طور کل هدف از پیاده سازی استاندارد های مدیریت کیفیت شامل مشتری محوری، ارتقاي كيفيت محصول و خدمات، كاهش هزينه بهاي تمام شده محصول و خدمات، افزايش رقابت پذيري و افزایش سهم در بازار به خصوص بازار صادرات می شود.

مهمترین چالش های شرکت ها در پیاده سازی این استانداردها کدامند؟

مهمترین چالش در پیاد سازی استاندارد های مدیریت کیفیت بحث انعطاف پذیری سازمان جهت اعمال تغییرات و برخورد مناسب با این سیستم جدید می باشد. موضوع بعدی کم تجربگی مشاوران و مجریان مسئول  پیاده سازی است که باعث عواقب زیانبار خواهد شد.

خدمات این بخش شامل:

  • ISO 9001:

استاندارد (ISO  ۹۰۰۱) بر پایه مشتری مداری بنا نهاده شده است. مبنای فکری  آن اینست که محصولات یا خدمات یک سازمان  نهایتاً باید مورد تآیید مشتری باشد. در اصل سازمان باید نیازها و انتظارات مشتریان و دیگر افراد ذینفع را برآورده سازد. ترینو می تواند سازمان شما را در هرچه بهتر پیاده کردن این استاندارد در سازمان شما کمک و یاری کند.

  • ISO/IEC 17025

 این استاندارد شامل تمامی ملزوماتی است که آزمایشگاه های بررسی و کالیبراسیون باید آنها را برآورده سازند تا بتواند مشخص شود که یک سیستم کیفیت لازم را دارد و قادر به فراهم کردن نتایج معتبر ‌می باشد. کارشناسان خبره شرکت ترینو در دو بخش الزامات مدیریتی و الزامات فنی می توانند به سازمان شما در پیاده سازی این استاندارد مشاوره و کمک لازم را ارائه نمایند.

  • ISO26000

مهم نیست که سازمان خصوصی هست یا دولتی، بزرگ یا کوچک، استاندارد ISO26000 با هر سازمانی همخوانی دارد. این استاندارد با هدف پشتیبانی از سازمان ها از نظر اقتصادی، اجتماعی و محیطی طراحی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ISO26000 با کارشناسان خبره ترینو در ارتباط شوید.

  • ISO14001

ایزو ۱۴۰۰۱ در اصل سیستم مدیریت زیست محیطی است که در بسیاری از سازمان ها استقرار یافته است. این استاندارد بعد از iso9001 پراستفاده ترین استاندارد در بیشتر سازمانها است.  استاندارد ISO14001 الزاماتی را برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آسیب رساندن آلاینده های شرکت و سازمان ها به محیط دارد و باید در تمام سازمان ها، چه تولیدی و چه خدماتی استقرار یابد. شرکت ترینو می تواند در پیاده سازی هر چه بهتر این استاندارد در سازمان شما به شما مشاوره دهد.

  • ۵S:

استاندارد جهانی ۵S در هر سازمانی باعث میگردد تا محیط کاری تمیز و سازمان یافته تر باشد. ترینو با توجه به تجربه خود در زمینه پیاده سازی ۵S در سازمان های مختلف در دخل کشور، این آمادگی را دارد تا خدمات و تجربیات خود در راستای بکارگیری استاندارد ۵S در اختیار سازمان های قرار دهد.

  • EFQM

این استاندارد فارق از نوع و اندازه سازمان به عنوان مدل اندازه گیری عملکرد سازمان، عارضه یابی و تعالی سازمانی شناخته می شود. برای پياده‌سازيEFQM  در یک سازمان نیاز به آموزش و اصلاح تمامي بخشهاي آن سازمان مي باشد. ترینو با شناسایی نقاط ضعف و قوت سازمان شما و درک وضعیت فعلی آن، اقدام به ارائه مشاوره، ارائه طرح و پیاده سازی این استاندارد در سازمان شما می کند.

چرا برای مشاوره و استقرار استانداردهای مدیریت کیفیت به تیم ترینو مراجعه کنیم؟

شرکت ترینو با نیازسنجی و بر اساس مهم‌ترین نیازهای مشتریان اقدام به ارائه خدمات مشاوره و استقرار استانداردهای مدیریت کیفیت می کند. گروه کارشناسان و مشاوران باتجربه ترینو همواره دانش و تجارب خود را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. ارائه خدمات در ترینو منطبق با الزامات استانداردها و آیین نامه های داخلی و بین المللی معتبر می باشد. خدمات مشاوره ای شرکت ترینو شامل استانداردها، مدل‌ها و ابزارهای مدیریتی که می تواند نیاز مشتریان در این حوزه را تامین کند.