نمایشگاه های شغل چه کمکی به کسب و کار شما می کنند؟

نمایشگاه های شغل فرصت مناسبی برای استخدام می باشد. در این نمایشگاه ها، بازدیدکنندگان و کمپانی های شرکت کننده در یک محیط حرفه ای با هم آشنا می شوند. دامنه فعالیت های این نمایشگاه ها گسترده است، ولی به طور مشخص باعث آشنایی مراجعه کنندگان با مهارت های کسب و کار در آینده می شود.
بیشتر بخوانید: چه شغل هایی در گذشته وجود داشته اند اما از بین رفته اند؟
یکی از بزرگترین چالش هایی که کسب و کارهای کوچک با آن مواجه هستند جذب کردن کارکنانی ماهر است که می توانند در رسیدن به اهداف کمپانی، به آن کمک کنند. کمپانی های کوچک و ناشناخته به سختی می توانند متقاضیان شایسته را به خود جذب کنند. نمایشگاه های شغل نوعی کانال کارمندیابی هستند که مزایای بسیار زیادی را برای کارمندیابی کمپانی ها دارند.
مزایای نمایشگاه های شغل برای کسب و کارها
از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-
دسترسی کمپانی به متقاضیان شایسته
یکی از بهترین مزایای نمایشگاه های شغل این است که محیطی را ایجاد می کنند تا کمپانی ها به دامنه وسیعی از کارجویان دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال، بسیاری از دانشگاه ها، مانند دانشگاه های صنعتی شریف و علم و صنعت ایران و غیره نمایشگاه های شغل را برای دانشجویان خود برگزار کرده اند تا به این طریق کارفرمایان بتوانند کارکنان مورد علاقه خود را در حوزه های علمی مختلف استخدام کنند.
-
صرفه جویی در زمان و پول
کمپانی ها معمولاً باید متقاضیان مورد نظر خود را از طریق آگهی استخدامی یا از طریق وب سایت کمپانی یا شکل های دیگر تبلیغاتی جذب کنند. انجام این کارها وقت گیر و زمان بر می باشد. یک نمایشگاه شغل به کمپانی اجازه می دهد تا بدون استفاده از تبلیغات، به تعداد زیادی از این متقاضیان دسترسی داشته باشد و با توجه به نیاز، از میان آن ها استخدام انجام دهد.
-
آشنا شدن حضوری با متقاضیان
یکی دیگر از مزایای استخدام در نمایشگاه های شغل این است که کارفرمایان می توانند متقاضیان را به صورت حضوری ملاقات کنند، که این کار نیاز به انجام مصاحبه های وقت گیر را از بین می برد. در واقع یک نمایشگاه شغل، جانشینی برای تعداد زیادی از مصاحبه های غیررسمی و کوتاه می باشد.
-
آشنا شدن با کارکنان جوان
بسیاری از مدارس دبیرستان نمایشگاه های شغلی را برگزار می کنند تا دانش آموزان قبل از فارق التحصیل شدن، فرصتی را برای آشنا شدن با کارفرمایان داشته باشند. این نمایشگاه ها همچنین فرصتی را برای کمپانی ها ایجاد می کنند تا قبل از این که این کارکنان جوان به بازار کار وارد شوند، با آن ها رابطه کاری و حرفه ای ایجاد کنند.
به طور خلاصه، بسیاری از کمپانی ها در نمایشگاه های شغلی شرکت می کنند تا بتوانند تعداد استخدام های خود را به حداکثر و میزان پول هزینه شده برای این استخدام ها را به حداقل برسانند. بنابراین، اگر شما یک کارجو هستید، می توانید با شرکت کردن در این نمایشگاه ها با فرصت های شغلی بسیار زیاد و متنوعی آشنا شوید و شغلی را که به سلیقه و تخصص شما نزدیک تر است، بیابید.
بیشتر بخوانید: تفاوت های شغل و سمت
دیدگاهتان را بنویسید