جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > بازاریابی > بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی چیست؟

access_timeجولای 8, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open بازاریابی
بازاریابی داخلی

در استراتژی بازاریابی داخلی به کارکنان به چشم مشتریان داخلی نگاه می کنند که باید این مشتریان داخلی دقیقاً مانند مشتریان خارجی با جدیت از ارزش و چشم انداز سازمان اطمینان حاصل کنند. این استراتژی برای کسب اطمینان از ارزشمند بودن خدمات و محصولات برای مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی عامیانه چیست؟

در این مقاله ابتدا بازاریابی داخلی را تعریف می کنیم و سپس جنبه های مختلف آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بازاریابی داخلی چیست؟

بازاریابی داخلی، بر پایه این ایده استوار است که نگرش مشتریان نسبت به سازمان بر مبنای تجربه کلی آن ها از سازمان است نه فقط تجربه آن ها از محصولات سازمان. هر زمانی که یک مشتری با یک کارمند بخش ارتباط با مشتریان تعاملی برقرار می کند، این تعامل بر روی میزان رضایت کلی او تاثیر می گذارد.

دلیل استفاده از بازاریابی داخلی

در یک سازمان همگی به دنبال شکل دادن یک تجربه خوب برای مشتریان هستند. بنابراین میزان رضایت یک مشتری به شدت وابسته به عملکرد کارکنان یک سازمان می باشد. مدیران منابع انسانی معمولاً از استراتژی بازاریابی داخلی استفاده می کنند.

پیش نیاز استفاده از بازاریابی داخلی

از آن جایی که این استراتژی بازاریابی بر روی ارزش نهادن به کارکنان تمرکز دارد، بنابراین ارتباط قوی میان سازمان و کارکنان برای استفاده از این استراتژی ضروری است. هر سازمان یا کسب و کاری می تواند از استراتژی بازاریابی داخلی استفاده کند. با برقرار بودن این پیش نیاز، سازمان ابتدا خدمات و محصولات را به کارکنان می فروشد اگر آن ها رضایت داشتند آن گاه آن ها را در اختیار مشتریان واقعی قرار دهند.

مراحل بازاریابی داخلی

۱- کارکنان خود را ترغیب به استفاده از محصولات و خدمات خود کنید

۲- مشتریان خارجی را نیز در نظر بگیرید زیرا کارکنان، مشتریان داخلی هستند

۳- برای دستیابی به اهداف سازمانی، از استراتژی های کارآمد استفاده کنید

اصلی ترین هدف بازاریابی داخلی چیست؟

بر اساس تعریف این رویکرد بازاریابی که در بسیاری از کسب و کارهای خدماتی مورد استفاده قرار می گیرد به این نتیجه می رسیم که هدف اصلی ار به کارگیری این رویکرد، ارزیابی و سنجش کیفیت و مقبولیت محصولات و خدمات یک کسب و کار است. در واقع بازاریابی داخلی یک مرحله قبل از روش های بازاریابی دیگر اتفاق می افتد و صرفاً برای کسب اطمینان از رضایت مشتریان انجام می شود.

مزیت استفاده از بازاریابی داخلی

اصلی ترین مزیت استفاده از این روش در سازمان این است که علاوه بر این که میزان بهره وری محصولات و خدمات و به طور کلی سازمان را افزایش می دهید، باعث افزایش رضایت مندی کارکنان خود نیز می شوید و میزان کارایی آن ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

شما نیز به عنوان یک مدیر می توانید از استراتژی بازاریابی داخلی برای مشارکت دادن کارکنان خود در سازمان، تشویق کردن آن ها و یکپارچه سازی فرهنگ سازمانی با کارکنان سازمان استفاده کنید. با این کار یک درک مشترک از اهداف سازمانی میان همه کارکنان ایجاد می شود و با ارزش نهادن به حضور کارکنان، باعث افزایش مشارکت آن ها در سازمان می شود. بنابراین اگر قصد دارید تحولی نوین را در کسب و کار خود ایجاد کنید، استراتژی بازاریابی داخلی گزینه خوبی به نظر می رسد.

 بیشتر بخوانید: بازاریابی منطقه ای چیست؟

برچسب ها: آمیخته بازاریابیاستراتژی بازاریابی داخلیبازاریابی استراتژیکبازاریابی پایگاه دادهبازاریابی داخلی چیستبازاریابی دهان به دهانبازاریابی دیجیتالبازاریابی عامیانهبازاریابی هدفمندبازاریابی یکپارچهتعریف پیشرفته بازاریابیروش های بازاریابی
بعدی حسابرسی بازاریابی چیست؟
قبلی مدل انگیزش کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
  • بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up