جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > بازاریابی > بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟

بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟

access_timeآگوست 23, 2019
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open بازاریابی

بدون شک یکی از مهم ترین گام های صادرات موفق در هر شرایطی، بازاریابی صادراتی است. بازاریابی صادراتی به معنای شناسایی بازار هدف، تحلیل وضعیت بازار و قیمت گذاری محصولات می باشد. هر چه دقت بیشتری در امر بازاریابی صادراتی داشته باشید، موفقیت شما در مرحله توزیع و فروش نیز بیشتر خواهد شد و تبدیل به یک برند جهانی می شوید.

همانطور که بازاریابی نقش مهمی در همه حوزه های کسب و کار دارد، در مورد صادرات نیز بدون استفاده از بازاریابی صادراتی نمی توان انتظار موفقیت و پیشرفت در زمینه فروش بین المللی را داشت. بنابراین در این مقاله، بعد از ارائه یک تعریف از بازاریابی صادراتی، نحوه انجام گرفتن بازاریابی صادراتی را بررسی کرده ایم.

بازاریابی صادراتی چیست؟

بازاریابی صادراتی (Export Marketing) به معنای بازاریابی محصولات یا خدمات در سطح بین المللی و جذب مخاطبان جدید به منظور ایجاد فرصت های صادراتی جدید می باشد. به عنوان مثال، شرکت کردن در نمایشگاه های تجاری بین المللی، استفاده از شبکه های مجازی برای تبلیغات و … از جمله اعمال بازاریابی صادراتی می باشد.

بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟

برای انجام دادن بازاریابی صادراتی باید چند گام را به ترتیب اجرا کنید تا برتری را در بازار بین المللی به دست آورید:

۱- تحقیقات بازار

شرایط حاکم بر یک بازار جدید در یک کشور دیگر قطعاً با شرایط موجود در کشور شما متفاوت است. تحقیقات بازار در حوره بازاریابی به شما کمک می کند تا از این شرایط آگاهی داشته باشید و برنامه های مربوط به بازاریابی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. به این طریق می توانید تغییرات موجود در بازار را پیش بینی و دنبال کرده و میزان موفقیت خود را ارزیابی نمایید.

۲- تبلیغات و برندینگ

برای اجرای موفقیت آمیز بازاریابی صادراتی، تبلیغات و برندینگ از جمله مهم ترین گام ها محسوب می شوند. تبلیغات و برندینگ به طور کلی با هدف افزایش آگاهی مشتری از برند و افزایش فروش انجام می شوند و شامل برنامه های تبلیغاتی موثر، برنامه های ترویجی کارآمد و ایجاد هویت برند و هویت تجاری می باشند و عامل موفقیت بازاریابی صادراتی به حساب می آیند.

۳- استفاده از بازاریابی دیجیتالی

استفاده از بازاریابی دیجیتالی (Digital Marketing) و ابزارهای مربوط به آن یکی از زیرمجموعه های بازاریابی صادراتی است. برای استفاده از بازاریابی صادراتی و موفقیت در فضای مجازی شما باید یک وب سایت مناسب طراحی کنید و با قرار دادن محتوای مناسب بتوانید مشتریان بین المللی را به سوی کسب و کار خود جذب نمایید. توجه داشته باشید که در بازاریابی دیجیتالی در سطح بین المللی باید از محتوای انگلیسی استفاده کنید.

۴- نمایشگاه های تجاری

یکی از موثرترین راه ها برای اجرای بازاریابی بین المللی، مشارکت کردن در نمایشگاه های تجاری است که به صورت بین المللی برگزار می شوند. در این نمایشگاه ها می توانید محصولات را به بازار هدف معرفی کرده و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

۵- استفاده از ابزارهای فروش قدرتمند

ابزارهای دیجیتالی مانند دیتابیس های آنلاین می توانند یکی از موثرترین مراحل مربوط به اجرای بازاریابی صادراتی باشند که قابلیت بخش بندی بازار برای مناطق مختلف و به روز نگه داشتن محصولات را دارند. البته هر چه بیشتر داده های فروش را تجزیه و تحلیل کنید، راحت تر به این نتیجه خواهید رسید که چه ابزاری برای فروش کسب و کار شما مفید هستند.

صادرات موفق به شدت وابسته به بازاریابی صادراتی مناسب و خلاقانه است. یعنی اگر شما نتوانید یک بازاریابی صادراتی را در سطح بین المللی با استفاده از ابزارهای روز دنیا انجام دهید، بدون شک روز به روز در بازار تجاری بین المللی ضعیف تر خواهید شد. در دوره «گام اول صادرات» به خوبی در مورد بازاریابی صادراتی، مبانی اجرای آن، نحوه انتخاب نماینده و توزیع کننده برای یک فروش موفق و … بحث خواهد شد.

برچسب ها: بازاریابی دیجیتالیبازاریابی صادراتیبازاریابی صادراتی چیستچگونگی بازاریابی صادراتیشناسایی بازار هدفکارگاه گام اول صادراتموفقیت در صادرات
بعدی در چه شرایطی به صادرات روی آوریم؟
قبلی نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مشاهدة فيلم Online on line casino Royale 2006 مترجم اون لاين
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up