جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > بازاریابی > بازاریابی عامیانه چیست؟

بازاریابی عامیانه چیست؟

access_timeجولای 12, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open بازاریابی
بازاریابی عامیانه

بازاریابی عامیانه بر خلاف رویکردهای بازاریابی دیگر، با طیف وسیعی از مخاطبان سر و کار ندارد. بازاریابی عامیانه به این معناست که شما بازاریابی خود را در یک گروه کوچک انجام می دهید و باید امیدوار باشید که این گروه، پیام های شما را به مخاطبان بیشتری برسانند و پیام بازاریابی شما منتشر شود.

بیشتر بخوانید: رویکردهای بازاریابی

در این مقاله ابتدا یک تعریف ساده از رویکرد بازاریابی عامیانه ارائه خواهیم کرد و سپس کاربردهای این رویکرد در بازاریابی و نقش آن در افزایش فروش هر کسب و کار را بررسی خواهیم کرد.

بازاریابی عامیانه چیست؟

در این رویکرد بازاریابی، مخاطبان شما مشخص و محدود هستند. شما برای بازاریابی کردن یک محصول ابتدا یک گروه کوچک از افراد را بر اساس شناختی که از آن ها به هر طریقی دارید انتخاب می کنید و پیام خود را به آن ها منتقل می کنید تا این افراد پیام بازاریابی شما را به دیگران نیز اعلام کنند.

هزینه استفاده از رویکرد بازاریابی عامیانه

هزینه استفاده از رویکرد بازاریابی عامیانه اغلب کمتر از رویکردهای بازاریابی دیگر خواهد بود و در عین حال می تواند منجر به نتایج بسیار خوبی برای کسب و کار شما شود. در این رویکرد شما به این نتیجه می رسید که برخی گروه ها یا افراد موثر تر از بقیه هستند، آنگاه پیام مربوط به محصولات یا ایده ها یا خدمات خود را به آن ها می رسانید و از نفوذ آن ها استفاده می کنید تا این پیام را برای شما منتشر کنند.

مثالی از کاربرد رویکرد بازاریابی عامیانه

به عنوان یک مثال ساده، فرض کنید یک نویسنده تازه کار قصد منتشر کردن یک کتاب را دارد، بازاریابی برای یک کتاب که به دست یک نویسنده تازه کار نوشته شده، آن هم برای یک فرد غیر متخصص در زمینه بازاریابی، تقریباً غیر ممکن است، بنابراین این نویسنده تصمیم می گیرد کتاب خود را به یک مجله بسیار معتبر ارسال کند و امیدوار باشد که آن ها نقد مثبتی را بر روی این کتاب بنویسند و این دیدگاه های خود را در مورد کتاب منتشر کنند، این امر باعث جذب خوانندگان بیشتری برای کتاب خواهد شد و فروش کتاب بالا خواهد رفت.

در نتیجه

یعنی در روش بازاریابی عامیانه، شما از یک کانال توانمند دیگر برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می کنید ولی در نهایت نتایج آن برای شما مفید خواهد بود. حال این کانال هر چه قدرت بیشتری در منتشر کردن اخبار و تبلیغات داشته باشد، احتمال موفقیت شما نیز افزایش پیدا می کند.

در صورتی رویکرد بازاریابی عامیانه موثر خواهد بود که شما یک بخش بازار قطعی و مستعد را پیدا کنید و از آن استفاده نمایید. اگر وقت خود را برای بازاریابی کردن محصول در گروه هایی که علاقه ای به محصول ندارند یا این که نفوذی در گروه های دیگر ندارند، تلف کنید نتیجه ای از کار شما حاصل نخواهد شد. در این جا نیز استراتژی بخش بندی بازار اهمیت دارد. تحقیق و بررسی قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از رویکرد بازاریابی عامیانه، یک امر لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: بازاریابی منطقه ای چیست؟

برچسب ها: آمیخته بازاریابیادبیات بازاریابیاستراتژی بخش بندی بازاربازاریابی اشتراکیبازاریابی پیشرفتهبازاریابی رویدادبازاریابی عامیانه چیستبازاریابی یکپارچهتولید محتوا در بازاریابیرویکرد بازاریابی عامیانهرویکردهای بازاریابی
بعدی معیارهای بخش بندی بازار
قبلی رویکردهای بازاریابی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
  • بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up