جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > بازاریابی > بازاریابی منطقه ای چیست؟

بازاریابی منطقه ای چیست؟

access_timeجولای 13, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open بازاریابی
بازاریابی منطقه ای

رویکرد بازاریابی منطقه ای با هدف جذب مشتریان وفادار در سطح منطقه ای به صورت بلند مدت، مورد استفاده قرار می گیرد. بازاریابی منطقه ای مخصوصاً حول خدمات منطقه ای، فروشگاه های فیزیکی یا رستوران ها کاربرد دارند و گاهی ممکن است نسبت به رویکردهای بازاریابی دیگر موثرتر عمل کند.

بیشتر بخوانید: رویکردهای بازاریابی

در ابتدا این مقاله یک تعریف از بازاریابی منطقه ای ارائه می کنیم و سپس به بررسی جنبه های مختلف این رویکرد بازاریابی خواهیم پرداخت.

بازاریابی منطقه ای چیست؟

در هر منطقه جغرافیایی، جذب کردن مشتریان به صورت بلند مدت و دائمی یکی از اصلی ترین اهداف هر بازاریاب است. یک بازاریاب با استفاده از این رویکرد سعی دارد تا با ارائه خدمات، باز کردن رستوران ها و یا فروشگاه های فیزیکی مشتریان بیشتری را جذب کند.

آمار ارقام ارتباط مشتریان با رویکرد بازاریابی

طبق یک آمارهای منتشر شده در یک سایت خارجی (منبع)، ۵۰ درصد از مردم وارد فروشگاه ها یا شرکت هایی می شوند که از قبل دنبال آن بوده اند. همچنین ۶۰ درصد از اطلاعاتی که استفاده کرده اند، این اطلاعات را یا از طریق تبلیغات منطقه ای و یا بر روی وب سایت یک کسب و کار مشاهده کرده اند.

مزیت اصلی بازاریابی منطقه ای چیست؟

آمارهای بالا نشان می دهد که درصدی از افرادی که در اینترنت جستجو می کنند به دنبال محصولات منطقه ای (داخلی) هستند. بنابراین در این حالت، بازاریابی منطقه ای می تواند تعداد قابل توجهی از این مشتریان بالقوه را جذب کند.

آیا این رویکرد تنها رویکرد بازاریابی موجود برای بازاریابی در منطقه است؟

خیر. استفاده از بازاریابی منطقه ای به معنای کنار گذاشتن رویکردهای دیگر نیست، بلکه ما باید از رویکردهای دیگر نیز استفاده کنیم یا حتی از رویکردهای ترکیبی مانند بازاریابی یکپارچه برای به کارگیری چندین رویکرد بازاریابی با هم بهره مند شویم، اما در کنار استفاده از این رویکردها، با مشاهده چنین روندهایی در بازار منطقه ای می توانیم از رویکرد بازاریابی منطقه ای نیز استفاده کنیم تا آن دسته از مردم را نیز جذب کسب و کار خود کنیم.

بیشتر بخوانید: بازاریابی یکپارچه چیست؟

ملزومات استفاده از رویکرد بازاریابی منطقه ای

رویکرد بازاریابی در منطقه گزینه ای برای بازاریاب است که می تواند برای جذب مشتریانی که به دنبال محصولات منطقه ای هستند، از آن استفاده کند. یعنی شناسایی این دسته افراد یکی از ملزومات استفاده از رویکرد بازاریابی منطقه ای می باشد. همچنین به یاد داشته باشید که استفاده از این رویکرد در کنار رویکردهای بازاریابی دیگر موفقیت آمیز خواهد بود بنابراین یک بعدی عمل نکنید.

باید از این روش در کنار رویکردهای بازاریابی دیگر استفاده کنید، زیرا تغییرات موجود در بازار باعث می شوند تا کسب و کاری که تنها از یک رویکرد بازاریابی منطقه ای برای جذب مشتریان استفاده می کند، با خطر ورشکستگی مواجه شود. به عنوان مثال، تحریم ها در کشور ایران منجر به تاکید بیشتر بر روی استفاده از کالاهای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری شده است، بنابراین شما به عنوان یک بازاریاب، باید به دنبال جذب مشتریان در سطح منطقه ای نیز باشید.

بیشتر بخوانید: لیستی از ۱۵ نوع محتوا در بازاریابی

برچسب ها: آمیخته بازاریابیاستراتژی بازاریابیاصلی ترین هدف بازاریابیانواع محتواهای بازاریابیبازاریابی اشتراکیبازاریابی پیشرفتهبازاریابی دیجیتالبازاریابی لوکسبازاریابی منطقه ایبازاریابی منطقه ای چیستبازاریابی یکپارچهجذب مشتریان وفاداررویکردهای بازاریابی
بعدی رویکردهای بازاریابی
قبلی 4 روش برای فروختن به کسانی که قدرت خرید محصول ما را ندارند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
  • بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up