جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > بازاریابی > بازاریابی پایگاه داده چیست؟

بازاریابی پایگاه داده چیست؟

access_timeجولای 10, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open بازاریابی
بازاریابی پایگاه داده

بازاریابی پایگاه داده (Database Marketing) از روش های نوین در بازاریابی مستقیم می باشد که امکان استفاده از اطلاعات مشتریان برای نزدیک شدن به آن را به شما می دهد. توجه داشته باشید که اصطلاح پایگاه داده در حوزه بازاریابی با این اصطلاح در حوزه فناوری اطلاعات کمی متفاوت است. در ادامه این مقاله، این اصطلاح را تعریف خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی منطقه ای چیست؟

ابتدا تعریف بازاریابی پایگاه داده را ارائه می کنیم و سپس به بررسی نحوه استفاده از این روش و هدف و مزایای استفاده از آن خواهیم پرداخت.

بازاریابی پایگاه داده چیست؟

بازاریابی پایگاه داده یکی از روش های بازاریابی مستقیم و یک رویکرد سیستماتیک برای جمع آوری، تثبیت و پردازش اطلاعات مربوط به مشتریان (مشتریان و مشتریان بالقوه) می باشد که این اطلاعات در پایگاه های داده (دیتابیس) سازمان نگه داری می شوند و کاربردهای بسیار زیادی نیز دارند.

نحوه استفاده از بازاریابی پایگاه داده

بازاریاب ها از این پایگاه های داده استفاده می کنند تا اطلاعات مربوط به مشتریان را به دست آورند، به این طریق مشتریان خود را بیشتر خواهند شناخت و به این طریق مشتریان هدف خود را انتخاب می کنند، ارزش مشتریان مختلف را برای سازمان با هم مقایسه می کنند و پیشنهادهای سفارشی شده را به هر یک از این مشتریان می دهند.

مزیت استفاده از بازاریابی پایگاه داده

مزیت این کار این است که بازاریاب می داند چه محصول یا خدماتی را به کدام مشتری پیشنهاد کند که بیشتر به سلیقه او نزدیک باشد. از جمله مزیت های استفاده از بازاریابی پایگاه داده این است که ما به عنوان بازاریاب با چشمان باز و با اطمینان بیشتری به سمت مشتریان می رویم.

در بازاریابی پایگاه داده چه اطلاعاتی در اختیار داریم؟

ما در روش بازاریابی پایگاه داده اطلاعاتی همچون شماره تماس، آدرس، نشانی حساب آن ها در شبکه های اجتماعی، ایمیل و غیره از مشتریان را جمع آوری می کنیم. برخی از بازاریاب ها و کسب و کارها، اطلاعات مربوط به مشتریان خود را در جایی نگه داری می کنند و در زمانی مناسب، از این اطلاعات استفاده می کنند.

هدف از بازاریابی پایگاه داده

هدف استفاده از این رویکرد این است که محصولات را به مشتریان معرفی کرده و در مورد محصولات جدید تبلیغات را انجام دهیم و تفاوت آن با روش های بازاریابی دیگر این است که در این روش دقیقاً می دانیم که چه تبلیغاتی را برای کدام مشتریان ارسال کنیم. بازاریاب ها را قادر به معرفی خدمات و محصولات به طیف وسیعی از مشتریان به روشی ساده ساخته است.

بازاریابی پایگاه داده روشی قدرتمند برای درک عادت های خرید مشتریان و سلیقه آن ها و تخمین زدن میزان پولی که برای خرید محصولات یا خدمات یک بازاریاب پرداخت می کنند، می باشد. اگر شما نیز یک بازاریاب هستید، می توانید با در دست داشتن این اطلاعات مفید، پیشنهادهای سفارشی شده برای هر مشتری را به آن ها ارائه دهید. به این صورت هم مشتریان راضی خواهند بود و هم احتمال تبدیل شدن مشتریان بالقوه به مشتری، برای شما افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: بازاریابی عامیانه چیست؟

برچسب ها: آمیخته بازاریابیادبیات بازاریابیبازاریابیبازاریابی استراتژیکبازاریابی ایمیلبازاریابی پایگاه دادهبازاریابی پایگاه داده چیستبازاریابی داخلیبازاریابی دهان به دهانبازاریابی دیجیتالبازاریابی لوکسبازاریابی منطقه ایحسابرسی بازاریابی چیستروش های بازاریابی مستقیم
بعدی تعریف عملیاتی تاب آوری
قبلی کاربردهای نوین مدیریت ارتباط با مشتریان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مشاهدة فيلم Online on line casino Royale 2006 مترجم اون لاين
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up