جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > مهارت های فردی > برای ارزیابی یک ایده چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

برای ارزیابی یک ایده چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

access_timeجولای 19, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open مهارت های فردی
ارزیابی یک ایده

هر ایده ای لزوماً شما را به هدفی که دارید نمی رساند. موسسه ملی آموزش کسب و کار اعلام کرده است که تنها ۴۰ درصد از ایده های کسب و کار عملی شده و مفید و سودآور هستند و تقریباً ۳۰ درصد از این ایده ها با شکست مواجه می شوند (منبع). بنابراین قبل از این که اقدامی برای عملی کردن ایده های خود کنید، باید به دنبال ارزیابی یک ایده باشید.

بیشتر بخوانید: ایده های کسب و کار در زمینه گردشگری

در ادامه به برخی از معیارهای ارزیابی یک ایده اشاره می کنیم و در مورد هر یک از این معیارهای ارزیابی یک ایده توضیحاتی را ارائه می کنیم تا بیشتر با آن ها آشنا شوید.

معیارهای ارزیابی یک ایده

  1. نیاز

اولین معیار برای ارزیابی ایده ها شما، نیاز است. قبل از هر کاری باید از خود سوال کنید که چه نیازی به این ایده وجود دارد؟ میزان نیاز به ایده شما توسط بازار و کسب و کارهای دیگر، میزان مفید بودن و عملی بودن ایده های شما را تعیین می کنند. اگر نیازی در عمل به این ایده ها وجود نداشته باشد، طبیعتاً ایده شما عملی نخواهد شد یا با شکست مواجه می شود. بنابراین قبل از هر چیزی، نیاز بازار را بررسی کنید.

  1. تمایز

سوال دیگری که باید از خود بپرسید این است که این ایده کسب و کار شما، چه وجه تمایزی با کسب و کارهای دیگر در بازار دارد؟ تمامی کسب و کارهایی که امروزه به موفقیت های عظیمی دست پیدا کرده اند، از یک ایده با ویژگی های منحصر به فرد سرچشمه می گیرند، بنابراین تمایز عامل مهمی برای ارزیابی ایده شما می باشد.

  1. تحلیل بازار

تحلیل بازار یک ابزار قدرتمند برای ارزیابی ایده ها می باشد. سوالی که در این جا مطرح است این است که بازار مورد نظر شما برای عملی کردن این ایده کسب و کار تا چه میزان بزرگ است؟ یا این که میزان وسعت و رشد آن در چند سال آینده به چه صورت است؟ انجام تحلیل بازار برای هر ایده کسب و کار، این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد.

  1. هزینه ها

هزینه یکی از مهم ترین عوامل دخیل در راه اندازی کسب و کار جدید است. هزینه معیاری است که نشان می دهد چقدر شما باید برای عملی کردن ایده خود خرج کنید تا بتوانید سودی از آن حاصل کنید. تخمین صحیح این هزینه ها، عامل بسیار مهمی در موفقیت هر ایده است، و شاید هزینه یکی از مهم ترین معیارها برای ارزیابی هر ایده ای باشد.

بیشتر بخوانید: روش های کاهش هزینه های تبلیغات

هر ایده ای که برای خود در سر می پرورانید، باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد و عملی کردن آن نیاز به هزینه های زیادی نداشته باشد. طبق آمار، ۳۰ درصد از ایده های شما با شکست مطلق مواجه می شوند، بنابراین قبل از انجام هر کاری برای عملی کردن ایده های خود با استفاده از معیارهای یاد شده آن ها را ارزیابی کنید. اطلاعات حاصل از انجام ارزیابی با استفاده از معیارهای بالا، ریسک عملی نشدن ایده شما را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه یک فروم راه اندازی کنیم؟

برچسب ها: ارزیابی یک ایدهایده های کسب و کاربهبود کسب و کارتحلیل بازاررونق بخشیدن به کسب و کارکسب و کارمعرفی کتاب خلق مدل کسب و کارمعیارهای ارزیابی یک ایدهموفق شدن یک کسب و کاروظیفه اصلی یک مدل انگیزش کسب و کار
بعدی آیا خلاقیت ذاتی است یا اکتسابی؟
قبلی روش های تبلیغاتی برای آموزشگاه زبان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
  • بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up