جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > بازاریابی > تفاوت تحقیقات بازار و تحقیق بازاریابی چیست؟

تفاوت تحقیقات بازار و تحقیق بازاریابی چیست؟

access_timeمی 22, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open بازاریابی
تفاوت تحقیقات بازار و تحقیق بازاریابی

با این که دو اصطلاح تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی اغلب به جای یکدیگر به کار برده می شوند، ولی تفاوت های چشمگیری با هم دارند. در این مقاله ابتدا هر یک از آن ها را تعریف می کنیم و سپس به بررسی تفاوت تحقیقات بازار و تحقیق بازاریابی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای

تفاوت تحقیقات بازار و تحقیق بازاریابی زمانی برای شما به صورت شفاف مشخص خواهد شد که ابتدا تعریف هر یک از این دو اصطلاح را بدانید. به همین منظور هر کدام از این اصطلاحات را ابتدا تعریف کرده و سپس به بررسی تفاوت میان آن ها می پردازیم.

تحقیقات بازار چیست؟

تحقیقات بازار قبل از تولید محصول انجام می شود، یعنی شرکت بر اساس اطلاعاتی که از تحقیقات بازار به دست آورده قصد تصمیم گیری در مورد نوع محصول تولیدی را دارد. همانطور که از اسم آن پیداست، تحقیقات بازار یعنی ابتدا بازار را برای وارد کردن محصولات به درون آن بسنجیم.

تحقیقات بازاریابی چیست؟

تحقیقات بازاریابی بعد از تولید و توزیع صورت می گیرد و شرکت در این مرحله قصد بررسی میزان کارآمد بودن برنامه بازاریابی خود را دارد. با این تفسیر، تحقیقات بازاریابی نوعی محک برای ارزیابی روش بازاریابی استفاده شده می باشد.

تفاوت تحقیقات بازار و تحقیق بازاریابی چیست؟

بنابراین، تحقیقات بازار قبل از تولید محصول صورت می گیرد و تحقیقات بازاریابی بعد از تولید محصول انجام می شود. تمرکز اصلی تحقیقات بازار بر روی یک بازار مشخص است، اما تحقیقات بازاریابی در سطوح وسیع تری انجام می گیرد. به طور خلاصه، تفاوت اصلی آن ها این است که تحقیقات بازار نشان دهنده تحقیقاتی است که در یک بازار انجام می گیرند و تحقیقات بازار بسیار گسترده تر از تحقیقات بازاریابی می باشد.

شباهت تحقیقات بازار و تحقیق بازاریابی چیست؟

البته این دو اصطلاح هم پوشانی و شباهت هایی نیز با هم دارند. همانطور که قبلاً اشاره شد تحقیقات بازار تحقیقاتی است که بر روی روندهای بازار (روندهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فناوری و غیره)، نیازها و خواسته های مشتریان، رقابت مستقیم و غیرمستقیم و غیره صورت می گیرد. از طرف دیگر، تحقیقات بازاریابی همان تحقیقاتی است که بر روی بازاریابی تمرکز دارد. به عنوان مثال، از جمله مثال های تحقیقات بازاریابی می توان به تبلیغات، تحقیقات قیمت گذاری، تحقیقات کانال و غیره اشاره کرد.

طبق آمار رسمی گوگل (منبع)، تحقیقات بازار نسبت به تحقیقات بازاریابی بسیار رایج تر است و تقریباً ۵ برابر بیشتر توسط کاربران جستجو شده است. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که اصطلاح تحقیقات بازار در میان کاربران رایج تر است. از طرف دیگر، تحقیقات بازار دارای دیدگاه وسیع تری در مورد بازارها، افراد، و سازمان ها می باشد و تحقیقات بازاریابی بیشتر بر روی مسائل مربوط به بازاریابی مانند ترفیع و برندینگ تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای ورود به بازار بورس

برچسب ها: آمیخته بازاریابیایجاد جایگاه در بازاربازاریابی اشتراکیبازاریابی دیجیتالبازاریابی رویدادبازاریابی لوکستحقیقات بازاریابیتفاوت تحقیقات بازار و تحقیق بازاریابیجنگ بازاریابی
بعدی معرفی کتاب «کانون های ارزیابی در مدیریت منابع انسانی»
قبلی مشکلات ناشی از نوشتن رزومه دروغ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مشاهدة فيلم Online on line casino Royale 2006 مترجم اون لاين
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up