جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > مهارت های فردی > تکنیک های مذاکره تلفنی

تکنیک های مذاکره تلفنی

access_timeنوامبر 14, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open مهارت های فردی
تکنیک های مذاکره تلفنی

کسب مهارت های مذاکره تلفنی از جمله مهم ترین کارهایی است که باید برای ترقی کسب و کار خود انجام دهید. بدون شک هر مذاکره تلفنی دارای اصول و تکنیک هایی است که قبل از شروع مذاکره، باید کسب کرده باشید. در این مقاله تکنیک های مذاکره تلفنی را به شما معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: مذاکره درونی را کنار بگذارید

تکنیک های مذاکره تلفنی عبارتند از:

۱- کسب اطلاعات از طرف مذاکره کننده

آگاهی کلید موفقیت در مذاکره است و این امر برای مذاکره تلفنی نیز صادق است. قبل از این که مذاکره تلفنی را شروع کنید، باید تا می توانید در مورد رقبای خود اطلاعات به دست آورید و نقاط قوت و نقاط ضعف طرف مذاکره کننده را به خوبی بشناسید. به این صورت می توانید طرف مقابل خود را در پای تلفن به خوبی توجیه کنید و او را ترقیب به همکاری بیشتر با خود نمایید.

۲- مذاکرات تلفنی خود را تجزیه و تحلیل کنید

یکی از تکنیک های مذاکره تلفنی موفق این است که مذاکرات تلفنی خود را تحلیل کنید. یکی از روش های تحلیل مذاکرات تلفنی که امروزه بسیار رایج شده است ضبط مکالمات تلفنی می باشد. این مذاکرات را گوش کنید تا بتوانید به نقاط قوت و نقاط ضعف خود در مذاکره تلفنی پی برده و نقص های خود را برطرف نمایید. این تکنیک باعث می شود که در مذاکره تلفنی بعدی عملکرد بهتری داشته باشید.

۳- در هنگام مذاکره تلفنی یادداشت برداری کنید

علاوه بر تکنیک ضبط مذاکرات تلفنی و تحلیل آن ها، یکی دیگر کارهای مفید در مذاکره تلفنی یادداشت برداری از گفته های طرف دیگر مذاکره است. بعد از اتمام مذاکره تلفنی می توانید تمامی خواسته ها و صحبت های طرف دیگر مذاکره را که به صورت یادداشت هستند، به صورت منظم جمع آوری کنید و حتی آن را به صورت یک گزارش به مافوق خود تحویل دهید. این کار باعث ایجاد نظم در مذاکره تلفنی خواهد شد.

۴- شروع کننده تماس باشید

یک تکنیک دیگر برای مذاکره تلفنی این است که شما همواره شروع کننده تماس باشید زیرا تمرکز بیشتری بر روی کار خود خواهید داشت و به مذاکره مسلط می شوید. فرض کنید شما به صورت غیر منتظره تلفن را پاسخ می دهید و طرف مذاکره شما به سرعت شروع به بیان شرایط مذاکره می کند، در این حالت شما تمرکز کافی برای امتیاز گرفتن از طرف مقابل را نخواهید داشت.

۵- همواره برای مذاکره تلفنی آماده باشید

به همان میزان که شما برای یک مذاکره حضوری آماده می شوید، باید برای مذاکره تلفنی نیز آماده باشید. قبل از شروع مذاکره تلفنی، سعی کنید شرایط طرف مقابل را طی یک تماس جداگانه یادداشت کنید و به خوبی آن ها را بررسی نمایید. آمادگی خود را از این نظر که چه چیزهایی باید برای ترغیب کردن طرف مقابل بگویید یا چه شرایطی را باید به او پیشنهاد کنید و چه امتیازاتی را باید به نفع سازمان خود دریافت کنید، بالا ببرید.

مذاکره حضوری و مذاکره تلفنی شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند، بنابراین زمانی که شما قصد انجام یک مذاکره تلفنی را دارید باید برخی مهارت های ویژه برای مذاکره تلفنی را در خود داشته باشید. از این رو، افرادی که تکنیک های مذاکره تلفنی را یاد گرفته اند می دانند که هر اشتباه کوچکی در مذاکره تلفنی می تواند لطمه زیادی را به مذاکره وارد کند و شما را به عنوان یک مذاکره کننده از امتیازات احتمالی خود در مذاکره محروم سازد.

بیشتر بخوانید: مکاتب اخلاقی و کاربرد آن در مذاکره

برچسب ها: آگاهی در هر مذاکرهاهمیت نیاز در مذاکرهتکنیک های مذاکره تلفنیرهبری در مذاکرهفنون مذاکره از دیدگاه اسلاممذاکره تلفنیمذاکره درونیمکاتب اخلاقی و کاربرد آن در مذاکرهموفقیت در مذاکرهویژگی های یک مذاکره کننده
بعدی آیا به شرکت های بازاریابی شبکه ای وارد شویم؟
قبلی فنون مذاکره از دیدگاه اسلام

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مشاهدة فيلم Online on line casino Royale 2006 مترجم اون لاين
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up