جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > بازاریابی > حسابرسی بازاریابی چیست؟

حسابرسی بازاریابی چیست؟

access_timeجولای 8, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open بازاریابی
حسابرسی بازاریابی

اصلی ترین هدف استفاده از حسابرسی بازاریابی کسب اطمینان از مشکلات و فرصت های کسب و کار و همچنین توصیه یک برنامه خوب برای بهبود عملکرد بازاریابی این کسب و کار می باشد. بنابراین در ادامه نیز خواهید دید که حسابرسی بازاریابی تا چه میزان بر روی یک کسب و کار تاثیرگذار می باشد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی داخلی چیست؟

در این مقاله ابتدا تعریفی از حسابرسی بازاریابی را ارائه می کنیم و سپس به بررسی اهداف اصلی این رویکرد در سازمان ها خواهیم پرداخت.

حسابرسی بازاریابی چیست؟

حسابرسی بازاریابی به معنای ارزیابی، تجزیه و تحلیل و تفسیر کامل و سیستماتیک محیط بازاریابی (بازاریابی داخلی و بازاریابی خارجی) کسب و کار، اهداف، استراتژی ها و قواعد آن می باشد. این رویکرد بازاریابی معمولاً توسط یک شخص سوم، نه یک عضو در سازمان، انجام می شود.

اهداف اصلی حسابرسی بازاریابی

  1. سنجش میزان دستیابی به اهداف

اهداف سازمانی، اولویت سازمان هستند. به همین دلیل است که سازمان از روش های مختلفی مانند حسابرسی-بازاریابی استفاده می کند تا به اهداف فروش و بازاریابی خود دست پیدا کند. حسابرسی بازاریابی قادر است میزان دستیابی به اهداف سازمانی را برای یک سازمان بسنجد تا به این طریق مدیران سازمان سیاست های مناسبی را برای ادامه کار اتخاذ کنند.

  1. سنجش هزینه های بازاریابی

هزینه های بازاریابی از جمله مهمترین عوامل تعیین کننده برای انتخاب یک روش بازاریابی است. حسابرسی بازاریابی این هزینه های بازاریابی را برای سازمان می سنجد تا سازمان یک دید کلی نسبت به عملکرد روش های بازاریابی خود داشته باشد و در صورت ناکارآمد بودن آن ها و هزینه های بالا، آن ها را متوقف کرده و به دنبال روش های دیگری باشد.

  1. سنجش میزان مشتری مداری

همان گونه که می دانیم، مشتری مداری از جمله مهم ترین عوامل تعیین کننده در ارتقای کیفیت ارتباط با مشتریان در سازمان است. حسابرسی بازاریابی می تواند میزان مشتری مدار بودن سازمان و بخش ارتباط با مشتریان سازمان را بسنجد تا مدیران مطمئن باشند که مشتریان آن ها از خدمات و محصولات سازمان رضایت دارند.

  1. سنجش رقابتی بودن آمیخته بازاریابی

آمیخته بازاریابی یک ابزار مشهور برای معرفی استراتژی بازاریابی است. زمانی که شما از آمیخته بازاریابی استفاده می کنید، باید بدانید که ویژگی رقابتی بودن را دارد و می تواند در بازار رقابت حرفی برای گفتن داشته باشد. این سنجش را حسابرسی بازاریابی انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: آمیخته بازاریابی در کسب و کارهای خدماتی

به طور کلی هر مدیر و بازاریاب باید از ابزار حسابرسی بازاریابی برای سنجش و انتخاب بهترین وضعیت در محیط پیرامون و ارائه خط مشی های آینده برای موفقیت سازمان استفاده کند. بدون استفاده از این روش، مدیر سازمان نمی داند که فرصت ها و چالش های پیش روی سازمان تا چه میزان جدی هستند و بنابراین در برنامه ریزی اشتباه خواهد کرد.

حسابرسی بازاریابی نیز به گردآوری و تجزیه و تحلیل داده ها در محیط های مختلف کسب و کار می پردازد و یک ضرورت برای یافتن مشکلات موجود در کسب و کار و راه حل های مناسب برای برطرف کردن آن ها می باشد. به طور کلی اگر می خواهید نقاط ضعف، نقاط قوت و فرصت های استثنایی را برای کسب و کار خود شناسایی کنید، از حسابرسی بازاریابی استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی اشتراکی

برچسب ها: آمیخته بازاریابیآیا به شرکت های بازاریابی شبکه ای وارد شویماستراتژی بازاریابی یکپارچهانواع محتواهای بازاریابیاهداف سازمانیبازاریابی اشتراکیبازاریابی پایگاه دادهبازاریابی دهان به دهانبازاریابی دوره های آموزشیتعریف پیشرفته بازاریابیحسابرسی بازاریابیحسابرسی بازاریابی چیست
بعدی مدیریت ارتباط با شرکای تجاری
قبلی بازاریابی داخلی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مشاهدة فيلم Online on line casino Royale 2006 مترجم اون لاين
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up