جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > مدیریت عمومی > روش های پیشگیری از حسادت سازمانی

روش های پیشگیری از حسادت سازمانی

access_timeسپتامبر 7, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open مدیریت عمومی
روش های پیشگیری از حسادت سازمانی

حسادت سازمانی به احساس حسادت در کارکنان اطلاق می شود. حسادت سازمانی یکی از مخرب ترین نیروهای موجود در هر سازمان است که تاثیر بسیار بدی را بر روی محیط کاری می گذارد. شما به عنوان یک کارفرما یا مدیر سازمان، باید از تمامی روش های پیشگیری از حسادت سازمانی استفاده کنید تا عملکرد سازمان بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: حسادت سازمانی چیست؟

اکثر اوقات حسادت سازمانی ریشه در انگیزه های مالی دارد و معمولاً کارکنان بر سر چیزی حسادت می کنند که قادر به رقابت در آن زمینه با دیگر کارکنان نیستند. البته حذف کردن حسادت از سازمان غیر ممکن است، اما می توان از آن پیشگیری کرد. رابرت پی وکیو و کیم دوگان (۲۰۰۱)[۱] در مقاله ای به نام «مدیریت کردن حسادت و غبطه در محیط کاری» ۵ روش را برای جلوگیری از حسادت سازمانی معرفی کرده است.

روش های پیشگیری از حسادت سازمانی

  1. سنجیدن میزان بلوغ احساسی متقاضیان استخدام در سازمان

یک مدیر منابع انسانی باید در زمان استخدام به خوبی به احساس حسادت در میان متقاضیان توجه کند تا به این طریق کارکنانی را استخدام کند که حسادت سازمانی کمتری در آن ها دیده می شود. این روش خوبی برای پیشگیری از حسادت سازمانی است.

  1. رواج دادن فرهنگ کار تیمی و مشارکتی در سازمان

یک مدیر، برای پیشگیری از حسادت سازمانی باید فرهنگ کار تیمی را در سازمان رواج دهد. زمانی که فرهنگ کار تیمی در سازمان جا افتاده باشد، حسادت سازمانی تبدیل به رقابت می شود و بسیاری از آثار مخرب حسادت سازمانی توسط مدیر کنترل خواهد شد.

  1. حمایت از کارکنان و پاداش دادن به آن ها

پاداش دادن و تشویق کردن کارکنان توسط مدیر می تواند از به وجود آمدن حس سرخوردگی و حسادت در کارکنان جلوگیری کند. با پاداش دادن به کارکنان می توان انگیزه بیشتری برای رقابت سالم به آن ها داد و به این ترتیب از حسادت سازمانی پیشگیری کرد.

  1. تشویق کارکنان به ارتباطات شفاف و سالم

اگر شما به عنوان یک مدیر کارکنان خود را تشویق به برقراری ارتباطات باز و سالم در محیط سازمان کنید، کارکنان عملکرد بهتری خواهند داشت و برای رسیدن به جایگاهی که توانایی و لیاقت آن را ندارند، به همکاران خود حسادت نخواهند ورزید.

  1. دادن پست های مدیریتی و سرگروهی به افراد ماهر

یکی از روش های پیشگیری از حسادت سازمانی این است که شما شایسته سالاری مد نظر قرار داده و پست های مهم و حساس در سازمان را به افرادی دهید که مهارت و تجربه کافی برای انجام آن را داشته باشند. برای مثال، اگر پست مهمی را به یک فرد نالایق دهید، کارکنان دیگر در سازمان متوجه این امر خواهند شد و حسادت سازمانی در میان آن ها افزایش پیدا خواهد کرد.

رفتار عادلانه و رواج دادن فرهنگ شایسته سالاری در سازمان، بهترین روش برای پیشگیری از حسادت سازمانی است. اگر شما مدیر منابع انسانی یا مدیر بخش های دیگر سازمان هستید، در تمامی مراحل استخدام و به کارگیری متقاضیان باید حسادت سازمانی و جاسوسی سازمانی را به عنوان عوامل مخرب سازمان در نظر گرفته و از روش های علمی و روانشناسی برای کنترل آن ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش های پیشگیری از حسادت کودک


  1. Dogan, K. and R.P. Vecchio, Managing Envy and Jealousy in the Workplace. Compensation & Benefits Review, 2001. 33(2): p. 57-64.
برچسب ها: 5 سطح بلوغ سازمانیآشنایی با مدیریت مالیاستخدام مدیرعاملامنیت در سازماناهداف مدیران در سازماناهمیت تصمیم گیری در مدیریتبهسازی سازمانپدیده حسادت سازمانیجلوگیری از حسادت سازمانیحسادت در کارکنانحسادت سازمانیروش های پیشگیری از حسادت سازمانیمدیر منابع انسانی
بعدی جاسوسی سازمانی چیست؟
قبلی روان درمانی پویشی کوتاه مدت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مشاهدة فيلم Online on line casino Royale 2006 مترجم اون لاين
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up