جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > بازاریابی > رویکردهای بازاریابی

رویکردهای بازاریابی

access_timeجولای 12, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open بازاریابی
رویکردهای بازاریابی

رویکردهای بازاریابی مختلفی در چند دهه گذشته به وجود آمده اند که کارایی بالا و استفاده آسانی که داشته اند منجر به کم رنگ تر شدن رویکردهای سنتی شده است. البته در میان رویکردهای بازاریابی مدرن نیز، شما باید رویکردی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مناسب باشد و هر رویکردی برای هر شرایطی مناسب نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: بازاریابی لوکس چیست؟

در این مقاله، دو نمونه از رویکرد های بازاریابی یعنی بازاریابی انبوه و بازاریابی هدفمند را تشریح خواهیم کرد. ابتدا ت

  1. بازاریابی انبوه

بازاریابی انبوه به طور کلی به معنای تبلیغ کردن یک محصول، کالا یا خدمات در میان دامنه بسیار وسیعی از مخاطبان می باشد. در بازاریابی انبوه انتظار داریم که تعداد بسیار زیادی از این مخاطبان جذب شوند.

هدف از بازاریابی انبوه چیست؟

همانطور که می دانیم، توانایی ما به عنوان یک بازاریاب برای جذب کردن مشتریان بیشتر، همان چیزی است که منجر به موفقیت سازمان یا شرکت ما خواهد شد. طبق این قاعده کلی که هر چه مشتریان بیشتر باشند سازمان نیز موفق تر است، ما از رویکرد بازاریابی انبوه استفاده می کنیم تا در مدت زمان کمی پیام ها و پیشنهادهای خود را برای فروش محصولات یا ارائه خدمات به دامنه وسیعی از این مخاطبان برسانیم.

در دنیای امروز بازاریابی انبوه کمی قدیمی شده است و خیلی توصیه نمی شود. تنها در صورتی به شما توصیه می شود از بازاریابی انبوه استفاده کنید که رقبای شما هنوز به صورت سنتی کار می کنند و سراغ بازاریابی هدفمند نرفته اند.

  1. بازاریابی هدفمند

رویکرد بازاریابی هدفمند به معنای شناسایی مشتریان و توسعه محصولات و خدمات از طریق رسانه هایی است که با احتمال زیادی به دست این مشتریان بالقوه خواهند رسید. در این رویکرد بازاریابی، ما به عنوان یک بازاریاب باید نوع تحویل مورد میل مشتری را شناسایی کنیم و طبق آن محتواهای بازاریابی را به آن ها تحویل دهیم.

هدف از بازاریابی هدفمند چیست؟

برای مثال، در میان تعدادی از مشتریان، با بررسی و تحقیق به این نتیجه رسیده ایم که بیشتر از فضای مجازی و یک پیام رسان مشخص استفاده می کنند، حال می توانیم برنامه های بازاریابی سفارشی را برای آن ها آماده کنیم. در واقع در این مرحله ابتدا از بخش بندی بازار برای تفکیک کردن تعدادی از مشتریان استفاده کرده ایم و سپس کانال مورد نظر برای دسترسی پیدا کردن به آن ها را انتخاب کرده ایم.

بیشتر بخوانید: معیارهای بخش بندی بازار

آیا این رویکردها نسبت به هم برتری دارند؟

خیر. برتری این رویکردها نسبت به رویکردهای دیگر و حتی نسبت به همدیگر، یک امر نسبی است. یعنی شرکت ها و سازمان ها مطابقت با شرایط جامعه و طیف مخاطبان خود، تصمیم به انتخاب یکی از این رویکردهای بازاریابی می کنند.

شما به عنوان یک بازاریاب ممکن است مدتی از رویکرد بازاریابی انبوه استفاده کنید و بعد از مدتی با توجه به تغییرات موجود در بازار به این نتیجه برسید که رویکرد بازاریابی هدفمند بهتر جواب می دهد. گاهی نیز با استفاده از یک استراتژی بازاریابی یکپارچه، از هر دو رویکرد استفاده می کنید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی یکپارچه چیست؟

برچسب ها: آمیخته بازاریابیاستراتژی بازاریابیانواع محتوا در بازاریابیبازاریابی استراتژیکبازاریابی اشتراکیبازاریابی انبوهبازاریابی پیشرفتهبازاریابی دیجیتالبازاریابی رویدادبازاریابی هدفمندجنگ بازاریابیرویکرد بازاریابی لوکسرویکردهای بازاریابیرویکردهای بازاریابی مدرن
بعدی بازاریابی عامیانه چیست؟
قبلی بازاریابی منطقه ای چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
  • بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up