طراحی رویدادهای نوآورانه

با توسعه ابزارهای ارتباطاتی و فناوری، اطلاعات مشتریان نیز در مورد برندها و کیفیت کالاها افزایش پیدا کرده و یک بازاریاب به سختی می تواند آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از رویدادهای نوآورانه یکی از روش های جذب مشتری و افزایش فروش است و طراحی رویدادهای نوآورانه در زمینه بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است که در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم.
بیشتر بخوانید: طراحی خدمات ارزش افزوده
امروزه یکی از ابزارهای قدرتمند و موثر در زمینه بازاریابی، استفاده از رویدادهای مختلف است. این رویدادها بابد به گونه ای طراحی شوند که جذابیت کافی را برای جذب مشتریان و وفادار کردن مشتریان قبلی داشته باشند. بنابراین طراحی رویدادهای نوآورانه در بازاریابی یکی از بهترین روش های افزایش فروش و رشد کسب و کار است.
رویداد چیست؟
رویداد (Event) نوعی اتفاق است که در یک بازه زمانی مشخص یا در یک فضا و محل خاص با هدف مشخص برگزار می شود. رویدادها بسته به زمینه و هدفی که دارند ممکن است با هم از نظر مفهومی تفاوت داشته باشند. به عنوان مثال، بازگشایی یک رستوران، برگزاری کنفرانس، برگزاری دوره های آموزشی در یک بازه زمانی مشخص و … نمونه هایی از رویداد هستند
بازاریابی رویداد چیست؟
بازاریابی رویداد (Event Marketing) به مجموعه اعمالی گفته می شود که ما برای افزایش فروش محصولات، ارتقای خدمات، بهبود وضعیت سازمان و … انجام می دهیم تا به این طریق میزان مشارکت دیگران را بیشتر کنیم. به بیان ساده، استفاده از رویدادها در بازاریابی را بازاریابی رویداد می گویند.
طراحی رویدادهای نوآورانه و مزایای استفاده از آن
طراحی رویدادهای نوآورانه به معنی ایجاد فرصتی مناسب برای هر کسب و کار جهت افزایش فروش و ارتقای رضایت مشتریان است. این رویداد می تواند یک کنفرانس یا یک دوره آموزشی باشد. نوآوری در این رویداد باعث مشارکت تعداد بیشتری از مشتریان و جلب توجه آن ها خواهد شد. شما در این رویداد فرصت دارید تا محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید و حتی مشتریان بالقوه را تبدیل به مشتریان ثابت خود نمایید.
پیش نیاز طراحی رویدادهای نوآورانه چیست؟
طراحی رویدادهای نوآورانه نیاز به استفاده از استراتژی بازاریابی مبتنی بر رویداد دارد. شکی نیست شما قبل از به کارگیری استراتژی بازاریابی مبتنی بر رویداد، نیاز به استفاده از ابزارهایی برای تبلیغات و آگاه کردن مشتریان از رویدادهای مورد نظر خود خواهید داشت.
یک مثال برای فهم بهتر رویدادها
فرض کنید شما یک رویداد مهم را طراحی کرده اید و حال به مرحله ای رسیده اید که باید مشتریان را از این رویداد آگاه کنید. این کار توسط ابزارهای مختلفی مانند بازاریابی ایمیل، تبلیغ رویداد در شبکه های اجتماعی، استفاده از وب سایت و منتشر کردن تبلیغات کاغذی انجام خواهد گرفت.
استفاده از رویدادهای ناگهانی و به کارگیری استراتژی بازاریابی مبتنی بر رویداد از جمله روش هایی برای جذب مشتریان و افزایش فروش هستند، اما اگر شما این رویدادها را به صورت نوآورانه ای طراحی کنید می توانید به هدف مشخصی که در بازاریابی داشته اید دست پیدا کنید. برای مثال، اگر شما در زمینه لوازم الکتریکی فعالیت دارید، باید رویدادی را طراحی کنید که بسیار با محصولات شما مرتبط باشد و از این طریق می توانید فروش محصولات الکتریکی خود را افزایش دهید.
بیشتر بخوانید: موضوعات تحقیقاتی جدید در بازاریابی دیجیتال
دیدگاهتان را بنویسید