جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > بازاریابی > عوامل موثر بر قصد خرید مشتری

عوامل موثر بر قصد خرید مشتری

access_timeنوامبر 18, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open بازاریابی
قصد خرید مشتری

قصد خرید مشتری (Customer’s Purchase Intention) از جمله مهم ترین عواملی است که بازاریاب ها و فروشندگان محصولات باید بر روی آن تمرکز داشته باشند تا بتوانند با افزایش آن، سود بیشتری را کسب کنند. در عین حال عواملی وجود دارند که بر روی قصد خرید مشتری موثر هستند.

بیشتر بخوانید: چگونه به مشتریان جایزه بدهیم؟

عوامل موثر بر قصد خرید مشتری عبارتند از:

۱- بسته بندی محصولات

بسته بندی محصولات از جمله عوامل موثر بر قصد خرید مشتریان می باشد که بسیاری از فروشندگان و بازاریاب ها بر روی آن کار می کنند. طراحی و بسته بندی محصول تاثیر بالایی بر روی رضایت مشتریان دارد و رضایت مشتریان نیز به صورت مستقیم بر روی قصد خرید آن ها موثر است. بنابراین اگر بخواهیم قصد خرید مشتریان را برای یک محصول حفظ کنیم باید بسته بندی محصول مورد نظر را به عنوان یک عامل مهم مدنظر داشته باشیم.

۲- دانش مشتری

دانش مشتری (Customer Knowledge) میزان اطلاعاتی است که مشتری در مورد محصول دارد. هر چه این اطلاعات بیشتر باشد، قصد خرید مشتری نیز افزایش پیدا می کند. بسیاری از فروشگاه های آنلاین مانند دیجی کالا، با قرار دادن اطلاعات جانبی در مورد محصولات مانند نظرات کاربران، نقد و بررسی محصولات و … سعی در افزایش دانش مشتری دارند زیرا افزایش دانش مشتری نسبت به یک محصول موجب افزایش قصد خرید او می شود.

۳- ارزش ادراک شده

ارزش ادراک شده (Perceived Value) میزان درک مشتری از ارزش محصول است. هر چه این ارزش ادراک شده از نظر مشتری بالاتر باشد، قصد خرید مشتری نیز افزایش پیدا می کند. برای مثال یک محصول از نظر مشتری ارزش بالایی دارد، این مشتری به صورت ناخودآگاه دید مثبتی نسبت به خرید این محصول خواهد داشت و در نتیجه قصد خرید بالاتری نسبت به محصولات دیگر دارد.

۴- تایید محصول توسط افراد مشهور

افراد مشهور یا سلبریتی ها گاهی از یک محصول حمایت می کنند. حال چه این حمایت یک آگهی تبلیغاتی باشد و چه فرد سلبریتی به صورت مستقل و بدون دریافت هزینه تبلیغات این حمایت را اعلام کند، این کار باعث افزایش قصد خرید مشتریان خواهد شد و فروش محصولات را چند برابر می کند زیرا سلبریتی ها به دلیل محبوبیتی که در نزد مردم دارند، تاثیر روانی بر روی قصد خرید آن ها خواهند داشت.

۵- اعتماد به برند

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قصد خرید مشتریان اعتماد به برند است. بسیاری از مشتریان وجود دارند که برای خرید محصولات تنها به برند آن ها نگاه می کنند و اگر شما یک محصول مناسب با قیمت مناسب ولی بدون شهرت برند را به آن ها پیشنهاد کنید، احتمالاً رغبتی برای خرید آن نخواهند داشت. بنابراین اعتماد به برند تاثیر مهمی بر قصد خرید مشتری دارد.

عوامل مختلفی بر روی قصد خرید مشتری موثر هستند که در این جا ۵ عامل از مهم ترین آن ها را شرح دادیم. از جمله عوامل دیگری که بر روی قصد خرید مشتری موثر هستند می توان به آشنایی با برند، ریسک ادراک شده از محصول، قیمت محصول، تخفیف و … اشاره کرد. شما باید به خوبی بر روی تمامی این عوامل متمرکز باشید تا بتوانید قصد خرید مشتریان از محصولات خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: پرسشنامه قصد خرید مشتریان

برچسب ها: ارتقای رضایت مشتریانارزش ادراک شدهاعتماد به برندافزایش فروشافزایش وفاداری مشتریبازاریابی دهان به دهانبخش بندی مرکز خریدپرسشنامه قصد خرید مشتریانعوامل موثر بر قصد خرید مشتریقصد خرید مشتریمدیریت مراکز خرید
بعدی شرکت های برگزار کننده نمایشگاه در ایران
قبلی جایگاه هیپنوتیزم از نظر اسلام

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مشاهدة فيلم Online on line casino Royale 2006 مترجم اون لاين
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up