جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > بازاریابی > فرآیند بازاریابی

فرآیند بازاریابی

access_timeمی 16, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open بازاریابی
فرآیند بازاریابی

فرآیند بازاریابی به معنی گام های متوالی است که یک سازمان باید بردارد تا بتواند مشکلات مشتریان را شناسایی کند، فرصت های بازار را تجزیه و تحلیل نماید، و با استفاده از روش های مناسب بازاریابی به مشتریان مورد نظر خود دسترسی پیدا کند تا به این طریق بتواند محصولات را به فروش برساند.

بیشتر بخوانید: استفاده از رویدادهای ناگهانی برای بازاریابی

برای اجرای فرآیند بازاریابی و دسترسی داشتن به مخاطبان مورد نظر، شما به عنوان یک مدیر یا بازاریاب سازمان باید برخی نکات را به دقت رعایت کنید. در این جا به گام های مورد نیاز برای اجرای فرآیند بازاریابی اشاره می کنیم.

۷ گام برای اجرای فرآیند بازاریابی

  1. تحقیقات بازار

تحقیقات بازار شامل هر گونه تلاشی برای جمع آوری اطلاعات در مورد بازارهای هدف یا مشتریان هدف می باشد. در فرآیند بازاریابی، تحقیقات بازار جایگاه ویژه ای دارد زیرا کسب اطلاعات صحیح و دقیق در مورد مشتریان هدف یا بازار هدف باعث رونق بیشتر سازمان خواهد شد و بازاریاب دقیقاً می داند به سراغ چه دسته از افراد یا بازارهایی باشد.

  1. بخش بندی بازار

بخش بندی بازار به معنای تفکیک کردن مشتریان ثابت و مشتریان بالقوه به زیر گروه هایی از مشتریان بر اساس نوع ویژگی های آن ها می باشد.

  1. انتخاب بازار هدف

برای این که کسب و کار خود را توسعه دهید، ابتدا باید بازارها و مشتریانی را که مستعد همکاری با شما هستند، پیدا کنید و برنامه های بازاریابی خود را بر روی آن ها پیاده کنید.

  1. ایجاد جایگاه در بازار

برای موفق شدن در بازار، باید جایگاه خود را تحت هر عنوانی در بازار باز کنید. به عنوان مثال، می توانید از یک وب سایت استفاده کنید تا جایگاه مجازی را در بازار به خود اختصاص دهید.

  1. طراحی آمیخته بازاریابی

طراحی آمیخته بازاریابی یک مدل پایه در بازاریابی است. آمیخته بازاریابی شامل محصول، قیمت، مکان یا توزیع و ترویج است. در این مرحله شما به عنوان بازاریاب باید از ابزارهای بازاریابی استفاده کنید تا مشتریان هدف را متقاعد به استفاده از محصولات یا خدمات کنید.

  1. اجرا

بعد از شناسایی و پیدا کردن مشتریان هدف، حال باید برنامه های بازاریابی خود را اجرا کنید. این برنامه ها باید به گونه ای تنظیم شوند که علاوه بر جذب مشتریان بتوانند آن ها را نگه دارند. از مفاهیمی که در این زمینه زیاد بر روی آن تاکید کرده اند وفادارسازی مشتریان است.

بیشتر بخوانید: کاربردهای نوین مدیریت ارتباط با مشتریان

  1. کنترل

کنترل فرآیند بازاریابی از جمله مهم ترین بخش های این فرآیند است. زیرا اگر به عنوان یک بازاریاب کنترل مناسبی بر روی مشتریان و سازمان و روش های بازاریابی نداشته باشید، این امکان وجود دارد که مشتریان جذب رقبای شما شوند.

همان گونه که مشاهده کردیم، در هر سازمان یک فرآیند بازاریابی با برنامه ریزی های استراتژیک شروع شده و به دست بخش های مختلف اجرایی سازمان خواهد رسید. نکته ای که اهمیت دارد و بازاریاب باید آن را مدنظر داشته باشد این است که بازار هدف یا مشتریان هدف از زمانی به زمان دیگر ممکن است تغییر کنند.

بیشتر بخوانید: لیستی از ۱۵ نوع محتوا در بازاریابی

برچسب ها: آمیخته بازاریابیاستراتژی بازاریابیبازاریابیبازاریابی استراتژیکبازاریابی اشتراکیبازاریابی پایگاه دادهبازاریابی داخلیبازاریابی رویدادبازاریابی شبکه ایبخش بندی بازارتحقیقات بازارتفاوت تحقیقات بازار و تحقیق بازاریابیجنگ بازاریابیفرآیند بازاریابی
بعدی چگونه حقوق و دستمزد را تعیین کنیم؟
قبلی روش های کاهش هزینه های تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
  • بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up