مدل کسب و کار تبلیغات کلیکی

تبلیغات اینترنتی کلیکی که با اصطلاح (Cost-per-Click (CPC یا (Pay-Per-Click (PPC به معنای هزینه به ازای هر کلیک شناخته می شود یکی از روش های مفید و کارآمد برای تبلیغات در اینترنت است که هزینه آن با توجه به تعداد کلیک هایی که توسط کاربران بر روی تبلیغات مربوطه شده است. در این مقاله تعریف، نحوه کارکرد و مزایا و معایب مدل کسب و کار تبلیغات کلیکی را ارائه کرده ایم.
محاسبه می شود. بیشتر بخوانید: معرفی کتاب خلق مدل کسب و کار
مدل کسب و کار تبلیغات کلیکی بسیار شفاف، به صرف و برای هر دو طرف منتشر کننده و تبلیغ کننده عادلانه می باشد. برای فهم بهتر مدل کسب و کار تبلیغات کلیکی ابتدا انواع تبلیغات اینترنتی را به صورت تیتروار معرفی می کنیم و سپس به تشریح این مدل خواهیم پرداخت.
انواع تبلیغات اینترنتی
۱- بر اساس روش پرداخت هزینه
۲- بر اساس دسته بندی استاندارد
۳- بر اساس فناوری های مورد استفاده
در این دسته بندی کلی، روش تبلیغات کلیکی در دسته اول قرار می گیرد و به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است.
مدل کسب و کار تبلیغات کلیکی
مدل کسب و کار تبلیغات کلیکی به این صورت است که به عنوان مثال اگر شما دارای یک کسب و کار هستید و می خواهید برای آن تبلیغ کنید و برای این کار با یک شرکت تبلیغاتی صحبت کرده اید، شما فقط هزینه ای را با توجه به تعداد بازدیدکنندگان از تبلیغ شما به این شرکت پرداخت می کنید. بنابراین این شرکت تبلیغاتی در صورتی پولی از شما دریافت می کند که بتواند بازدیدکنندگان مرتبط و هدف شما را به وب سایت شما هدایت کند.
مزایای استفاده از مدل کسب و کار تبلیغات کلیکی
مدل تبلیغات کلیکی امنیت بالایی دارد و شرکت ها و افرادی را که در زمینه تولید محتوای تبلیغاتی فعالیت دارند تشویق می کند تا با به کارگیری خلاقیت خود بتوانند مخاطبان بیشتری را برای کسب و کار مورد نظر جذب کنند. امروزه مدل کسب و کار تبلیغات کلیکی تبدیل به یکی از بهترین، به صرفه ترین و مرسوم ترین راه های تبلیغات اینترنتی در دنیا شده است که باعث رونق گرفتن بسیاری از کسب و کارها در فضای اینترنت می شود.
بیشتر بخوانید: مدل کسب و کار دیجی کالا
هزینه پرداختی برای مدل کسب و کار تبلیغات کلیکی
زمانی که شما از تبلیغات کلیکی برای مطرح کردن کسب و کار خود در فضای مجازی استفاده می کنید باید به ازای هر کلیلی که کاربر بالقوه را به سایت شما هدایت می کند، هزینه ای را پرداخت کنید. این هزینه به صورت زیر محاسبه می شود:
هزینه تبلیغات کلیکی=هزینه به ازای هر یک کلیک*تعداد کلیک درخواستی
اگر شما صاحب یک کسب و کار نوپا یا حتی یک وب سایت از هر نوعی هستید، بدون شک اولین عامل مهم در رشد و موفقیت شما افزایش مخاطب است. برای افزایش مخاطب روش های تبلیغاتی مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از مدل تبلیغات کلیکی است. برای پرداخت هزینه در مدل کسب و کار تبلیغات کلیکی تنها هزینه بازدیدکنندگانی را که از طریق تبلیغات مربوطه به سایت شما مراجعه کرده اند پرداخت می کنید.
بیشتر بخوانید: معرفی سایت ای نتورک
دیدگاهتان را بنویسید