با مدیران استارتاپ های موفق آشنا شوید (قسمت ۱: دیجی کالا)

دیجی کالا توسط دو برادر دو قلو کلید خورده است. حمید محمدی و سعید محمدی دو برادر قلویی هستند که مدیریت یکی از موفق ترین استارتاپ های کشور را بر عهده دارند. این استارتاپ هم اکنون در حدود ۲۰۰۰ کارمند فعال به صورت مستقیم و غیر مستقیم دارد و دامنه ارائه محصولات آن روز به روز وسیع تر می شود.
بیشتر بخوانید: با مدیران استارتاپ های موفق آشنا شوید (قسمت ۴: کافه بازار)
حمید محمدی لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و فوق لیسانس مدیریت MBA از دانشگاه علم و صنعت ایران دارد. برادر او یعنی سعید محمدی، مدرک لیسانس مهندسی مکانیک و فوق لیسانس مدیریت MBA از دانشگاه سازمان مدیریت اخذ کرده است. این دو برادر متولد سال ۱۳۵۸ هستند و ایده راه اندازی دیجی کالا اولین بار بعد از تجربه یک خرید سنتی ناموفق، به ذهنشان رسید و به فکر عملی کردن آن افتادند.
ایده دیجی کالا از کجا شکل گرفت؟
هدف اصلی آن ها ارائه محصولات در یک محیط مطمئن به صورت آنلاین، با خدمات رسانی به موقع بوده است. این دو برادر از سال ۱۳۸۳ تصمیم به راه اندازی این استارتاپ موفق گرفتند و در سال ۱۳۸۵ آن را بنیانگذاری کردند. این دو مدیر موفق، هم اکنون از جمله مشهورترین بنیانگذاران استارتاپ های داخلی هستند و روز به روز کارایی این دیجی کالا را با فراهم کردن خدمات جدید و اضافه کردن محصولات جدید به لیست فروش خود، افزایش می دهند. این استارتاپ امروزه یکی از بهترین سایت های خرید آنلاین در کشور است و با اعتمادی که مشتریان به آن دارند، به نظر می رسد که در سال های آینده روند رو به رشدی داشته باشد.
بیشتر بخوانید: با مدیران استارتاپ های موفق آشنا شوید (قسمت ۵: بیتوته)
دیدگاهتان را بنویسید