جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > بازاریابی > مدیریت ارتباط با شرکای تجاری

مدیریت ارتباط با شرکای تجاری

access_timeجولای 8, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open بازاریابی
مدیریت ارتباط با شرکای تجاری

مدیریت ارتباط با شرکا (PRM) ترکیبی از نرم افزارها، فرآیندها و استراتژی های مورد استفاده سازمان ها برای آسان تر کردن اجرای فرآیندهای تجاری با شرکایی است که محصولات سازمان را تأمین و یا به فروش می رسانند. سیستم های مدیریت ارتباط با شرکای تجاری معمولا از طریق وب یا از طریق فضای کلاد (ابری) اجرا می شوند.

بیشتر بخوانید: ۵ روش برای ارتقای کیفیت ارتباط با مشتری

در این مقاله ابتدا تعریفی از مدیریت ارتباط با شرکای تجاری را ارائه می کنیم و سپس جنبه های مختلف آن را بررسی خواهیم کرد.

مدیریت ارتباط با شرکای تجاری چیست؟

مدیریت ارتباط با شرکای تجاری (PRM) شامل یک پرتال شریک تجاری، دیتابیس مشتری و ابزارهای دیگر است که به سازمان ها و شرکای آن ها اجازه می دهد تا سودها، فرصت ها و فروش خود را به خوبی مدیریت کنند. این سیستم ها همچنین قیمت گذاری، تخفیف ها و عملیات سازمان را به دقت دنبال می کنند.

مزایای استفاده از مدیریت ارتباط با شرکای تجاری

بسیاری از سازمان ها برای فروش محصولات خود متکی به شرکای دیگری هستند و قصد استفاده از روش فروش مستقیم را ندارند. بنابراین داشتن یک سیستم مدیریت ارتباط با شرکای تجاری به مدیران کمک می کند تا هزینه های کمتری را بپردازند و فرآیندهای فروش خود را به یک شریک تجاری بسپارند.

شباهت ها و تفاوت های سیستم مدیریت ارتباط با شرکا و سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان

شباهت ها

سیستم مدیریت ارتباط با شرکا (PRM) از برخی جهات شبیه به سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) است که سازمان ها از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتریان نیز برای نظارت بر امور بازاریابی، فروش و خدمات ارائه شده به مشتریان استفاده می کنند.

تفاوت ها

به بیان ساده تر تفاوت میان این دو را می توان به این شکل عنوان کرد:

در سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان، تاکید سازمان بر روی ارتباط میان کسب و کار و مشتری است و بیشتر بر روی مشتری متمرکز است تا بتواند مشتری را ترغیب به انجام خریدهای بعدی کند. در حالی که در سیستم مدیریت ارتباط با شرکای تجاری، سازمان ها تاکید بیشتری را بر روی جنبه ارتباط آن قرار می دهند زیرا هدف شریک و سازمان هر دو این است که از این ارتباط سود ببرند.

اهمیت استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با شرکای تجاری

امروزه کیفیت محصولات تبدیل به یک عامل مهم در بازاریابی رقابتی شده است. حال با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با شرکا می توانیم مدل های نوآورانه ای را با استفاده از ابزارهای مختلف طراحی کنیم که در نهایت منجر به سودآوری سازمان می شود.

اگر شما از یک سیستم مدیریت ارتباط با شرکای خوب و مناسب در کسب و کار خود استفاده کنید، می توانید ارتباط خود با واسطه ها، فروشندگان و کانال های مختلفی را که برای شما سودآور هستند، بهبود ببخشید. البته که انتخاب نرم افزار مناسب برای این کار از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا مشابه با یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان، این سیستم نیز نیاز به مدیریت کردن دارد و بدون در دست داشتن یک رابط کاربری خوب، این کار برای شما مشکل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: کاربردهای نوین مدیریت ارتباط با مشتریان

برچسب ها: ارتباط موثراستراتژی کسب و کاراهمیت تصمیم گیری در مدیریتپدر مدیریت مدرن و تفکر مدیریتیروش های ارتقای کیفیت ارتباط با مشتریانکسب و کار خدماتیمدیریت ارتباط با شرکای تجاریمدیریت ارتباط با مشتریانمهارت های ارتباطی
بعدی یک کارشناس تحقیق و توسعه چه مهارت هایی باید داشته باشد؟
قبلی حسابرسی بازاریابی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
  • بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up