مشاوره خدمات پس از فروش

همیشه فروش بیشتر برای شرکت ها خوشحال کننده است چون در نتیجه آن سود بیشتری خواهند داشت. اما آیا مسئله فقط فروش محصولات و خدمات است؟ آیا پس از فروش کار با مشتری تمام می شود و پرونده بسته می شود؟ جواب این سوالات مسلما خیر است زیرا بعد از فروش هر محصول یا خدمات ما با مسائل و موارد مربوط به خدمات پس از فروش رو به رو هستیم. بسیاری از شرکت ها و و سازمان ها در حوزه خدمات پس از فروش گاها به مشکل برمی خورند و در مواردی حتی برای کسب و کار آنها زیانبار هم می شود. امروزه شرکت هایی هستند که مشاوره در حوزه خدمات پس از فروش را ارائه می دهند. شرکت ترینو آمادگی کمک به شرکتها و سازمان ها در حوزه خدمات پس از فروش  را دارد. تیم مشاوران ما می تواند بهترین مشاوره ها را در حوزه خدمات پس از فروش به منظور رفع مشکلات و چالش های پیش رو ارائه دهد.

آیا می دانید که کیفیت خدمات پس از فروش رضایت مشتری را بالا می برد و منجر به تکرار خرید می شود؟

ما می توانیم کمک کنیم تا تعامل و عملکرد شما با مشتریانتان فراتر از انتظار آنها باشد تا باعث گردد شما از رقیبانتان برتر و متمایزتر باشید. خدمات مشاوره ای ما از کیفیت و استاندارد بالای برخوردار است و در عین حال با توجه به بودجه شما و برای شما مقرون به صرفه می باشد.

اهمیت منابع انسانی در خدمات پس از فروش

در مبحث خدمات پس از فروش، ارتباط با مشتری و نحوه انجام آن بسیار مهم است و این خود بیانگر اهمیت نقش منابع انسانی در خدمات پس از فروش است. نحوه تعامل و برخورد با مشتری به نوعی بیانگر پرستیژ شرکت شما هست و اگر بد باشد می تواند برای وجهه شرکت شما بسیار زیابار باشد. باید کارمندان شرکت شما تغییرات برای حرکت به سمت مشتری مداری را بپذیرند، زیرا منابع انسانی نقش مهمی در ایجاد یک برند موفق را دارند.

خدمات این بخش شامل:

۱- طراحی و استقرار فرآیندهای خدمات پس از فروش:

نصب و پیاده سازی سیستم جدید برای کنترل پروسه خدمات پس از فروش با نظارت متخصصان ترینو انجام می شود. مهمترین این موارد: ایجاد و یا بهبود سیستم خدمات پس از فروش، نظرسنجی از مشتریان، نمایندگان، کارکنان، رسیدگی به شکایات مشتریان منطبق با گوهینامه ISO10002 ، آموزش نمایندگان منطبق با گواهینامه ISO10015  و … می شود.

۱-۱- بررسی وضعیت موجود:

مشاوران باتجربه شرکت ترینو در طی فرآیند ارائه خدمات مشاوره خود، مشتریان را یاری می کنند تا درک بهتر و جامع تری از وضعیت موجود را به دست آورند. تیم ترینو با در نظر گرفتن شرایط گذشته، حال و آینده و بر اساس اصول متداول خدمات پس از فروش، مشاوره خود را ارائه می دهند.

۱-۲- طراحی روش های اجرایی، دستورالعمل ها و فرم های مرتبط با خدمات پس از فروش:

برای اینکه از وضعیت خدمات پس از فروش، میزان رضایت مشتریان و کارآمدی آن مطلع شویم، باید اطلاعات صحیح و به روزی از وضعیت آن داشته باشیم. مثالهای از این دست شامل اطلاعات نظرسنجی از مشتریان، ارزیابی عملکرد نمایندگان و … می باشند. شرکت ترینو می تواند روش های اجرایی، دستورالعمل ها و فرم های مرتبط مورد نیاز را برای شما فراهم کند.

۱-۳- مکانیزه کردن فرایندهای خدمات پس از فروش:

شرکت ترینو آمادگی نصب، پیاده سازی و نگه داری سیستم های خدمات پس از فروش از جمله CRM را دارد. مکانیزه کردن پروسه خدمات پس از فروش می تواند در کاهش هزینه های بسیار مفید باشد و همچنین باعث افزایش سرعت ارائه خدمات پس از فروش به مشتری گردد.

۲- آموزش منابع انسانی:

منابع انسانی واحد خدمات پس از فروش و نمایندگی ها نقش مهمی در فرآیند خدمات پس از فروش را دارند. یکی از وظایف اصلی واحد خدمات پس از فروش و نمایندگی ها ارایه مشاوره‌های فنی و راه حل به مشتریان است. پس این واحد و نمایندگی ها باید آموزش لازم را دیده باشند تا دانش و مهارت لازم برای ارائه خدمات را کسب کنند. ترینو توانایی ارائه خدمات آموزشی عالی در خصوص آموزش منابع انسانی شما را دارا است و می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

۳- استخدام منابع انسانی واحد خدمات پس از فروش

با توجه به نقش کلیدی و حیاتی نفرات منابع انسانی واحد خدمات پس از فروش، باید در استخدام این نیروها توجه و دقت زیادی به خرج داده شود. ما در ترینو با توجه به تجربیات سالیان گذشته در امر جذب نیرو خدمات پس از فروش می توانیم شما را در جذب نیروهای ساعی و کارآمد و مشتری مدار کمک کنیم.

۴- نظارت و بهینه سازی فرایندهای خدمات پس از فروش

داشتن یک سیستم خدمات پس از فروش  و یک تیم خدمات پس از فروش خوب به تنهایی کفایت نمی کند. شما نیازمند نظارت مستمر به منظور بهینه سازی فرایندهای خدمات پس از فروش هستید، زیرا در غیر اینصورت متوجه مشکلات، شکایات و یا نیاز مشتریان نخواهید شد. مشاوران خبره ترینو می توانند در خصوص نظارت و بهینه سازی فرآیندهای خدمات پس از فروش شما را یاری رسانند.

چرا برای مشاوره حوزه خدمات پس از فروش به ترینو مراجعه کنیم؟

باتوجه به اینکه خدمات پس از فروش نقش مهمی در رضایت مشتری و حفظ مشتری دارد، هر چقدر که این خدمات مناسب تر و بهتر ارائه شوند باعث رضایتمندی بیشتر می گردد. شرکت ترینو سالها مفتخر به ارائه خدمات در حوزه خدمات پس از فروش به شرکت های مختلف در داخل کشور بوده است. شرکت ترینو همچنین خدمات آموزشی و تخصصی در زمینه خدمات پس از فروش را با برگزاری سمینار، رویداد، همایش و کارگاه آموزشی به مشتریان ارائه می گردد.