ارائه خدمات مشاوره در حوزه راه اندازی و مدیریت مراکز تماس (Call Center)

در هر شرکت یا سازمانی که محصول یا خدماتی را ارائه می کند به منظور پاسخگویی به سوالات و ارائه خدمات به مشتریان مرکزی وجود دارد که به آن مرکز تماس (Call Center) می گویند. وجود مرکز تماس ‌بعنوان یک ابزار مهم مدیریتی در سازمان‌ها و شرکت‌هایی امری لازم و ضروری است. مسلما پیاده سازی و استقرار یک مرکز تماس با کیفیت باعث افزایش بهره‌وری و بالابردن راندمان پاسخ گویی آن سازمان یا شرکت به مشتریان می شود. در مبحث ارتباط با مشتری  مرکز تماس نقطه مرکزی مدیریت است به ‌عبارت ‌دیگر تمام راه‌های ارتباطی مشتریان (تلفن، ایمیل، پیامک و…) در آن پاسخگویی و مدیریت می‌شوند. به دلیل اهمیت و حساس بودن مرکز تماس، نحوه تعامل این واحد با مشتریان باعث شکل گرفتن چهره و وجهه سازمان در نظر مشتری می شود. امروزه اهمیت مرکز تماس برای تمامی شرکت ها و سازمان‌ها مشخص شده است و یکی از مهم‌ترین اهداف آن‌ها این است که مشتریانشان بتوانند در هر زمان و مکان و با سریع‌ترین و ساده‌ترین امکانات با آنها ارتباط برقرار کنند. شرکت ترینو آماده ارائه خدمات مشاوره در حوزه راه اندازی و مدیریت مراکز تماس (Call Center) و همچنین پیاده سازی و استقرار آن را در شرکت یا سازمان شما دارد.

داشتن مرکز تماس برای چه سازمان هایی مناسب است؟

شرکت ها و سارمان ها برای برقراری و حفظ ارتباط مشتریان خود راه‌های ارتباطی از قبیل تلفن، ایمیل، پیامک و… را دارند. مدیریت و یکپارچه سازی این راههای ارتباطی، جمع آوری داده ها از آنها و بایگانی آنها امری بسیار مهم هست. هر شرکت یا سازمانی که محصول یا خدماتی را ارائه می کند برای سهولت پاسخگویی و ارائه خدمات به مشتریان نیاز به واحدی به نام مرکز تماس دارد. مرکز تماسدر یککلام قلب تپنده ارتباط با مشتری هست.

چرا داشتن مرکز تماس مهم است؟

مهم است بدانید که امروزه در مقوله مشتری مداری هر مشتری ناراضی می تواند دلیل عدم رضایت خود در مورد شما را با دیگران به اشتراک می‌گذارد. بهتر است قبل از اینکه مشتری با دیگران صحبت کند آن موضوع را به شما اعلام کند. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بازاریابی ارائه خدمات پشتیبانی و ارتباط با مشتریان است که این خود بیانگر حساسیت و اهمیت مرکز تماس است و وجود مرکز تماس را برای شرکت یا سازمان را امری لازم و ضروری می کند.

مرکز تماس خوب با مرکز تماس بد چه تفاوت هایی دارد؟

به دلیل اهمیت و حساس بودن مرکز تماس، نحوه تعامل این واحد با مشتریان باعث شکل گرفتن چهره و وجهه سازمان در نظر مشتری می شود. اگر پاسخگویی شما سریع، به موقع و با احترام نباشد باعث ایجاد نارضایتی در مشتری می گردد. هرچقدر شما در پاسخگویی و تعامل با مشتری بهتر عمل کنید این باعث ایجاد اطمینان و وفاداری در مشتری می شود.

خدمات ترینو در حوزه مرکز تماس شامل موارد زیر می شود:

  • امکان سنجی راه اندازی مرکز تماس
  • مشاوره برون سپاری مرکز تماس
  • تأمین تجهیزات (سخت افزاری و نرم افزاری) مرکز تماس متناسب با اندازه و فضای فیزیکی شرکت
  • استخدام منابع انسانی مرکز تماس
  • طراحی و استقرار منابع انسانی مرکز تماس
  • آموزش حرفه ای منابع انسانی مرکز تماس
  • امکان سنجی راه اندازی مرکز تماس

کارشناسان ترینو ابتدا شرکت، سازمان، خدمات و محصولات شما را به دقت آنالیز و تحلیل می کنند. پس از دریافت اطلاعات و جمع بندی، کارشناسان ما اقدام به تدوین و سپس ارائه راهکار جامع و مناسب برای مرکز تماس شما می کنند.

  • مشاوره برون سپاری مرکز تماس

بنا به دلایل مختلف بسیاری از شرکت ها اقدام به برونسپاری مرکز تماس می کنند و این خدمات این مرکز را به نماینده یا شرکت دیگری واگذار می کنند. مشاوران خبره ترینو می توانند در بحث برونسپاری مرکز تماس به شما خدمات مشاوره حرفه ای ارائه دهند تا انتخاب درستی داشته باشید.

  • تأمین تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مرکز تماس متناسب با اندازه و فضای فیزیکی شرکت

همانطور که می‌دانید برای راه اندازی یک مرکز تماس در یک مجموعه نیازمند یک سری پیشنیاز ها هست. شرکت ترینو آمادگی و توانای تهیه و تامین هرگونه سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز برای راه اندازی و مدیریت مرکز تماس را دارد. تیم خبره ما کار نصب تمامی تجهیزات فیزیکی و سیستم عامل و سایر برنامه ها را انجام خواهد داد.

  • استخدام منابع انسانی مرکز تماس

در مرکز تماس نیاز به کارشناسان هست که به سیستم ها و رویه های آن مرکز تماس مسلط بوده و مسئولیت پاسخ دهی به مشتری را به عهده دارند. بدیهی است که استخدام و آموزش این نیروها بسیار مهم و حساس هست. مشاوران ترینو می توانند شما را در بحث استخدام نیرو برای مرکز تماس یاری رسانند.

  • طراحی و استقرار منابع انسانی مرکز تماس

در مرکز تماس نیاز به کارشناسان هست که به سیستم ها و رویه های آن مرکز تماس مسلط بوده و مسئولیت پاسخ دهی به مشتری را به عهده دارند. بدیهی است که استخدام و آموزش این نیروها بسیار مهم و حساس هست. مشاوران ترینو می توانند شما را در بحث استخدام نیرو برای مرکز تماس یاری رسانند.

  • آموزش حرفه ای منابع انسانی مرکز تماس

در مرکز تماس هرچقدر پرسنل آن آموزش دیده تر و حرفه ای تر باشند باعث رضایتمندی بیشتر در مشتریان شما می شود. همیشه آموزش نیروهای مرکز تماس بسیار زمانبر و برای شما پر هزینه خواهد بود. شما میتوانید آموزش منابع انسانی خود را به تیم ترینو ارجاع دهید تا ما با کمترین زمان بهترین آموزش را به آنها ارائه دهیم. ترینو به دلیل داشتن منایع، تجربه و نیروی فنی لازم برای این کار می تواند به ما بهترین خدمات آموزش منابع انسانی مرکز تماس را ارائه کند.

چرا برای مشاوره راه اندازی مراکز تماس به تیم ترینو مراجعه کنیم؟

شرکت ترینو سالها مفتخر به ارائه خدمات مشاوره مرکز تماس و خدمات پس از فروش است. به پشتوانه تجربه ای که در طی این سالیان کسب کرده ایممی توانیم خدمات مشاوره و اجرای در حوزه مرکز تماس را برای شرکت و سازمان های داخلی انجام دهیم. همچنین خدمات آموزشی تخصصی شرکت ترینو در زمینه مرکز تماس و آموزش پرسنل مرکز تماس با برگزاری سمینار، رویداد، همایش و کارگاه آموزشی به مشتریان ارائه می گردد.