معرفی کتاب طراحی ارزش پیشنهادی

کتاب طراحی ارزش پیشنهادی اثری از الکساندر اوستروالدر، ایو پیگنیور، گرگ برنارد و آلن اسمیت است و ترجمه فارسی آن نیز در ۲۹۴ صفحه توسط انتشارات آریانا قلم به چاپ رسیده است. این کتاب در مورد نحوه به کارگیری صحیح ابزارهای موجود برای جستجو به دنبال ارزش های پیشنهادی از طرف مشتریان و همچنین مطابق کردن این ارزش ها با میل مشتریان نوشته شده است.
بیشتر بخوانید: معرفی کتاب برونسپاری راهکارها
طراحی ارزش پیشنهاد چیست؟
ارزش پیشنهادی به معنای چیزهایی است که مشتریان از کسب و کار شما انتظار دارند و در واقع طراحی این ارزش ها بر عهده شما می باشد. یک مدیر یا کارفرما یا تولید کننده، با مد نظر قرار دادن این ارزش های پیشنهادی از سوی مشتریان سعی در جلب رضایت آن ها دارد.
معرفی کتاب طراحی ارزش پیشنهادی
کتاب طراحی ارزش پیشنهادی توسط بابک وطن دوست، حسام الدین ساروقی، مینا نجفیان و اصغر عطایی به زبان فارسی ترجمه شده است. نسخه در ۲۹۳ صفحه در پاییز ۹۴ (چاپ اول) و زمستان ۹۶ (چاپ دوم) ارائه شده است.
خلاصه ای از کتاب
در این کتاب این گونه عنوان شده است که «طراحی ارزش های پیشنهادی یک فرآیند پایان ناپذیر است»، بنابراین یک سازمان برای باقی ماندن در عرصه رقابت و جذب مشتریان و مصرف کنندگان بیشتر، باید به صورت مداوم این ارزش های پیشنهادی را روز به روز تکامل دهد تا این ارزش های پیشنهادی را با خواسته مشتریان مطابق کند.
ابزار اصلی این کتاب «تابلوی ارزش پیشنهادی» است. با استفاده از این ابزار می توان ارزش های پیشنهادی را به صورت بصری و قابل فهم ارائه کرد تا به راحتی قابل بررسی باشد. کتاب «خلق مدل کسب و کار» به نوعی مکمل این کتاب محسوب می شود. در آن کتاب نیز دو ابزار تابلوی ارزش پیشنهادی و تابلوی طراحی مدل کسب و کار به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته اند.
بی شک برای موفق شدن یک کسب و کار، مدیر باید تمام توان خود را برای استفاده از ابزارهای علمی و قدرتمند به کار گیرد. از جمله این ابزارها، تابلوی ارزش پیشنهاد است که در این کتاب به صورت مفصل در مورد آن بحث شده است. مکمل این کتاب، یعنی «خلق مدل کسب و کار» نیز در مورد ابزاری به نام «تابلوی طراحی مدل کسب و کار» بحث کرده است. این دو ابزار در کنار هم، نقش تعیین کننده ای را در رونق کسب و کار ایفا می کنند.
بیشتر بخوانید: معرفی کتاب خلق مدل کسب و کار
دیدگاهتان را بنویسید