جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > مهارت های فردی > مهارت های ارتباطی شامل چه چیزهایی است؟

مهارت های ارتباطی شامل چه چیزهایی است؟

access_timeسپتامبر 22, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open مهارت های فردی
مهارت های ارتباطی

افرادی که مهارت های ارتباطی خوبی دارند، به صورت اتفاقی به این مهارت ها دست پیدا نکرده اند. این مهارت ها را باید در خود تمرین کنید و پرورش دهید. مهارت های ارتباطی به شما کمک می کنند تا در همه زمینه ها (کاری، عاطفی، اجتماعی و …) به راحتی با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید و نظر آن ها را به خود جلب کنید.

 بیشتر بخوانید: چگونه یک ارتباط را شروع کنیم؟

مهارت های ارتباطی عبارتند از:

  1. مهارت گوش کردن فعال

گوش کردن فعال مهارتی است که باید دو برابر حرف زدن آن را تمرین کنید زیرا اساسی ترین نیاز بشری فهمیدن و فهمیده شدن توسط دیگران می باشد. بهترین راه برای فهمیدن حرف های دیگران این است که با اشتیاق و علاقه به آن ها گوش فرا دهید. علاوه بر این که با گوش کردن فعال می توانید حرف های طرف مقابل را درک کنید، همچنین او از گوش کردن شما لذت می برد و بازخورد این لذت بردن را می توانید در رفتار وی مشاهده کنید.

 بیشتر بخوانید: گوش کردن فعال چیست و چه اهمیتی دارد؟

  1. ارتباط غیرکلامی

از جمله مهم ترین مهارت های ارتباطی همان روش های ارتباط غیرکلامی هستند. واژه ها، ژست ها و زبان بدن از جمله راه های انتقال اطلاعات هستند. استفاده از ارتباط غیرکلامی مانند لحن صدا، ارتباط چشمی، حالت های چهره، سکوت و ژست های دست و پا و بازو از جمله مهارت های بسیار مهم در برقراری ارتباط هستند.

  1. مهارت همدلی

مهارت همدلی باعث می شود در هنگامی که با شخص دیگری صحبت می کنید قادر باشید احساسات او را درک کنید و در فهم حرف های او مشکلی نداشته باشید زیرا همدلی مهارتی است که شما را تا میزان زیادی به افکار و دیدگاه های افراد نزدیک می کند. بنابراین یکی از مهم ترین مهارت های ارتباطی همان مهارت همدلی می باشد.

 بیشتر بخوانید: مهارت همدلی و اهمیت آن

  1. شفاف و مختصر صحبت کنید

خیلی مهم است که در هنگام صحبت کردن شفاف، دقیق و مختصر سخن بگویید. در صحبت های طولانی و بی ربط به موضوع اصلی، دو طرف خسته خواهند شد و موضوع اصلی گاهی فراموش می شود. پر حرفی یکی از آفت های ارتباط مؤثر است. یکی از مهم ترین مهارت های ارتباطی که باید در ارتباط های روزمره از آن استفاده کنید این است که شفاف و خلاصه صحبت کنید.

  1. سوال بپرسید

یک مهارت ارتباطی دیگر سوال پرسیدن است. زمانی که شما با فرد دیگری صحبت می کنید، سوال پرسیدن شما به این معناست که شما به صحبت کردن با او علاقه مند هستید. اما سعی کنید ترجیحاً سوالاتی را مطرح کنید که پاسخ های کوتاه داشته باشند تا مانع از منحرف شدن بحث و خسته شدن فرد مقابل شوید.

در دنیای امروزی، توانایی برقرار کردن ارتباط مؤثر یک امر ضروری است. ارتباط یک فرآیند پویا بوده و نحوه برقراری ارتباط می تواند تاثیر مثبت یا منفی چشمگیری را بر روی رابطه های کاری، عاطفی و اجتماعی شما داشته باشد. برای به دست آوردن این مهارت ها، باید آن ها را تمرین کنید تا بتوانید با افراد مختلف، که هر یک دارای اخلاق، سلیقه و فرهنگ های متفاوتی هستند، به راحتی ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک ارتباط را شروع کنیم؟

برچسب ها: آموزش مهارت های زوجیارتباط غیرکلامیچگونه تمرکز کنیمچگونه خوش اخلاق باشیمچگونه دوستان بیشتری بیابیمچگونه ذهن دیگران را بخوانیممهارت تصمیم گیریمهارت گوش کردن فعالمهارت های ارتباطیمهارت همدلی
بعدی چگونه یک ارتباط را شروع کنیم؟
قبلی گوش کردن فعال چیست و چه اهمیتی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
  • بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up