موضوعات تحقیقاتی جدید در بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال عبارتست از تمامی ابزارهای دیجیتالی که یک بازاریاب، برای بازاریابی محصولات یا خدمات از آن ها استفاده می کند. این ابزارها شامل اینترنت، موبایل، وب و یا دیگر ابزارهای مرسوم در دنیای دیجیتال هستند. حال به برخی از موضوعات تحقیقاتی جدید در بازاریابی دیجیتال اشاره می کنیم. در ادامه موضوعات تحقیقاتی جدید در بازاریابی دیجیتال را به شما معرفی می کنیم.
بیشتر بخوانید: موضوعات تحقیقاتی جدید در تجارت الکترونیک
در ابتدا تعریف ساده از بازاریابی دیجیتال را ارائه می کنیم و سپس موضوعات تحقیقاتی جدید در بازاریابی دیجیتال به عنوان یکی از پویاترین زمینه های پژوهشی در جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.
تعریف بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال مجموعه فعالیت ها و ابزارهایی است که در فضای دیجیتال مانند وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، موبایل، رسانه ها و … برای بازاریابی محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین بازاریابی دیجیتال همانطور که از تعریف آن بر می آید، از جمله به روز ترین و پرکاربردترین انواع بازاریابی در عصر ما می باشد.
موضوعات تحقیقاتی جدید در بازاریابی دیجیتال
-
تاثیر بازاریابی دیجیتال بر روی برندهای مشهور
یکی از موضوعات تحقیقاتی در بازاریابی دیجیتال که همواره جدید به نظر می رسد و جای کار کردن دارد، بررسی میزان تاثیر بازاریابی دیجیتال بر روی برندهای مشهور در کشور یا جهان است. نمونه این کار تحت عنوان اثر بازاریابی دیجیتال بر روی برندهای مد لوکس توسط مکونن و لارنر (۲۰۱۸)[۱] انجام شده است. شما نیز می توانید این موضوع را در ایران پیاده سازی کنید.
-
بررسی تفاوت های فردی در پذیرش بازاریابی دیجیتال
تمایلات رفتاری افراد بخشی مربوط به ویژگی های شخصیتی آن ها می باشد. برای مثال، جنسیت یکی از عوامل تعیین کننده در حوزه بازایابی دیجیتال است. یعنی نوع بازاریابی دیجیتال برای مرد و زن متفاوت است. همین بررسی تفاوت های جنسیتی در پذیرش بازایابی دیجیتال می تواند یک موضوع تحقیقاتی جدید در بازاریابی دیجیتال برای پایان نامه شما باشد.
-
ارزیابی عملکرد بازاریابی دیجیتال در صنعت بهداشت و درمان
شما می توانید با استفاده از جمع آوری داده های مورد نظر از بخش بهداشت و درمان در یکی از شهرهای ایران، و با بهره گیری ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها، میزان عملکرد بازاریابی دیجیتال را در یک مطالعه مورد ارزیابی کنید. این یک عنوان مناسب برای پایان نامه و مقاله های داخلی می باشد. نمونه این کار توسط کیان و همکاران (۲۰۱۸)[۲] در نیویورک انجام شده است.
تحقیق و پژوهش در زمینه بازاریابی دیجیتال روز به روز افزایش پیدا می کند زیرا بازاریابی دیجیتال همچنان به رشد خود ادامه می دهد. شاید شما یک موضوع تحقیقاتی مبنی بر مقایسه بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال را در یک مطالعه مورد بررسی کنید و به این نتیجه برسید که بازاریابی دیجیتال عملکرد بهتری برای نمونه مورد نظر شما دارد. به این ترتیب دیگر از روش بازاریابی سنتی استفاده نمی کنید.
منابع
- Mekonnen, A. and L. Larner, “Exclusivity Dared”: Impact of Digital Marketing on Luxury Fashion Brands, in Digital Marketing Strategies for Fashion and Luxury Brands. 2018, IGI Global. p. 165-177.
- Qian, Z.-W., et al., Performance Evaluation of Digital Marketing in Health Care Industry with the Application of Data Envelopment Analysis. Revista de cercetare și intervenție socială, ۲۰۱۸٫ ۶۰: p. 39-50.
دیدگاهتان را بنویسید