موضوعات تحقیقاتی جدید در تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک (e-Commerce) امروزه یکی از پرطرفدارترین حوزه های کسب و کار است و استفاده از آن در زمینه های مختلف، منجر به افزایش میزان فروش و کسب درآمد خواهد شد. بنابراین آشنا شدن با موضوعات تحقیقاتی جدید در تجارت الکترونیک برای پژوهشگران فعال در این زمینه خالی از لطف نیست.
بیشتر بخوانید: موضوعات تحقیقاتی جدید در بازاریابی دیجیتال
قبل از این که موضوعات تحقیقاتی جدید در تجارت الکترونیک را به شما معرفی کنیم، ابتدا تعریف واضح و مختصری از تجارت الکترونیک را ارائه می کنیم و سپس به معرفی این موضوعات پژوهشی جدید خواهیم پرداخت.
تعریف تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک به معنای فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری و اینترنت است (منبع). با توجه به این که روز به روز وابستگی مردم به محصولات الکترونیک بیشتر و بیشتر می شود، داشتن یک فهم درست و مناسب از تجارت الکترونیک و تسلط بر آن برای کسب و کارها بسیار مهم می باشد.
موضوعات تحقیقاتی جدید در تجارت الکترونیک
-
تقسیم بندی و مطالعه صنایع بزرگ در بازار جهانی تجارت الکترونیک
شما می توانید به عنوان یک موضوع تحقیقاتی جدید در تجارت الکترونیک، تمامی صنایع بزرگ در دنیا یا در کشور ایران را در بازار جهانی تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار دهید و با توجه به میزان فعالیت هر یک در این حوزه، رتبه هایی را به آن ها نسبت دهید.
-
نقش تجارت الکترونیک در کسب و کارهای امروزی
یکی دیگر از موضوعات تحقیقاتی جدید در تجارت الکترونیک نقش آن در میزان موفقیت کسب و کارهای امروزی است. در این زمینه، یک کار مشابه توسط جایانتی (۲۰۱۸)[۱] بر روی نقش تجارت الکترونیکی در کسب و کار مدرن انجام شده است که انواع کسب و کار و ارتباط هر یک از آن ها با تجارت الکترونیک را به خوبی مورد بررسی قرار داده است.
-
بررسی موانع پذیرش تجارت الکترونیک توسط کسب و کارهای کوچک و بزرگ داخلی
همین عنوان در کشور نیجریه توسط آگوو و مورای (۲۰۱۸)[۲] به عنوان یک موضوع تحقیقاتی مورد مطالعه قرار گرفته است. شما می توانید این مطالعه را بر روی نمونه هایی از کسب و کارهای داخلی در ایران انجام دهید و نتایج آن را تحلیل کنید. شکی نیست که این موضوع یکی از جدیدترین موضوعات تحقیقاتی در تجارت الکترونیک است و در داخل و خارج از کشور، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
تجارت الکترونیک در حال مسلط شدن بر برخی از جنبه های کسب و کارهای امروزی است. مدیران باید با انجام تحقیق و پژوهش بر روی تجارت الکترونیک به خوبی با آن آشنا شوند تا در شرایط لازم، بتوانند از آن در کسب و کار خود استفاده کنند. یکی از بهترین و جدیدترین موضوعات تحقیقاتی در زمینه تجارت الکترونیک، همان شناسایی موانع پذیرش تجارت الکترونیک توسط کسب و کارها در کشور ایران است که می توانید آن را در قالب پایان نامه یا مقاله انجام دهید.
بیشتر بخوانید: موضوعات تحقیقاتی جدید در کارآفرینی
منابع
- Jayanthi, L., ROLE OF E-COMMERCE IN MODERN BUSINESS. SRM MANAGEMENT DIGEST, 2018. 6(1).
- Agwu, E. and P.J. Murray, Empirical study of barriers to electronic commerce adoption by Small and Medium scale businesses in Nigeria. 2018.
دیدگاهتان را بنویسید