جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > مهارت های فردی > مکاتب اخلاقی و کاربرد آن در مذاکره

مکاتب اخلاقی و کاربرد آن در مذاکره

access_timeآگوست 19, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open مهارت های فردی
مکاتب اخلاقی

مذاکره از جمله حوزه هایی است که به وضوح با چالش رعایت کردن اخلاق مواجه است. رعایت مکاتب اخلاقی در هر مذاکره این اطمینان را به شما می دهند که کار درست، عادلانه و صادقانه ای انجام می دهید. دروغ گفتن و فریب دادن، از بارز ترین چالش های موجود در مذاکرات هستند که اخلاق آن ها را رد می کند.

 بیشتر بخوانید: مذاکره درونی را کنار بگذارید

یک مذاکره کننده قبل از بیان هر چیزی در مذاکره باید از خود سوال کند «کار درست چیست؟» و سپس جمله خود را بیان کند. هر کسب و کاری برای شهرت یافتن در بازار رقابت باید مکاتب اخلاقی را در مذاکره رعایت کند، زیرا اگر فرد یا کسب و کاری در زمینه مذاکره بدنام باشد، به این معناست که مکاتب اخلاقی در مذاکره رعایت نکرده است. در ادامه به این مکاتب اخلاقی و کاربردهای آن ها در مذاکره اشاره می کنیم:

 بیشتر بخوانید: اهمیت نیاز در مذاکره

  1. وظیفه گرایی

وظیفه گرایی یک مکتب در علم اخلاق است. یک فرد وظیفه گرا معتقد است که حداقل برخی کارها را می توان با قطعیت و با علم به نتایجی که از آن ها حاصل می شود، انجام داد. یک مذاکره کننده وظیفه گرا می داند که رعایت برخی مسائل اخلاقی مانند صداقت، همیشه و به صورت ذاتی درست و مناسب است، این مذاکره کننده با تکیه بر این مکتب، هرگز کار غیر اخلاقی در جریان مذاکره انجام نخواهد داد.

 بیشتر بخوانید: آگاهی کلید موفقیت در مذاکره است

  1. پیامدگرایی

پیامدگرایی می­گوید ما برای اینکه یک امر را اخلاقی یا غیر اخلاقی بدانیم باید به پیامدهای آن توجه کنیم. فرض کنید فردی به صورت منطقی استدلال می کند که شما باید ورکشست شوید، اما شما دوست ندارید این اتفاق رخ دهد. بنابراین اگر از مکتب وظیفه گرایی استفاده کنید به راحتی استدلال آن را فرد را می پذیرید. اما اگر شما پیامدگرا باشید، به هیچ عنوان استدلال آن را فرد را نخواهید پذیرفت زیرا دوست ندارید ورکشست شوید. به همین دلیل تمام تلاش خود را به کار می گیرید که این اتفاق رخ ندهد.

بیشتر بخوانید: اهمیت رهبری در مذاکره

  1. فضیلت گرایی

سومین مکتب اخلاقی که رعایت آن در مذاکره بسیار مفید است، مکتب فضیلت گرایی است. یک فرد فضیلت گرا، فردی است که برخی رفتارها و اعمال را در ذهن خود از نظر اخلاقی برتر می داند. این رفتارها که فضایل شخصی نامیده می شوند، باعث رشد شخصیتی و اخلاقی افراد می شوند. بنابراین مذاکره کننده ای که فضیلت گرایی را در مذاکره رعایت می کند، هرگز از اخلاق دور نخواهد شد و هرگز در جریان مذاکره دروغ نمی گوید

بیشتر بخوانید: یک تیم مذاکره قوی شامل چه نقش هایی است؟

قبل از هر چیز، معمولاً اگر با مکتب پیامدگرایی مذاکره را پیش ببرید، موفق تر خواهید بود. علاوه بر این سه مکتب اخلاقی، نکته مهم دیگری که باید در حین مذاکره رعایت کنید، توجه به مکاتب اخلاقی طرف مقابل در مذاکره است. یعنی، اگر به این نتیجه برسید که طرف مقابل دروغ می گوید و ترسی از پیامدهای دروغ خود ندارد، باید مذاکره را متوقف کنید. اولین و ابتدایی ترین کاربرد رعایت مکاتب اخلاقی در هر مذاکره، افزایش اعتبار شما به عنوان یک مذاکره کننده یا به عنوان رهبر یک تیم مذاکره خواهد بود. شاید دروغ گفتن و بی توجهی به این مکاتب اخلاقی در مذاکره، منافع شما را به صورت موقتی حفظ کند، اما در بلند مدت موجب از بین رفتن اعتبار شما خواهد شد. بنابراین، مکاتب اخلاقی را در مذاکره جدی بگیرید.

 بیشتر بخوانید: فرمول مذاکره را بیاموزید

برچسب ها: آگاهی در هر مذاکرهاثر گذاشتن بر طرف مقابل در مذاکرهاصول مذاکره از دیدگاه اسلاماهمیت رهبری در مذاکرهاهمیت نیاز در مذاکرهتیم مذاکره موفقفرمول مذاکرهگام های ورود به یک مذاکره موفقمذاکره درونیمکاتب اخلاقی و کاربرد آن در مذاکرهمهارت های مذاکره تلفنیموفقیت در مذاکرهویژگی های یک مذاکره کننده
بعدی مذاکره درونی را کنار بگذارید
قبلی برای نوشتن یک طرح کسب و کار به چه تخصص هایی نیاز داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مشاهدة فيلم Online on line casino Royale 2006 مترجم اون لاين
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up