چگونه به مشتریان جایزه بدهیم؟

جایزه دادن به مشتری تنها به معنای دادن یک جایزه فیزیکی به او نیست، بلکه مواردی مانند ارائه تخفیف، پیشنهاد محصولات رایگان و خریدهای ویژه همگی برای مشتریان ثابت شما نوعی جایزه محسوب می شوند. انجام این گونه کارها و جایزه دادن به مشتریان باعث می شود که همه بدانند شما برای مشتریان خود ارزش قائل هستید، در نتیجه مشتریان شما به شما وفادار خواهند ماند.
بیشتر بخوانید: ۱۰ روش ارزان برای افزایش وفاداری مشتری
بدون شک روش های بسیار زیادی برای جایزه دادن به مشتریان وجود دارد، اما در این مقاله ما به موثرترین روش های جایزه دادن به مشتریان اشاره خواهیم کرد.
روش های جایزه دادن به مشتریان
-
جوایز قرعه کشی
شما می توانید به عنوان یک جایزه، یک قرعه کشی هر چند مدت یک بار (ماهانه، سالانه) در میان مشتریان ثابت و سطح اول خود برگزار کنید و هر بار به یکی از آن ها یک جایزه نفیس اهدا کنید. این کار باعث ترغیب بیشتر این مشتریان برای خرید از شما خواهد شد.
-
تخفیف غیر منتظره
به تعدادی از مشتریان وفادار خود تخفیف های غیر منتظره دهید. به عنوان مثال، بعد این که مشتری محصولی را از شما خریداری کرد، با او تماس بگیرید و مبلغی از پول پرداختی او را تحت عنوان تخفیف غیر منتظره به او باز گردانید. این کار باعث خوشحالی مشتریان شده و در ارتقای رضایت مشتریان نقش موثری دارد.
-
یک روز را به عنوان روز مشتری تعیین کنید
شما می توانید در تقویم خود یک روز را به عنوان روز مشتری تعیین کنید و در این روز، یک جایزه نفیس را برای مشتریان سطح اول خود ارسال کنید. این یکی از بهترین جایزه هایی است که مشتریان دریافت می کنند. شما می توانید به همراه این جایزه یک کوپن تخفیف ویژه را برای این مشتریان ارسال نمایید تا بیشتر از پیش تشویق به خرید شوند و به شما وفادار بمانند.
-
کمک هزینه هایی را برای سفر به مشتریان دهید
برخی از فروشگاه ها، به عنوان تشکر از مشتریان، مبلغی را به عنوان کمک هزینه سفر به مشتریان اهدا می کنند. این کمک هزینه می تواند برای سفر به شهرهای زیارتی یا تفریحی باشد. کمک هزینه روشی موثر برای جذب مشتریان بیشتر و ارتقای رضایت مشتریان می باشد.
-
به بهترین مشتریان خود، محصولات رایگان پیشنهاد کنید
یکی دیگر از روش های جایزه دادن به مشتریان این است که به ازای هر چند خرید از یک محصول، یک قلم از آن محصول را به صورت رایگان به آن ها هدیه دهید. این نوع جایزه مشتریان را تشویق به خرید بیشتر خواهد کرد و شکی نیست که این افراد دوستان و آشنایان خود را نیز برای خرید محصولات شما، دعوت می کنند.
روش های مختلفی برای جایزه دادن به مشتریان وجود دارد. اگر شما قصد دارید وفاداری مشتریان را نسبت به محصولات و برند خود افزایش دهید، می توانید با ارائه چنین جوایزی آن ها را هیجان زده کنید. واقعیت این است که رقبای شما نیز این کارها را انجام می دهند، بنابراین ارائه تخفیف های ویژه و اهدای برخی جوایز تبدیل به یک امر ضروری برای نگه داشتن مشتریان وفادار شده است.
بیشتر بخوانید: کاربردهای نوین مدیریت ارتباط با مشتریان
دیدگاهتان را بنویسید