جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > تحقیق و پژوهش > پایایی مرکب چیست؟

پایایی مرکب چیست؟

access_timeژوئن 16, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open تحقیق و پژوهش
پایایی مرکب

پایایی (قابلیت اعتماد) بررسی می کند که ابزار اندازه گیری (مانند پرسشنامه) در شرایط مشابه، تا چه میزان قادر به تولید نتایج یکسان می باشد. پایایی مرکب (CR) یا همان ضریب مکدونالد نیز همین مفهوم را دارد با این تفاوت که بار عاملی متغیر در هر آیتم را نیز در نظر می گیرد و نتایج قابل اطمینانی را در مورد پایایی داشتن یا نداشتن یک ابزار اندازه گیری به شما می دهد.

بیشتر بخوانید: روش های محاسبه روایی پرسشنامه

یکی دیگر از معیارهای سنجش قابلیت اعتماد (پایایی) در پرسشنامه ها، آلفای کرونباخ می باشد. اما بسیاری از پژوهشگران اثبات کرده اند که آلفای کرونباخ قدیمی است و با این که رایج ترین معیار پایایی محسوب می شود، ولی محدودیت های زیادی نیز دارد [۱]. بنابراین پایایی مرکب به دلیل قدرت و کاربردهای زیادی که در زمینه معادلات ساختاری دارد، یک انتخاب ارجح برای سنجش پایایی در ابزارهای اندازه گیری است.

فرمول محاسبه پایایی مرکب

مقایسه پایایی مرکب با آلفای کرونباخ

این فرمول توسط ورث و همکاران (۱۹۷۴) معرفی شده است. پایایی مرکب یک معیار جدیدتر نسبت به ضریب آلفای کرونباخ است. البته نه به این معنا که آلفای کرونباخ معیار مناسبی برای سنجش پایایی پرسشنامه نیست، بلکه هدف از معرفی شاخص پایایی مرکب، استفاده از آن برای کاربردهای دیگر مانند مدل بندی معادلات ساختاری است. بنابراین، در هر پرسشنامه ای بهتر است هم آلفای کرونباخ و هم شاخص پایایی مرکب را محاسبه کنید تا از قدرت پایایی پرسشنامه اطمینان حاصل کنید.

به طور کلی فرمول پایایی مرکب نسبت به معیار آلفای کرونباخ عملکرد بهتری دارد، اما همانطور که گفتیم بهتر است در مطالعه خود هر دو معیار را بسنجید و نتایج آن ها را با هم مقایسه کنید تا از صحت عملکرد این فرمول مطمئن شوید.

۱- Shook, C. L., Ketchen, D. J., Hult, G. T. M., & Kacmar, K. M (2004)

بیشتر بخوانید: روایی محتوایی چیست؟

برچسب ها: آلفای کرونباخارزیابی روایی محتواییانواع روایی پرسشنامهپایایی مرکبپایایی مرکب چیستدانلود رایگان پرسشنامهروایی آزمون فرضروایی پرسشنامهروش های محاسبه رواییمعیارهای سنجش قابلیت اعتماد
بعدی روایی محتوایی چیست؟
قبلی بوم مدل کسب و کار چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مشاهدة فيلم Online on line casino Royale 2006 مترجم اون لاين
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up