جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > مهارت های فردی > پدیده عشق از نگاه علمی

پدیده عشق از نگاه علمی

access_timeجولای 16, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open مهارت های فردی
پدیده عشق

پدیده عشق و عاشق شدن دلیل علمی دارد. گرفتار شدن در دام عشق ناشی از ترشح برخی مواد شیمیایی در مغز می باشد. از نظر روانشناسان، پدیده «عشق» سه مرحله را در مغز انسان طی می کند تا فرد عاشق شود، این سه مرحله عبارتند از شهوت، مجذوب شدن و احساس تعلق. در ادامه در مورد هر یک از این مراحل بیشتر توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: تکنیک های مدیریت عشق

ابتدا کمی در مورد عشق صحبت می کنیم و سپس پدیده عشق از نظر علمی را مورد بحث قرار می دهیم. از نظر علمی، در هر عاشق شدن سه مرحله در درون انسان اتفاق می افتد که در ادامه به تشریح این مراحل می پردازیم.

نتایج جالب یک مطالعه در مورد عشق

یک روانشناس که در حال مطالعه بر روی دلایل عاشق شدن انسان ها بود، تعدادی از افراد با جنس مخالف که نسبت به همدیگر هیچ شناختی نداشتند دعوت کرد و از آن ها خواست که به مدت نیم ساعت اطلاعات خصوصی زندگی خود را در اختیار هم قرار دهند، و به مدت چهار دقیقه به چشم های هم خیره شوند. در پایان این مطالعه تعدادی از این افراد عاشق هم شدند و دو مورد از آن ها نیز با هم ازدواج کردند.

بیشتر بخوانید: لیستی از انواع هیجان

هر یک از مراحل سه گانه عاشق شدن در نتیجه ترشح برخی هورمون های خاص در مغز به وقوع می پیوندند. بنابراین عاشق شدن کاملاً دلیل علمی دارد.

مراحل عاشق شدن از نظر علمی

  1. مرحله شهوت

از دیدگاه علمی، هورمون های استروژن و تستسترون در مغز دو جنس مخالف (زن و مرد) ترشح می شوند و یک حس شهوت طبیعی را در افراد ایجاد می کنند. این اولین مرحله عشق است که منجر به ایجاد میل در دو طرف نسبت به همدیگر می شود.

  1. مرحله مجذوب شدن

وقتی شما مجذوب یک جنس مختلف می شوید، از نظر علمی سه انتقال دهنده عصبی به نام های آدرنالین، دوپامین و سروتونین در مغز شما ترشح می شود و باعث می شود که جذب جنس مخالف شوید. این دومین مرحله از عاشق شدن است و شما را بیش از پیش در دام عشق گرفتار می کند.

  1. مرحله احساس تعلق

در سومین مرحله عاشق شدن، دو طرف به همدیگر احساس تعلق و تعهد پیدا می کنند که این آخرین مرحله عاشق شدن می باشد. دانشمندان بر این باورند که در این مرحله دو هورمون به نام های اکسی توسین و واسوپرسین در مغز افراد ترشح می شود و حس تعلق نسبت به جنس مخالف را در آن ها ایجاد می کند.

پدیده عشق مبنای علمی دارد. هر فردی که عاشق می شود این سه مرحله را طی می کند، بنابراین علی رغم باورهای برخی افراد در مورد نحوه عاشق شدن، عشق پدیده ای است که با اعمال مغزی و ترشح برخی هورمون های مغزی در بین زوجین ایجاد می شود. نتیجه این مقاله و مطالعه ای که در مورد آن صحبت کردیم به ما نشان می دهد که بر خلاف باور برخی افراد، عشق کاملاً علمی است.

بیشتر بخوانید: آمار طلاق عاطفی در ایران

برچسب ها: انواع مختلف هیجانپدیده عشقپدیده عشق از نگاه علمیپدیده عشق و عاشق شدنتکنیک های مدیریت عشقسبک مقابله ای هیجان مدارمراحل عاشق شدنمهارت نظم دهی عواطفهیجان چیستهیجان خوشایندهیجان های اصلی
بعدی روش های پیشگری از حسادت کودک
قبلی درمان های مبتنی بر هیجان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
  • بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up