جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > مدیریت استراتژیک > چگونه اهداف سازمانی را تعریف کنیم؟

چگونه اهداف سازمانی را تعریف کنیم؟

access_timeمی 6, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open مدیریت استراتژیک
چگونه اهداف سازمانی را تعریف کنیم؟

اولین سوالی که شما باید به عنوان یک مدیر از خود بپرسید این است که «هدف من به عنوان یک مدیر در این سازمان چیست؟» یا «استراتژی ما برای رسیدن به این هدف سازمانی چیست؟» و سوالاتی از این قبیل. شاید این سوال برای شما ساده به نظر برسد، اما از این نظر مهم است که اکثر مدیران به این سوالات توجهی نمی کنند. بنابراین تعیین کردن اهداف سازمانی بخش بسیار مهمی از وظایف یک مدیر است. حال این سوال پیش می آید که چگونه اهداف سازمانی را تعریف کنیم؟

بیشتر بخوانید: آیا خیال پردازی در تعریف اهداف سازمانی جایز است؟

اگر تنها هنر شما به عنوان یک مدیر واکنش نشان دادن نسبت به وقایع باشد، قطعاً شکست خواهید خورد. شاید شما در حل کردن مسائلی که با آن ها مواجه می شوید مهارت داشته باشید، شاید نسبت به پاسخ دادن به نیازهای افراد مافوق و افراد حاضر در تیم خود ماهر باشید، شاید مدت زمان زیادی را برای سازمان کار کرده اید، اما با وجود این توانایی ها، اگر یک مدل سازمانی برای خود با اهداف مشخص نداشته باشید، در کار خود موفق نخواهید شد. در ادامه به سوال چگونه اهداف سازمانی را تعریف کنیم؟ پاسخ می دهیم.

چگونه اهداف سازمانی را تعریف کنیم؟

در تعریف کردن این اهداف باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. اهداف سازمانی باید با استراتژی کلی سازمان انطباق داشته باشد

  2. این اهداف باید شفاف باشند و درک آسانی داشته باشند

  3. باید به گونه ای باشند که هر فردی که آن ها را مطالعه می کند آن ها را بپذیرد و به مهم بودن این اهداف پی ببرد.

  4. پیشرفت هایی که در مسیر رسیدن به این هدف صورت می گیرند باید قابل اندازه گیری باشند

  5. این اهداف باید زمانبندی شده باشند، و آغاز و پایان مشخصی داشته باشند

  6. این اهداف باید با پاداش های مشخصی حمایت شوند

  7. این اهداف باید چالش برانگیز اما دست یافتنی باشند

به عنوان یک مدیر، شما باید مسئولیت تصمیم گیری در مورد اهداف سازمانی و اهداف گروه خود را بر عهده بگیرید. اما نباید این کار را در خفی انجام دهید. باید اطمینان حاصل کنید که اهدافی که برای تیم خود تعریف کرده اید با اهداف سازمانی انطباق داشته باشند. و باید مطمئن شوید که تیم شما این اهداف را درک کنند، آن ها را بپذیرند و نسبت به آن ها متعهد باشند. هر چه شما برای تعیین کردن این اهداف از کارکنان خود مشورت و کمک بگیرید، این کارکنان نسبت به این اهداف متعهدتر خواهند بود و برای دستیابی به این اهداف بیشتر تلاش خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه تمامی کارمندان را نسبت به اهداف سازمانی توجیه کنیم؟

برچسب ها: 5 سطح بلوغ سازمانیاهداف سازمانیبهسازی سازمانتعریف بلوغ سازمانیتوجیه کارمندان نسبت به اهداف سازمانیجاسوسی سازمانیخیال پردازی در تعریف اهداف سازمانیرفتار سازمانیمدیریت سازماننکات مهم در اهداف سازمانی
بعدی چگونه نیروی کار جذب کنیم؟
قبلی مزایا و معایب کار کردن اقوام و آشنایان در یک محل کار چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
  • بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up