جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > منابع انسانی > چگونه شرح وظایف بنویسیم؟

چگونه شرح وظایف بنویسیم؟

access_timeمی 5, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open منابع انسانی
شرح وظایف

بعد از انجام مراحل مربوط به استخدام، ما نیاز به یک شرح وظایف مناسب داریم تا کارمند به کار گرفته شده با استفاده از آن بتواند کارهایی که به او محول شده را انجام دهد. بنابراین در واقع شرح شغل در بردارنده شرح وظایف است و شرح وظایف و شرایط احراز، هر دو خروجی تحلیل شغل می باشند. تفاوت واضحی که میان شرح شغل و شرح وظایف وجود دارد این است که شرح شغل قبل از استخدام نوشته می شود و شرح وظایف بعد از استخدام.

بیشتر بخوانید: چگونه شرایط احراز شغل را بنویسیم؟

زمانی که شما به عنوان کارفرما یا مدیر، یک کارمند را استخدام کردید، باید جلسه ای با وی تشکیل دهید و در این جلسه از او بخواهید که تمامی کارهایی را که خودش در حوزه وظایف خود می داند و قصد انجام دادن آن ها را دارد بر روی یک برگه یادداشت کند، سپس خودتان باید این موارد را با دقت مطالعه کنید و تغییراتی را که به نفع سازمان است بر روی آن اعمال کنید.

نقش مدیر یا کارفرما در اصلاح شرح شغل

اگر این کارمند شما موردی را فراموش کرده بود یا عمداً در حوزه وظایف خود یادداشت نکرده بود شما باید به آن اضافه کنید. دقت داشته باشید که اگر موردی در این لیست وجود داشته باشد که ارتباطی را حوزه کاری فرد استخدام شده نداشته باشد باید از لیست حذف شود. شما تا به این جا وظایف فرد استخدام شده را در سازمان تعیین کرده اید.

چه مواردی را در شرح شغل بنویسیم؟

حال وقت آن رسیده است که برای تحت کنترل درآوردن افراد و مدیریت آن ها چند مورد را به شرح وظایف اضافه کنید. این موارد عبارتند از:

  1. جایگاه شغلی مورد نظر از کدام مقام ها و پست ها دستور می گیرد.
  2. فرد استخدام شده به کدام پست ها می تواند دستور بدهد.
  3. فرد باید گزارش های چه افرادی را بخواند و به چه افرادی گزارش ارائه دهد.
  4. اگر روزی این فرد غایب باشد، جانشین او چه کسی خواهد بود.
  5. این فرد برای انجام وظایف خود نیاز به چه ابزارها و تجهیزاتی خواهد داشت.

شرح وظایف و شرایط احراز شغل از زیر مجموعه های شرح شغل هستند که باید قبل از استخدام آماده شوند. زمانی که کارمندی استخدام می شود، شرح وظایف به او داده می شود تا با استناد به آن وظایف خود را انجام دهد. در محیط های کاری امروزی، به دلیل مشغله های کاری، مدیران به ندرت وقت کافی برای نوشتن یک شرح وظایف کامل و بی نقص دارند، ولی در دست داشتن یک شرح وظایف مناسب می تواند نظم خوبی را به امور سازمان بدهد.

بیشتر بخوانید: تحلیل شغل چیست؟

برچسب ها: استخدامتحلیل شغلترک شغلتوسعه شغلیشرایط احرازشرح شغلشرح وظایفشغل زداییفرسودگی شغلیویژگی های شرح وظایف
بعدی معرفی 5 سایت استخدام معتبر
قبلی شکار استعداد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
  • بازاریابی صادراتی چگونه انجام می شود؟
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up