چگونه یک آگهی استخدام بنویسیم؟

قبل از نوشتن یک آگهی استخدام باید تجزیه و تحلیل شغلی و شرح شغلی مناسبی را از قبل آماده کرده باشید. اطلاعات مربوط به شرح شغلی و تجزیه و تحلیل شغلی به شما کمک می کنند تا آگهی استخدامی را بنویسید که متقاضیان را به سمت شما روانه کند. بهترین راه برای این که زمان خود را برای مصاحبه با افرادی که مناسب کار شما نیستند هدر ندهید، این است که آگهی خود را به گونه ای بنویسید که متقاضیان واقعی را جذب کرده و دیگران را از مراجعه به شما منصرف کند.
بیشتر بخوانید: معرفی کتاب اصول و فنون مصاحبه استخدامی
با بهبود وضعیت اقتصادی و کسب مهارت های کلیدی توسط افراد با استعداد، این افراد به ندرت برای استخدام پیدا می شوند. در ادامه روش های جذب متقاضی با نوشتن یک آگهی استخدام خوب را شرح داده ایم:
-
از یک عنوان جذاب استفاده کنید.
این مهم ترین بخش نوشتم یک آگهی استخدام است که شما در بورد قرار می دهید. زمانی که این عنوان را می نویسید، اسم جایگاه شغلی مورد نظر و سه تا از مهم ترین نکات در مورد این شغل که آن را برای متقاضیان جذاب تر می کند، بنویسید.
-
دستوالعمل مناسب و جذابی را برای آن ارائه کنید.
این دستورالعمل به اندازه یک پاراگراف است و شامل ۵ تا از جزئیات مربوط به شغل مورد نظر می باشد و این جزئیات جذاب ترین ویژگی های شغل موردنظر را بیان می کنند و متقاضی را جذب خود می کنند.
-
هدف کمپانی خود را بیان کنید.
در نوشتن یک آگهی استخدام، اطلاعاتی را در مورد کمپانی خود برای متقاضیان ارائه دهید. تعداد سال های فعالیت، مدت زمان کار کردن کارکنان برای کمپانی، پروژه ها و مشتریان قابل توجه، تجهیزاتی که متقاضیان با شنیدن آن ها هیجان زده می شوند، جوایز، و فرهنگی که متقاضیان را جذب کند، همگی از جمله این اطلاعات هستند.
-
دقیقاً در مورد جایگاه شغلی مورد نظر حرف بزنید.
به جای این که لیستی از موارد غیرضروری ارائه کنید، تنها نیازمندی هایی را که برای شغل موردنظر لازم هستند را بیان کنید. سعی کنید در نوشتن یک آگهی استخدام نیازمندی های شغل مورد نظر را محدود به یک تا سه مورد کنید. سپس اطلاعاتی را در مورد ساعات کاری، حقوق، همکاران، فرصت های مطالعاتی، مزایا و معایب، و هرچیزی که برای متقاضیان جالب است را ارائه دهید.
-
مکان جغرافیایی را وارد کنید.
نقل مکان مانعی برای هر فردی است که دوست دارد برای شما کار کند اما در منطقه دیگری زندگی می کند. اگر شما قصد جذب کردن افراد از مناطق دیگری را دارید، بنابراین در نوشتن یک آگهی استخدام، مکان جغرافیایی را به متقاضیان اعلام کنید. جزئیاتی در مورد مدارس، فعالیت ها، نرخ جرم، و غیره در مورد محل کار به آن ها بدهید.
-
دلیل مراجعه کردن آن ها را مجدداً اعلام کنید.
در این بخش ۵ دلیل از مهم ترین دلایلی را که هر فردی باید برای شغل مورد نظر تقاضا دهد، اعلام کنید. اگر آگهی استخدامی شما طولانی است مطمئن شوید که در چند مورد اول از این لیست، مهم ترین دلایل را قرار داده اید.
-
فرآیند به کارگیری متقاضی را شرح دهید.
جزئیات در مورد زمان درخواست دادن افراد و زمان مربوط به استخدام شدن آن ها بسیار حائز اهمیت است. کاندیداها نباید در مورد این که چه اتفاقی در مرحله بعدی خواهد افتاد بی اطلاع باشند. این مورد مخصوصاً برای استخدام های از طریق مصاحبه مهم است.
-
حال آن را به فرد دیگری دهید تا آن را مطالعه کند.
با نوشتن این آگهی مانند همه کارهای مهم دیگری که سازمان انجام می دهید برخورد کنید. از چندین نفر بخواهید که آن را مطالعه کنند و با صداقت کامل بازخورد خود را به شما اعلام کنند. باید مطمئن شوید که قبل از هر کار دیگری، تمامی مشکلات مربوط به این متن را برطرف کرده اید.
-
پاسخ دهی به ایمیل های خود را بهبود دهید.
به تمامی ایمیل هایی که برای کاندیداها ارسال کرده اید در هر مرحله از فرآیند استخدام نگاه کنید. آن ها را از هم تفکیک کنید و مطمئن شوید که شفاف و شخصی هستند و همچنان متقاضی را در هر مرحله از فرآیند آگاه می کنند. پاسخ به متقاضیان از جمله مهمترین کارهای بعد از نوشتن یک آگهی استخدام است.
در نهایت، نحوه برقرار کردن ارتباط با خود را تعیین کنید. بسته به سلیقه شما و نوع شغل مورد نظر شما می توانید از راه های ارتباطی مانند ایمیل شخصی، فکس یا ایمیل کردن نامه و رزومه، یا تماس تلفنی و در نهایت تعیین کردن یک قرار ملاقات حضوری و پر کردن فرم توسط متقاضی استفاده نمایید.
بیشتر بخوانید: کاربرد مراکز ارزیابی در استخدام
دیدگاهتان را بنویسید