انسان ها به دلیل ماهیت زندگی اجتماعی، ناگزیر از برقراری ارتباط مداوم با یکدیگر هستند. در کلیه فعالیت های اجتماعی از جمله تحصیل، اشتغال، دوستی، ازدواج و حتی روزمره ترین کارها، برقراری یک ارتباط صحیح ضروری می‌باشد. هدف اصلی از برقراری این ارتباط، انتقال پیام، تبادل اطلاعات، افکار و احساسات میان افراد می باشد که به صورت های کلامی و صحبت کردن و نیز به صورت غیرکلامی مانند ایما و اشاره ها، حرکت های اعضای بدن و حتی سکوت و نوشتن صورت می پذیرد. اما نکته حائز اهمیت این است که مفهوم ارتباط مؤثر و سازنده، زمانی به درستی محقق می شود که ارتباط به صورت مثبت و اثربخش طبق اصول آن برقرارشده و مفهوم پیام مورد نظر فرد، از سوی گیرنده پیام به صورت کامل و دقیق درک شده و این ارتباط کارآمد علاوه بر ایجاد حس رضایت در مخاطب منجر به رسیدن فرد به خواسته های خویش می گردد.

در یک ارتباط، فرایندی میان فرستنده و گیرنده با ارسال پیام از طریق یکی از کانال های ارتباطی ذکر شده صورت می گیرد اما بازخورد پیام و رضایت طرفین نتیجه یک ارتباط درست و مؤثر می باشد چرا که در غیر این صورت، فرد دچار تنش های درونی،سرخوردگی و انزوا و تنهایی شده و دیگر تمایلی برای ورود و حضور در اجتماع نخواهد داشت و با از دست دادن اعتماد به نفس خویش و حس درماندگی و مشاهده کاهش بازدهی، به طور کلی از جامعه و بسیاری از فعالیت های اجتماعی کناره گیری خواهد کرد و توانایی وی برای رویارویی با مشکلات زندگی بسیار کاهش خواهد یافت.

بنابراین با برقراری یک ارتباط مؤثر، کیفیت زندگی افراد افزایش می یابد و فرد با کسب اعتماد به نفس بیشتر توانایی بیشتری در حل مسائل و مشکلات پیش روی خود خواهد داشت که این امر منجر به سازگاری بیشتر وی با جامعه می شود. چنین فردی در نهایت شاهد موفقیت های شغلی و اجتماعی بوده و از سلامت روانی بالاتری برخوردار خواهد بود.

شرط اصلی نیل به این مقصد، آشنایی با اجزای یک فرایند ارتباطی و نیز آموزش و بهره گیری از مهارت های ارتباط مؤثر می باشد. بدین معنا که شناسایی کامل عناصر ارتباط و عوامل تأثیرگذار برآن و همین طور آگاهی از موانع ارتباطی، فرد را به منظور خویش نزدیک تر می سازد. در این صورت اگر ارتباط مؤثر با پیاده سازی مهارت های آن به خوبی انجام پذیرد، از بروز بسیاری از سوءتفاهم های ناشی از برقراری نادرست و نسنجیده ارتباطی ممانعت خواهد کرد.

آگاهی از نحوه آغاز ارتباط، شناسایی کامل مخاطب از جهات گوناگون، آگاهی از زبان بدن، شناخت و درک احساسات، برخورد گرم و توجه به علاقمندی مخاطب از جمله مؤلفه های مهم در اصول مهارت های ارتباط مؤثر می باشد.

تحمیل نظر شخصی، قطع کردن صحبت مخاطب، ارزیابی عجولانه و پیش داوری، پند و نصیحت بسیار، عدم توانایی بیان دقیق خواسته تحت تأثر احساسات و اجازه سوءاستفاده دادن به دیگران نیز از جمله موانع ارتباطی می باشد که به صورت مختصر بیان شد.

انسان ها به جهت نداشتن آگاهی کافی و عدم آموزش لازم، علاوه بر عدم رعایت اصول مهارتی اثربخش، مرتکب خطاهای ارتباطی می شوند و همین مسأله منجر به از دست دادن بسیاری از موقعیت های شغلی و اجتماعی     می شود.

مجموعه حاضر در نظر دارد با آموزش کامل گام های صحیح در ارتباط مؤثر و اصول آن، گامی مثبت در جهت هر چه تواناتر ساختن افراد در برقراری روابط اجتماعی و کسب و حفظ جایگاه های شغلی بنماید.

این کارگاه برای چه کسانی مناسب است؟

  • برای تمامی اقشار جامعه
  • برای تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلانی که دنبال یک موقعیت شغلی پر درآمد هستند.
  • برای فروشندگان، کارشناسان فروش و مدیران فروش سازمان ها برای افزایش بازدهی
  • برای مدیران کسب و کارهای کوچک
  • افرادی که قصد ازدواج دارند

مهمترین سرفصل های این کارگاه چیست؟

  • مفاهیم دیدگاه ارتباطی
  • ارکان ارتباط مؤثر
  • مهارت مذاکره
  • اهمیت ارائه بازخورد
  • تکنیک های مهم ارتباط مؤثر

مدت کارگاه چقدر است؟

این کارگاه در ۱ روز و به مدت ۸ ساعت برگزار می شود.

مدرس کارگاه چه کسی است؟

مدرس کارگاه سرکار خانم فرخ لقا جلالی با بیش از ۲۱ سال سابقه کار در حوزه فروش و خدمات پس از فروش هستند.

 

رزومه مدرس:

خانم فرخ لقا جلالی دانش آموخته مهندسی نرم افزار و کارشناس ارشد MBA گرایش استراتژیک از دانشگاه علوم تحقیقات می باشند. ایشان دارای سابقه فعالیت ۱۵ ساله در شرکت مادیران بوده و ارتباط تنگاتنگ کاری و آموزشی با شرکت ال جی مستقر در کره جنوبی داشته است.

مهمترین فعالیت های ایشان در این مدت که همگی منطبق با آخرین دستاوردهای جهانی ارتباط با مشتریان می باشند، عبارتند از:

مدیریت و برنامه ریزی آموزشی کلیه پرسنل و نمایندگان مرتبط، مدیریت سرویس و خدمات موبایل ال جی در سطح ایران، مشاوره راه اندازی خدمات مشتریان مجموعه های معظمی چون هیمالیا، گلستان، تپسی، پارک آبی اوشن کیش، عظام و . .

هدف اصلی ایشان در تمامی این پروژه ها، ایجاد فضائی دلچسب برای مشتریان مجموعه ها، با درنظر گرفتن رضایت مندی کارکنان و همینطور منافع سرمایه گذاران سازمان ها بوده است.

اهم سوابق و فعالیت های ایشان به شرح ذیل است :

 ۱-مدیر استراتژی و تعالی سازمان سرمایه گذاری پارسیان (آبان ۱۳۹۷ تا اکنون)

۲-مدیر عملیات کال سنتر سفیر آبی آرام (آذر ۱۳۹۶ تا آبان ۱۳۹۷)

 ۳-مشاور خدمات پس از فروش و مدرس روابط مشتریان (مهر ۱۳۹۲ تا آذر ۱۳۹۶)

برخی سازمان هایی که در این مدت با آن ها همکاری داشته اند:

۴-مدیر خدمات پس از فروش موبایل ال جی مادیران (۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲)

۵-مدیر آموزش مادیران (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹)

۶-نرم افزار های تخصصی سماتک

 

آیا نیروهایم را برای حضور در کارگاه بفرستم؟

قطعاً در صورتی که نیروهای خود را برای شرکت در این دوره بفرستید خدمت بزرگی به شرکت خود انجام داده اید و قطعاً فروش شما به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

آیا این کارگاه به صورت درون سازمانی هم برگزار می شود؟

بله، در صورت درخواست برگزاری کارگاه به صورت درون سازمانی با شماره ۰۲۱۶۶۲۲۶۱۵۱ تماس بگیرید.

هزینه شرکت در این کارگاه چقدر است؟

هزینه کارگاه برای هر نفر۳۰۰ هزار تومان است اما اگر اکنون از طریق فرم انتهای این صفحه به صورت رایگان کارگاه را رزرو کنید مبلغ ۱۰۰ هزار تومان تخفیف خواهید داشت.

چگونه می توانم برای شرکت در این کارگاه تخفیف بگیرم؟

با معرفی هر ۱ نفر از دوستان خود برای شرکت در کارگاه، مبلغ ۵۰ هزار تومان تخفیف خواهید گرفت.

تاریخ بعدی برگزاری کارگاه چه زمانی است؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا، امکان اعلام تاریخ دقیق نداریم اما اگر از طریق فرم زیر کارگاه را رزرو کنید بلافاصله بعد از مشخص شدن تاریخ، با شما هماهنگ خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۰۲۱۶۶۲۲۶۱۵۱ تماس بگیرید.

کارگاه ارتباط مؤثر