در دنیای امروزی با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و گستردگی اطلاعات موجود، افراد جامعه نیازمند مهارت‌هایی هستند که کاربرد آن ها در دو حوزه فردی و سازمانی قابل بیان است. رخداد انواع مشکلات و    چالش های جدید در سطوح مخلتف جامعه، در ارتباطات میان فردی و نیز درون سازمان ها و شرکت ها نشانگر اهمیت بهره گیری از مهارت هایی است که منجر به تولید ایده های نو و راه حل هایی نوین برای حفظ روند حرکت رو به جلوی جامعه می شود و این امر تنها با کاربرد مهارت های خلاقیت و نوآوری میسر می باشد. توانایی هر چه بیشتر افراد در به کارگیری تفکر خلاق و نوآورانه، باعث کاهش تنش ها و مسائل فردی و شغلی و در نهایت سبب تضمین موفقیت یک فرد و یا یک سازمان و در نهایت کل جامعه خواهد شد.

فرایند خلاقیت بخشی از تفکر است که به معنای نوآرایی اطلاعات می باشد. در این فرایند، ذهن با کمک متغیرهای آموزش دیده به ارائه ایده های جدید و کشف مواردی خاص می پردازد.  اما نوآوری عملی ساختن آن فکر و اندیشه جدید ناشی از خلاقیت می باشد تا سبب عملی ساختن راه حل های جدید در مواجهه با مسائل و یا تولید محصولات یا خدمات جدید در سازمان ها شود.

در گذشته تصور عموم مردم بر این امر استوار بود که خلاقیت یک استعداد ذاتی است و تنها منحصر به هنر و رشته های هنری می باشد. اما امروزه کاملاً بر همگان مشهود است که خلاقیت مهارتی است که به صورت اکتسابی قابل دریافت می باشد و پیشرفت علم و تکنولوژی و همین طور موفقیت های فردی و شغلی وسازمانی ارتباط مستقیم با خلاقیت و نوآوری دارد.

یک جامعه خلاق نیاز به افرادی با توانمندی تفکر خلاق دارد تا  با درک چالش ها و ارائه ایده های مناسب باعث پیشرفت شوند. افراد برای کسب مهارت خلاقیت و نوآوری باید آموزش های لازم را دریافت کنند و همواره در نظر داشته باشند که خلاقیت با تلاش و ممارست فراوان بدست می آید در نتیجه تفریح و سرگرمی دانستن خلاقیت بسیار اشتباه است و باعث می شود نتیجه موردنظر حاصل نشود.

در فرایند خلاقیت باید در نظر داشت که در زمینه ای که قرار است خلاقیت و نوآوری رخ دهد داشتن حداقل دانش و تخصص در آن حوزه ضروری می باشد. در مرحله بعد با بکارگیری آموزش ها و تکنیک های مؤثر از جمله تکنیک طرح سؤال سقراط، تکنیک تفکر احتمالی و همین طور تکنیک نقشه های ذهنی فرد کم کم قادر به تفکر از نوع تفکر خلاقانه می گردد. این تکنیک ها می توانند داده های ذهنی را دچار تغییر و تحول جدی نموده و در این حالت شکل متفاوتی از درک مفاهیم رخ می دهد.

هم چنین افراد خلاق باید ویژگی های شخصیتی خاصی باشند که آن ها را در ادامه فرایند و به نتیجه رساندن آن، یاری و پشتیبانی نماید.

خلاقیت شامل سطوح سه گانه کشف و اختراع و خلق می باشد. چنانچه سازمانی بتواند سطح خلق را پیاده نماید مسیر پیشرفت خود را یافته است. کلید موفقیت در این است که بداند باید چه چیزهایی را باید خلق کند و این تنها با بکارگیری نیروی متخصص و متبحّر و آموزش دیده در مهارت خلاقیت و نوآوری می باشد.

هر فرد با توجه به سن و شرایط محیطی موجود، ممکن است در یک یا چند سطح از خلاقیت، عملکردی موفق داشته باشد. با توجه به این که این مهارت، قابلیت آموزش در سطح کودکان و در مدارس را دارا می باشد، شروع آموزش از این سنین منجر به نهادینه شدن بینشی مثبت و کارا نسبت به خلاقیت و نوآوری در افراد می گردد که مقدمات موفقیت های آتی آنان در سطح فردی و اجتماعی ونیز در سازمان ها را فراهم می سازد. بدین سبب که شروع آموزش با یادگیری است و یادگیری نیز از جمله فرایندهایی است که برای درک اولیه مفاهیم و بهبود معنایابی و گسترش دهی ذهن نیاز به مقداری خلاقیت و نوآوری دارد. یادگیری و خلاقیت دارای رابطه دوسویه می باشند که پیشرفت در هر کدام، ارتقاء دیگری را در پی خواهد داشت. بدین ترتیب یادگیری با بکارگیری خلاقیت نوعی یادگیری اثربخش می باشد. در فعالیت های گروهی و کسب و کارهای مبتنی بر دانش و          فناوری های پیشرفته و نیز استارت آپ ها، برای کسب موفقیت بایستی این نوع از یادگیری در الزامات             برنامه های آموزشی آن ها قرار بگیرد. با اذعان به این نکته که یادگیری اثربخش در عملکردهای فردی نیز بسیار مؤثر و کارا می باشد.

خلاقیت لازمه نوآوری می باشد. زمانی که ایده ای به مرحله عمل و اجرا می رسد، دیگر خلاقیت نیست بلکه به نوآوری تبدیل شده است.

یک شرکت تولید کننده محصول و یا ارائه دهنده خدمات، برای حفظ روند رو به رشد و نیز حفظ پایداری در بازار می بایستی سرمایه گذاری ویژه ای در حوزه خلاقیت و نوآوری داشته باشد. چرا که شرکت هم نیاز به افراد خلاق برای ارائه ایده های جدید و چاره ساز و هم نیاز به افراد نوآور جهت عملی ساختن ایده ها را دارد و این امر تنها از طریق آموزش صحیح و روزآمد نیروی انسانی محقق می گردد.

این کارگاه برای چه کسانی مناسب است؟

  • برای تمامی اقشار جامعه
  • برای تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلانی که دنبال یک موقعیت شغلی پر درآمد هستند.
  • برای مدیران فروش سازمان ها برای افزایش بازدهی
  • برای مدیران کسب و کارهای کوچک
  • برای مدیران بازاریابی و فروش، مدیران تحقیق و توسعه و مدیران توسعه کسب و کار
  • برای افرادی که می خواهند ضمن کار کردن، لذت هم ببرند
  • برای افرادی که به فکر راه اندازی یک کسب و کار جدید هستند.

مهمترین سرفصل های این کارگاه چیست؟

  • تعاریف مهم خلاقیت
  • تفاوت خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
  • موانع خلاقیت
  • بازی هایی جهت یادگیری به هم زدن پیش فرض ها
  • ویژگی های افراد خلاق
  • تکنیک ها و راهکارهای عملی پرورش خلاقیت

 

مدت کارگاه چقدر است؟

این کارگاه در ۱ روز و به مدت ۸ ساعت برگزار می شود.

مدرس کارگاه چه کسی است؟

مدرس کارگاه جناب آقای احسان حسینی می باشند. ایشان مدت ۱۰ سال مشغول به پژوهش و تدریس در حوزه خلاقیت بوده­اند و در کنار آن به مشاوره حوزه بازاریابی به شرکت­ها می­پردازند.

تحصیلات

لیسانس مهندسی صنایع

کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، گرایش بازاریابی

سوابق شغلی:

  • تدریس موضوعات مرتبط با خلاقیت، مدیریت بازاریابی و بازاریابی دیجیتال در سازمان­های مختلف
  • کارشناس دیجیتال مارکتینگ شرکت مهندسی امتداد به مدت ۱ سال
  • کارشناس توسعه کسب و کار گروه داده ورز جویا به مدت ۲ سال
  • مدیر بازاریابی شرکت پیشرو تجارت هامرز به مدت ۱ سال (در صنعت ساختمان)
  • مشاور بازاریابی و فروش شرکت پیشرو تجارت هامرز (در صنعت ساختمان)
  • مشاور بازاریابی و فروش شرکت آری تس توسعه صنعتی (حوزه مشاوره مالی)
  • مشاور بازاریابی و فروش فروشگاه آنلاین ایران آیلند (فروش عینک)
  • مشاور بازاریابی و فروش گروه تولیدی پاکان (برند پاپو) (تولید لباس نوزاد)

آیا نیروهایم را برای حضور در کارگاه بفرستم؟

قطعاً در صورتی که نیروهای خود را برای شرکت در این دوره بفرستید خدمت بزرگی به شرکت خود انجام داده اید و قطعاً فروش شما به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت و پرسنل شما با بازدهی بیشتر و فکر باز تری به انجام امور خواهند پرداخت.

آیا این کارگاه به صورت درون سازمانی هم برگزار می شود؟

بله، در صورت درخواست برگزاری کارگاه به صورت درون سازمانی با شماره ۰۲۱۶۶۲۲۶۱۵۱ تماس بگیرید.

هزینه شرکت در این کارگاه چقدر است؟

هزینه کارگاه برای هر نفر ۲۷۰ هزار تومان است اما اگر اکنون از طریق فرم انتهای این صفحه به صورت رایگان کارگاه را رزرو کنید مبلغ ۸۰  هزار تومان تخفیف خواهید داشت.

چگونه می توانم برای شرکت در این کارگاه تخفیف بگیرم؟

با معرفی هر ۱ نفر از دوستان خود برای شرکت در کارگاه، مبلغ ۵۰ هزار تومان تخفیف خواهید گرفت.

تاریخ بعدی برگزاری کارگاه چه زمانی است؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا، امکان اعلام تاریخ دقیق نداریم اما اگر از طریق فرم زیر کارگاه را رزرو کنید بلافاصله بعد از مشخص شدن تاریخ، با شما هماهنگ خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۰۲۱۶۶۲۲۶۱۵۱ تماس بگیرید.

کارگاه خلاقیت و نوآوری