مدیریت فرایندهای کسب و کار(BPM)، روشی ساختاریافته شامل تکنیک ها و ابزارهایی جهت شناسایی، تحلیل، توسعه، کنترل و بهینه سازی فرایندهای کسب و کار با هدف توسعه و بهبود کیفیت محصولات و خدمات یک شرکت می باشد.

فرایند به مجموعه ای از فعالیت های متوالی و مرتبط با یکدیگر اطلاق می گردد که منابع و داده­­‌‌‌های خام ورودی را به محصولی خاص تبدیل می نماید. مدیریت فرایندهای کسب و کار در واقع همان شناسایی و پیاده سازی صحیح این فرایندها در هر شرکت با در نظر گرفتن نیاز و خواسته‌ی مشتریان می‌باشد که سبب افزایش اثر بخشی فرایندها و در نهایت منجر به بهبود کارایی شرکت از طریق کسب رضایت مشتری و افزایش کیفیت محصول و ارائه خدمات می‌گردد.

فرایند‌های کسب و کار شامل فرایند‌های مدیریتی و فرایندهای عملیاتی و فرایندهای پشتیبانی می‌باشد که به صورت مستقیم روی شاخص های کسب و کار اثرگذار هستند.

فرایندهای کسب و کار عبارتند از :

  • فرایندهای مدیریتی برای ارائه راهکارهایی در نحوه اداره سازمان
  • فرایندهای عملیاتی در راستای کسب و کار مانند خرید، فروش، تولید و بازاریابی
  • فرایندهای پشتیبانی شامل حسابداری و استخدام و فناوری اطلاعات

نکته بسیار جالب و جذاب در این است که راهکارهای ارائه شده به هیچ عنوان تکراری و یک بار مصرف        نمی باشند. به طوری که با بهینه سازی مداوم، نتایجی کاملاً ملموس و آشکار در کسب و کار مشاهده خواهد شد. شرکت ها با استفاده صحیح و جامع از مدیریت فرایندهای کسب و کار، شاهد روند بهبود و رو به رشد و افزایش در هر یک از شاخص های کسب و کارهستند که این مسأله باعث تمایل هر چه بیشتر برای شرکت در این دوره ها و بهره گیری از روش ها در ساختار سازمان می باشد.

این شاخص ها عبارتند از :

  • افزایش درآمد
  • افزایش سود
  • کاهش هزینه‌های عملیاتی
  • افزایش ارزش مشتری (در مقابل ارزش چرخه عمر مشتری)
  • کاهش نرخ خروج مشتری
  • کاهش نرخ خروج کارکنان

به طور مثال، بهبود فرایندهای فروش منجر به افزایش درآمد و بهبود فرایند تولید و بازاریابی سبب کاهش نرخ خروج مشتری می شود.

علاوه براین، از آنجا که مدیریت فرایندهای کسب و کار ترکیبی از دو علم مدیریت و فناوری اطلاعات می‌باشد، این امر منجر به محبوبیت و کارآمدی ویژه آن در شرکت ها شده است. با توجه به فراهم بودن بستر فناوری اطلاعات و گسترش روزافزون تکنولوژی، پیشرفت شرکت ها مستلزم به کارگیری مدیریت فرایندهای کسب و کار بوده و امری اجتناب ناپذیر است.

شرکت ها نیازمند افراد متخصص در حوزه مدیریت فرآیندهای کسب و کار برای بهبود شاخص های عملکرد خویش می باشند. کارگاه آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار با هدف پرورش نیروی انسانی متخصص در این حوزه و تکمیل مهارت های فردی در افراد به سازمان ها یاری می دهد تا با استخدام این افراد به روند مستمر بهینه سازی فرایندهای کسب و کار جهت بهبود کارکرد خویش و بقای در بازار پرداخته و افراد با کسب مهارت قادر به تضمین موفقیت و موقعیت های شغلی و اجتماعی خویش می باشند.

این کارگاه برای چه کسانی مناسب است؟

  • برای تمامی دانشجویان مدیریت، مهندسی صنایع و فناوری اطلاعات و فارغ التحصیلانی که دنبال یک موقعیت شغلی پر درآمد هستند.
  • برای مدیران و کارشناسان فرایند، سیستم ها و روش ها و همچنین مدیریت کیفیت
  • برای مدیران کسب و کارهای کوچک

مهمترین سرفصل های این کارگاه چیست؟

  • مدیریت فرآیندهای کسب و کار و مفاهیم
  • مدیریت فرآیندمحور و حوزه‌های آن در سازمان
  • چرخه عمر مدیریت فرآیندهای سازمان
  • استانداردهای مدلسازی فرآیندهای سازمان
  • مدیریت بهبود فرآیندهای کسب و کار
  • معرفی مدل‌های APQC ,Solution Composer
  • استاندارد BPMN۲ و قواعد مدلسازی
  • عناصر اصلی در رسم نمودار فرآیند
  • ساخت فرآیند نمونه و تشریح اجزای فرآیند
  • آموزش نرم افزار Visual Paradigm
  • بررسی گزارشات و خروجی‌های قابل دریافت
  • بررسی راهکارهای مکانیزاسیون

 

مدت کارگاه چقدر است؟

این کارگاه در ۲ روز و به مدت ۱۶ ساعت برگزار می شود.

مدرس کارگاه چه کسی است؟

مدرس کارگاه جناب آقای بهرام ناجدی می باشند. ایشان دانش آموخته رشته مهندسی صنایع گرایش برنامه ریزی و تحلیل سیستم از دانشگاه علم و صنعت ایران و با سابقه ۲۱ سال فعالیت در زمینه مدیریت کسب و کار می باشند.

رزومه مدرس:

از جمله مهم ترین حوزه های فعالیتی ایشان به شرح ذیل می باشد:

انجام امور تجزیه و تحلیل سیستم های اطلاعاتی،  طراحی سیستم نگهداری و تعمیرات مکانیزه، طراحی انبار و شبیه سازی  اجزای انبار مکانیزه بر اساس نرم افزارها، طراحی جریان مواد، مستندسازی فرایندهای سازمان بر اساس مدل مدیریت کسب و کار

علاوه بر این ایشان سابقه برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی در زمینه مدیریت کسب و کار و استاندارد مدلسازی فرایندهای سازمان را نیز در کارنامه خویش دارند.

اهم سوابق و فعالیت های ایشان به شرح ذیل است :

  1. همکاری در پروژه طرح جامع سیستم های اطلاعاتی فرودگاه های کشور (۱۳۷۶ الی ۱۳۷۷)
  2. طراحی سیستم های اطلاعاتی در کارخانه کیان تایر(لاستیک البرز) – (۱۳۷۷ الی ۱۳۷۹)
  3. انجام پروژه طرج جامع انبارهای مکانیزه در شرکت مهندسی توسعه سایپا (۱۳۷۹ الی ۱۳۸۱)
  4. انجام پروژه طراحی خط تولید اتوبوس زامیاد
  5. انجام پروژه طراحی سیستم نگهداری و تعمیرات مکانیزه جهت ساختمان های نهاد ریاست جمهوری (۱۳۸۱ الی ۱۳۸۳)
  6. انجام پروژه های درون سازمانی ایران خودرو
  7. طراحی فرایندهای بانک ملت (۱۳۸۸ الی ۱۳۸۹)
  8. همکاری در نصب و راه اندازی گزارشات ستاد هدفمندی یارانه ها در وزارت بازرگانی (۱۳۸۹ الی ۱۳۹۰)
  9. همکاری در مستندسازی فرایندهای کسب و کار در شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (۱۳۹۰ الی ۱۳۹۱)
  10. انجام پروژه مهندسی ارزش در شرکت پارس خودرو (۱۳۹۱ الی ۱۳۹۲)
  11. مستندسازی فرایندهای کسب و کار در شرکت تدبیرگران بهساز ملت

آیا نیروهایم را برای حضور در کارگاه بفرستم؟

قطعاً در صورتی که نیروهای خود را برای شرکت در این دوره بفرستید خدمت بزرگی به شرکت خود انجام داده اید و قطعاً بهره وری سازمان شما به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

آیا این کارگاه به صورت درون سازمانی هم برگزار می شود؟

بله، در صورت درخواست برگزاری کارگاه به صورت درون سازمانی با شماره ۰۲۱۶۶۲۲۶۱۵۱ تماس بگیرید.

هزینه شرکت در این کارگاه چقدر است؟

هزینه کارگاه برای هر نفر ۱۲۰۰ هزار تومان است اما اگر اکنون از طریق فرم انتهای این صفحه به صورت رایگان کارگاه را رزرو کنید مبلغ ۱۰۰ هزار تومان تخفیف خواهید داشت.

چگونه می توانم برای شرکت در این کارگاه تخفیف بگیرم؟

با معرفی هر ۱ نفر از دوستان خود برای شرکت در کارگاه، مبلغ ۵۰ هزار تومان تخفیف خواهید گرفت.

تاریخ بعدی برگزاری کارگاه چه زمانی است؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا، امکان اعلام تاریخ دقیق نداریم اما اگر از طریق فرم زیر کارگاه را رزرو کنید بلافاصله بعد از مشخص شدن تاریخ، با شما هماهنگ خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۰۲۱۶۶۲۲۶۱۵۱ تماس بگیرید.

کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار