جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 02166226151
  • email info@traino.ir
0
ترینو
  • خانه
  • مقالات
    • بازاریابی
    • مهارت های فردی
    • منابع انسانی
    • کارآفرینی و استارتاپ
  • خدمات سازمانی
    • خدمات مشاوره مدیریت
    • خدمات آموزشی سازمانی
    • برگزاری رویداد سازمانی
  • آموزش غیر حضوری
    • محصولات دانلودی
    • وبینارها
    • دوره های ایمیلی
  • آموزش حضوری
    • کارگاه مدیریت فرایندهای کسب و کار
    • کارگاه خلاقیت و نوآوری
    • کارگاه ارتباط مؤثر
    • کارگاه فروش تلفنی
  • درباره ما
    • ترینو چیست؟
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

ترینو > مقالات > مهارت های فردی > گوش کردن فعال چیست و چه اهمیتی دارد؟

گوش کردن فعال چیست و چه اهمیتی دارد؟

access_timeسپتامبر 23, 2018
perm_identity ارسال شده توسط افشین متولی
folder_open مهارت های فردی
گوش کردن فعال

گوش کردن فعال، همانطور که از اسم آن پیداست، به این معناست که در هنگام گوش کردن بر روی حرف های دیگران تمرکز داشته باشید، زیرا «شنیدن» با «گوش کردن» متفاوت است. گوش کردن فعال مهارتی است که شما را در جریان موضوع مورد بحث قرار می دهد و در هر لحظه می توانید در مورد صحبت های مطرح شده نظر دهید.

بیشتر بخوانید: مهارت های ارتباطی شامل چه چیزهایی است؟

گوش کردن فعال چیست؟

مهارت گوش کردن فعال (Active Listening) یکی از مهارت های ارتباطی است که در برقراری ارتباط مؤثر از اهمیت بالایی برخوردار است و شما را بر روی بحث متمرکز می کند. گوش کردن فعال نقش بسیار مهمی را در زندگی روزمره افراد دارد و یادگیری آن به پیشرفت افراد کمک می کند. در ادامه به برخی از نشانه های گوش کردن فعال اشاره می کنیم:

  1. لبخند زدن

لبخند نشانه ای از گوش کردن فعال است که به افراد نشان می دهد که شما به حرف های آن ها توجه می کنید و همچنین به بحث های مطرح شده توسط آن ها علاقه مند هستید. لبخند زدن یکی از قدرتمندترین نشانه های گوش کردن فعال است و نشان می دهد که پیام مورد نظر دریافت و درک شده است.

  1. ارتباط چشمی

طبیعتاً فرد مخاطب گاهی به فردی که صحبت می کند نگاه خواهد کرد. البته این ارتباط چشمی عمدتاً برای افراد خجالتی می تواند استرس زا باشد. بنابراین در هر شرایطی با توجه به عادت ها و نوع صحبت کردن فرد، میزان ارتباط چشمی را تنظیم کنید. این کار کمک می کند تا تاثیر بیشتری را برای مخاطب خود داشته باشید.

  1. سوال پرسیدن

فردی که به خوبی و با تمرکز به حرف های دیگری گوش فرا داده است، قطعاً سوالاتی را در ذهن خود ایجاد می کند و سوال پرسیدن یکی از نشان های طبیعی گوش کردن فعال است که البته باعث شفافیت بیشتر موضوع و از بین رفتن ابهامات در مباحث خواهد شد.

  1. حالت های چهره

بازتاب خودکار یا ظاهر شدن برخی حالات چهره در صورت فرد مخاطب نشان دهنده این است که او از مهارت گوش کردن فعال برای درک موضوع استفاده می کند. حالت های چهره در برخی شرایط نشان دهنده همدلی فرد مخاطب با فردی که صحبت می کند می باشد. شما با یک نگاه به حالت های چهره مخاطب خود می توانید پی ببرید که فرد مورد نظر از گوش کردن فعال استفاده می کند یا این که فقط منتظر تمام شدن حرف های شماست.

  1. تمرکز کامل

فردی که مهارت گوش کردن فعال را در برای موضوعی به کار گرفته اند، هرگز تمرکز خود را از دست نخواهد داد و از کارهایی مانند نگاه کردن به ساعت، خط خطی کردن کاغذ، بازی کردن با موها و از این قبیل کارها اجتناب خواهد کرد.

گوش کردن فعال یکی از مهم ترین مهارت های ارتباطی است، زیرا علاوه بر این که باعث درک بهتر موضوع مورد بحث و تمرکز بیشتر فرد مخاطب بر روی موضوع می شود، نشان دهنده احترام فرد مخاطب به فرد سخنران نیز می باشد. بنابراین اگر شما می خواهید به یک سخنران احترام بگذارید، باید از مهارت گوش کردن فعال استفاده کنید به طوری که فرد سخنران نشان های بالا را در شما مشاهده کند.

بیشتر بخوانید: چگونه یک ارتباط را شروع کنیم؟

برچسب ها: ارتباط چشمیارتباط غیرکلامیاهمیت گوش کردن فعالتعریف ارتباط مؤثرحالت های چهرهروش های ارائه یک کنفرانس موفقمهارت ارتباطیمهارت های ارتباطی شامل چه چیزهایی هستندمهارت همدلی و اهمیت آننشانه های گوش کردن فعال
بعدی مهارت های ارتباطی شامل چه چیزهایی است؟
قبلی آشنایی با پژوهشکده علوم شناختی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
نوشته‌های تازه
  • مشاهدة فيلم Online on line casino Royale 2006 مترجم اون لاين
  • دوره آموزشی مدیریت فرایندهای کسب و کار برگزار شد
  • دوره آموزشی فروش تلفنی برگزار شد
  • استاندارد GS1 چه کمکی به مدیریت زنجیره تأمین می کند؟
  • نکاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده
دسته‌ها
  • آموزش
  • بازاریابی
  • تحقیق و پژوهش
  • تحلیل کسب و کار
  • تخصصی روانشناسی
  • تخصصی صنایع
  • تکنولوژی
  • دسته‌بندی نشده
  • کارآفرینی و استارتاپ
  • کاریابی و موفقیت شغلی
  • مالی، حسابداری و بازار سرمایه
  • متفرقه
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت عمومی
  • مدیریت کیفیت
  • منابع انسانی
  • مهارت های فردی
Ad Banner
برچسب‌ها
5 سطح بلوغ سازمانی آموزش منابع انسانی آمیخته بازاریابی آگاهی در هر مذاکره احراز شغل ارتقا مهارت های اجتماعی استخدام استخراج مقاله از پایان نامه استراتژی بازاریابی استراتژی کسب و کار افزایش بهره وری سازمان انواع رزومه انواع سیستم تخفیف دهی در فروش انواع مصاحبه استخدامی اهداف سازمانی بازاریابی بازاریابی اشتراکی بازاریابی دیجیتال بازاریابی شبکه ای بازاریابی پایگاه داده بهسازی سازمان ترک شغل حمل و نقل هوشمند دارو درمانی اضطراب دارو درمانی افسردگی درمان افسردگی با طب سنتی سایت استخدام معتبر سیستم پرداخت هوشمند شغل زدایی فرسودگی شغلی فرمول مذاکره مذاکره درونی مشکلات روانی ناشی از استرس مصاحبه استخدامی مصاحبه شغلی معرفی کتاب مهارت های ارتباطی موضوعات تحقیقاتی جدید در تصمیم گیری چند معیاره موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی موضوعات تحقیقاتی جدید در روانشناسی خانواده موضوعات تحقیقاتی جدید در مدیریت منابع انسانی نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی پر درآمدترین شغل ها چگونه خود را معرفی کنیم کارمندیابی

ترینو چیست؟

ترینو می­تواند یک اسم باشد، می­تواند یک برند باشد، ترینو حتی می­تواند یک موجود زنده باشد. اما آنچه مهم است، ترینو کمک­های بسیار زیادی می­تواند به شما بکند.

اگر دانشجو هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا در کنار درس خواندن، مهارت­هایی را بیاموزید که آینده شغلی شما را تضمین می­کند.

اگر کارمند هستید، ترینو به شما کمک می­کند تا یک مسیر شغلی بهتر را برای خود ترسیم کنید و ارتقای شغلی پیدا کنید. ادامه مطلب

تماس با ما
  • location_on
    تهران، ملاصدرا، خیابان شیرازی جنوبی، کوچه سامان، پلاک 31، طبقه اول، واحد2
  • phone_android
    02166226151
  • email
    info@traino.ir
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به ترینو می باشد.
keyboard_arrow_up