۵ نوع محتوا برای جذب مخاطبان بیشتر

محتوای جذاب محتوایی است که شما آن را مشخصاً برای مخاطبان خود نوشته باشید. رعایت اخلاق (اجتناب از کپی برداری)، رعایت علائم نگارشی، در اولویت قرار دادن مخاطب و تخصصی بودن محتوا همگی از جمله نکاتی هستند که شما در حین تولید محتوا باید آن ها را مد نظر قرار دهید. در این جا به ۵ نوع محتوا برای جذب مخاطبان بیشتر اشاره می کنیم.
بیشتر بخوانید: لیستی از ۱۵ نوع محتوا در بازاریابی
محتواها انواع مختلفی دارند. شما بسته به کسب و کار خود باید تصمیم بگیرید که از چه نوع محتوایی استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری جذب شما شوند. در ادامه ۵ نوع محتوا برای جذب مخاطبان بیشتر را به شما معرفی می کنیم.
۵ نوع محتوا برای جذب مخاطبان بیشتر
-
تصاویر
تصاویر از جمله مهمترین و حیاتی ترین نوع محتوا برای جذب مخاطبان هستند. شما با طراحی تصاویری متناسب با کسب و کار و هدف خود، و با منتشر کردن آن ها بر روی سایت ها و شبکه های اجتماعی (مخصوصاً اینستاگرام) می توانید روز به روز تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید. تصاویر از جمله محتواهایی هستند که نوعی جذابیت ذاتی برای مخاطبان دارند و به دارا بودن ساختار بصری، معمولاً مخاطبان به آن ها توجه می کنند.
-
فیلم ها
فیلم ها نیز محتوای قدرتمندی برای جذب مخاطبان هستند. شما می توانید با ارائه مصاحبه ها با فرمت فیلم، ایجاد کردن فیلم های آموزشی و ساختن فیلم هایی در مورد کسب و کار خود و در نهایت به اشتراک گذاشتن این فیلم ها بر روی وب سایت یا منتشر کردن آن ها بر روی شبکه های اجتماعی، تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید. شکی نیست که فیلم ها (خصوصاً فیلم های آموزشی) امروزه از جمله جذاب ترین محتواهای اینترنتی هستند.
-
اینفوگرافی (گرافیک اطلاع رسان)
شما می توانید حجم بسیار زیادی از اطلاعات را به روش بصری، جالب و قابل فهم بر روی یک تصویر قرار دهید. اینفوگرافی ها که از جمله ابزار قدرتمند برای بازاریابی محتوا هستند، با ارائه نمودارها، تصاویر و آمارهای مختلف در یک قاب، باعث می شوند که مخاطبان برای مطالعه بر روی یک موضوع وقت کمی را صرف کنند، و به همین دلیل مخاطبان جذب این نوع محتوا می شوند.
-
کتاب های الکترونیکی
کتاب ها از جمله محتواهایی هستند که تولید آن ها مشکل است. اما اگر شما یک کتاب یا کتابچه مفید در یک زمینه تخصصی تولید کنید و آن را بر روی وب سایت خود قرار دهید، مخاطبان آن را مطالعه می کنند و اگر این نوع محتوا برای آن ها جذاب باشد، قطعاً در جستجوهای بعدی خود به دنبال نشانی وب سایت کسب و کار شما خواهند بود. این محتوا که در ایران با عنوان «دانلود کتاب رایگان» بسیار محبوب می باشد، روشی عالی برای رونق بخشیدن به کسب و کار است.
-
محتوای ارجاعی
در میان این ۵ نوع محتوا برای جذب مخاطبان محتوای ارجاعی امروزه در اکثر سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی شما به عنوان بازدید کننده وارد یک سایت می شوید و مطلبی را مطالعه می کنید، در انتهای مطلب یک کادر ظاهر می شود و روی آن چنین نوشته شده است: «ایمیل خود را وارد کنید، تا بتوانید به ادامه این مطلب دسترسی داشته باشید». اگر محتوای شما جذابیت داشته باشد، این روش برای جذب مخاطبان بسیار مفید است.
توجه داشته باشید که هر محتوایی، در هر شرایطی، باعث رونق کسب و کار شما و یا افزایش بازدید از وب سایت شما نخواهد شد. محتوای شما باید یک مبنای علمی و منطقی داشته باشد و با توجه به سلیقه مخاطبان آن ها را تولید کنید. به عنوان مثال، از زمانی که اینستاگرام در سراسر دنیا کاربران زیادی را جذب کرده است، محتواهایی مانند تصاویر و فیلم ها جذابیت بسیار بالایی را برای مخاطبان دارند. بنابراین از میان روش های مختلف تولید محتوا، باید از روش استفاده کنید که برای مخاطبان شما جذاب باشد.
بیشتر بخوانید: جعبه ابزار بازاریابی محتوایی
دیدگاهتان را بنویسید