وبلاگ ترینو

استانداراد ایزو 9001

استانداراد ایزو ۹۰۰۱ چیست؟

بدون شک یکی از مهم ترین استانداردهای جهانی که هر روزه بر روی کالاهای مختلف مشاهده می کنید، استانداراد ایزو ۹۰۰۱ است. به همین دلیل در این مقاله به تعریف و تشریح این استاندارد و همچنین ساز و کار اخذ استانداراد ایزو ۹۰۰۱ پرداخته ایم.

سازمان ایزو چیست؟

ایزو یک سازمان بین المللی مستقل و غیر دولتی است که در ۱۶۲ کشور دارای مراکز استاندارد ملی است. ایزو تاکنون ۲۲۴۱۶ استاندارد بین المللی و مستندات مرتبط با آن ها را منتشر کرده است که تقریبا این استانداردها همه صنایع از مواد غذایی و تولیدی گرفته تا کشاورزی و سلامت را تحت پوشش قرار می دهند. استانداردهای بین المللی ایزو هر کسی را در هر جایی تحت تاثیر قرار می دهد. استانداراد ایزو ۹۰۰۱ نیز یکی از مجوزهای این سازمان بوده و توسط آن ها صادر می شود.

سیستم مدیریت کیفیت چیست؟

یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS)، مجموعه ای از فرآیندهای کسب و کار است که به طور مداوم بر نیازهای مشتریان و افزایش رضایت آنها متمرکز است. این سیستم در راستای اهداف سازمان و جهت گیری های استراتژیک آن می باشد.

استاندارد ایزو ۹۰۰۰ چیست؟

خانواده ایزو ۹۰۰۰ شامل استانداردهای ۹۰۰۰ (مبانی و واژگان)، ۹۰۰۱ (الزامات)، ۹۰۰۴ (راهنمای موفقیت پایدار) و ۱۹۰۱۱ (ممیزی) می باشد.

این خانواده از ایزو به جنبه های مختلف مدیریت کیفیت می پردازد و شامل تعدادی از شناخته شده ترین استانداردهای ایزو است. این استانداردها خطوط راهنما و ابزارهایی را به شرکت ها و سازمان هایی معرفی می کند که به دنبال تطابق مداوم نیازهای مشتریان با محصولات و خدماتشان و بهبود مستمر کیفیت در سازمانشان هستند.

بیشتر بخوانید:مهارت های مورد نیاز برای یک ممیز ایزو

استاندارد ایزو ۹۰۰۱ چیست؟

استاندارد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ معیارهای یک سیستم مدیریت کیفیت را تعیین می کند و تنها استاندارد خانواده ۹۰۰۰ می باشد که به آن گواهینامه تعلق می گیرد (اگرچه این یک الزام نیست). این استاندارد و گواهینامه مربوط به آن می تواند توسط هر سازمان بزرگ یا کوچک، صرف نظر از زمینه فعالیت آن استفاده شود. طبق آمار منتشر شده از سازمان ایزو، بیش از یک میلیون شرکت و سازمان در بیش از ۱۷۰ کشور دارای گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ می باشند.

این استاندارد مبتنی بر تعدادی از اصول مدیریت کیفیت است که شامل مشتری محوری، انگیزه و تعهد مدیریت ارشد، رویکرد فرآیندی و بهبود مستمر می باشد.

ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ کمک می کند که مشتریان محصولات و خدمات با کیفیت و منسجم تری را دریافت کنند که این موضوع خود منجر به ایجاد نفع های مختلفی در  سطح کسب و کار می شود.

بیشتر بخوانید: ایزو روی چه چیزهایی کار می کند؟

ایزو دارای طیف وسیعی از استانداردها برای سیستم های مدیریت کیفیت خاص صنایع و بخش های مختلف است که همگی مبتنی بر ایزو ۹۰۰۱ هستند که شامل موارد زیر می باشد:

  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی (ISO / TS 29001)
  • تجهیزات پزشکی (ISO 13485)
  • سازمان های دولتی در تمام سطوح (ISO 17582)
  • مهندسی نرم افزار (ISO / IEC 90003)
  • سیستم های مدیریت کسب و کار مورد نیاز سازمان های ریلی (ISO / TS 22163)

سایت ترینو

سایت ترینو یک سامانه معرفی و ثبت نام آنلاین دوره های آموزشی است که به مخاطبان حرفه ­ای، دوره ­های آموزشی با کیفیت را متناسب با جایگاه­ های شغلی مختلف ارائه می­ کند. آنچه لازم است درباره ترینو بدانید، این است که ترینو نسبت به کیفیت دوره­ های آموزشی ارائه شده بی تفاوت نیست بلکه با بررسی رزومه اساتید، سابقه و فاکتورهای مهم در آموزشگاه برگزار کننده و سرفصل های دوره، کیفیت دوره ها را به کمک کارشناسان خود تحلیل می کند و پس از حذف دوره های سطح پایین، بهترین های هر حوزه را انتخاب و در وبسایت قرار می دهد.

در ترینو شما می توانید با جستجوی دوره های آموزشی مختلف بر اساس موضوع، مدرس دوره، ارائه مدرک پایان دوره، محله، قیمت و بسیاری از فاکتورهای دیگر، دقیقاً دوره های با مشخصات مد نظرتان را پیدا کنید و در آن ثبت نام کنید.

قابل توجه افرادی که تمایل به شرکت در دوره آشنایی با استانداراد ایزو ۹۰۰۱ دارند، یکی از دوره های ارائه شده توسط سایت ترینو، دوره آموزشی آشنایی با مبانی و الزامات استاندارد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ است. دوره آموزشی ارائه شده در واقع با تشریح الزامات و مبانی مربوط به این استاندارد فراگیر و پرکاربرد، مبنای مناسبی را برای کلیه صاحبان مشاغل و کلیه افرادی که به طور تخصصی تر در حوزه های مرتبط با مدیریت، کنترل و تضمین کیفیت سازمان ها مشغول به فعالیت هستند ایجاد می کند که ضمن آشنایی با کلیات این استاندارد، بتوانند در صورت علاقه به طور عمقی تر این استاندارد را دنبال کنند و به دنبال اخذ گواهینامه برای سازمان هایشان و یا کسب مهارت و اطلاعات در حوزه ایزو تخصصی مرتبط با صنعت مربوط به خودشان باشند.

دوره آموزشی خدمات پس از فروشاز مفهوم رضایتمندی مشتری تا لحظات سرنوشت ساز ارتباط با مشتری

• مفهوم مشتری و رضایتمندی مشتری
• پرورش دیدگاه خدمات مشتریان
• ارتباط موثر در خدمات پس از فروش
• لحظات سرنوشت ساز با تکیه بر مفهوم MOT
• بررسی چرخه خدمات در داخل و خارج سازمان
• باید ها و نباید های خدمات

همایش بزرگ چالش های درونی یک کارآفرینتحلیل و بررسی مسیر پر فراز و نشیب کارآفرین و چالش های پیش رو برای شروع کسب وکار
  • تحلیل و بررسی مسیر پر فراز و نشیب کارآفرین و چالش های پیش رو برای شروع کسب وکار
  • ارائه راهکار جهت توانمندسازی روانی کارآفرینان جوان
  • آشنایی با چالش های جهانی کسب و کار
  • استفاده از تجارب کارآفرینان موفق و بزرگ کشور
  • بررسی روند تحولات و مسائل مرتبط کارآفرینی در سطح جهانی
  • تشکیل شبکه قدرتمند متشکل از کارآفرینانی که بر اساس دستاوردهای کسب شده توسط آنها انتخاب شده اند
  • آموزش سیستماتیک کارآفرینی و پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان با انگیزه های خلاق و پویا