وبلاگ ترینو

موفقیت در بازاریابی شبکه ای

۱۰ نکته برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای

برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای اصول و قواعدی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید تا بتوانید کمترین زمان ممکن به نتیجه مطلوبی برسید. بسیاری از بازاریاب های شبکه ای مشهور در جهان با استفاده از رعایت اصول بازاریابی شبکه ای به موفقیت رسیده اند، بنابراین اگر می خواهید در این زمینه موفقیت شوید به این ۱۰ نکته توجه کنید.

 بیشتر بخوانید: آیا به شرکت های بازاریابی شبکه ای وارد شویم؟

۱۰ نکته برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای عبارتند از:

۱- با ذهنیت کسب و کار شروع کنید

کسب و کارهایی مانند بازاریابی شبکه ای یک سرگرمی نیست و باید به صورت جدی آن ها را دنبال کنید. بسیاری از مردم دوست دارند به صورت پاره وقت کار کنند و درآمد خوبی داشته باشند ولی واقعیت این است که اگر بازاریابی شبکه ای را جدی نگیرید، به درآمد مطلوب نخواهید رسید.

۲- واقعیت را بیان کنید

گاهی شما با شروع بازاریابی شبکه ای مثلاً بعد از ۴ سال به یکی از دوستان خود زنگ می زنید و می گویید که من در یک شرکت بازاریابی شبکه ای مشغول به کار هستم و محصولات بسیار خوبی را به شما پیشنهاد می کنم زیرا قیمت و کیفیت مناسبی دارند! این کار را نکنید و برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای واقعیت را بیان کنید زیرا دوستان شما نیز متوجه اغراق شما خواهند شد.

۳- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

یکی از بهترین روش های موفقیت در بازاریابی شبکه ای استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار مفید و قدرتمند است. به این طریق می توانید هر روزه با بسیاری از افراد در تماس باشید و در مورد کسب و کار خود با آن ها صحبت کنید و افراد جدیدی را جذب نمایید.

۴- از سیستم های بازاریابی استفاده کنید

از جمله موثرترین ابزارهای مورد نیاز برای پیشرفت در زمینه بازاریابی شبکه ای استفاده از سیستم های بازاریابی است. سیستم های بازاریابی ابزارهایی مانند «ربات های تبلیغاتی» هستند که سرعت کار شما را چند برابر می کنند.

۵- همواره از مشاوره یک مربی استفاده کنید

در هر کاری، مشورت کردن با یک مربی ضروری است. برای انجام تغییرات عمده در کسب و کار خود در زمینه بازاریابی شبکه ای شما نیاز به یک مربی که در این زمینه تخصص دارد خواهید داشت. حال این مربی می تواند دوست شما، رئیس شما و یکی از اعضای خانواده شما باشد.

۶- به خودتان باور داشته باشید

همواره آن دسته از افرادی که اعتماد به نفس بالا و نگرش مثبتی نسبت به اهداف خود در زمینه بازاریابی شبکه ای دارند، همان افرادی هستند که در این زمینه موفق می شوند و خیلی سریع به اهداف خود دست پیدا خواهند کرد. بنابراین به اهداف خود باور داشته باشید.

۷- با جذب زیر مجموعه های بیشتر، رشد کنید

زمانی که شما یک عضو جدید را به تیم خود وارد می کنید، در اصطلاح بازاریابی شبکه ای این فرد یک «زیر مجموعه» برای شما خواهد شد. بنابراین باید مدت زمانی برای آموزش دادن به وی جهت ورود به این کسب و کار زمان صرف کنید و در عین حال به فکر جذاب دیگران باشید.

۸- هر روز بیشتر از دیروز تلاش کنید

یک بازاریاب شبکه ای موفق فردی است که هر روز در زمینه کاری خود در اینترنت جستجو می کند، کتاب می خواند و با متخصصان بیشتری در این زمینه مشورت می کند. بازاریابی شبکه ای رو به رشد است بنابراین اگر شما با تلاش روز افزون هم زمان با آن رشد نکنید، قادر به موفقیت در این زمینه نخواهید بود.

۹- رابطه های بلند مدت با دیگران داشته باشید

از جمله روش های سریع برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای، ایجاد کردن رابطه های بلند مدت با دیگران است. دلیل اصلی آن هم این است که مشتریان از کسانی خرید می کنند که مدت طولانی آن ها را می شناسند، به آن ها اعتماد دارند و آن ها را تایید می کنند.

۱۰- ویژگی «دوست داشتنی» بودن را تمرین کنید

اکثر افرادی که در زمینه بازاریابی شبکه ای موفق شده اند افراد دوست داشتنی هستند. خوش اخلاق، خوش برخورد و صادق باشید تا مردم شما را به چشم یک فرد دوست داشتنی ببینند و راحت تر به شما اعتماد کنند.

شاید مهم ترین نکته ای که از این ۱۰ نکته می توان برداشت کرد این باشد که بازاریابی شبکه ای علاوه بر داشتن مهارت های بازاریابی، نیاز به مهارت های اجتماعی، اعتماد به نفس بالا و دیگر صفات اجتماعی در افراد دارد. بنابراین اولین گام برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای این است که روابط اجتماعی خوبی داشته باشید و بتوانید خوب افراد را به صورتی جذب کنید که به شما اعتماد کنند.

 بیشتر بخوانید: انواع فعالیت های ترویجی در بازاریابی

همایش بزرگ چالش های درونی یک کارآفرینتحلیل و بررسی مسیر پر فراز و نشیب کارآفرین و چالش های پیش رو برای شروع کسب وکار
  • تحلیل و بررسی مسیر پر فراز و نشیب کارآفرین و چالش های پیش رو برای شروع کسب وکار
  • ارائه راهکار جهت توانمندسازی روانی کارآفرینان جوان
  • آشنایی با چالش های جهانی کسب و کار
  • استفاده از تجارب کارآفرینان موفق و بزرگ کشور
  • بررسی روند تحولات و مسائل مرتبط کارآفرینی در سطح جهانی
  • تشکیل شبکه قدرتمند متشکل از کارآفرینانی که بر اساس دستاوردهای کسب شده توسط آنها انتخاب شده اند
  • آموزش سیستماتیک کارآفرینی و پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان با انگیزه های خلاق و پویا