وبلاگ ترینو

5 راهکار برای فروش بیمه عمر

۵ راهکار برای فروش بیمه عمر

فرض کنید شما به عنوان یک بازاریاب در یک شرکت بیمه مشغول به کار هستید و می خواهید یک بیمه عمر را به مشتریان بفروشید. بیمه عمر یکی از بیمه های پرطرفدار در ایران است ولی فروش بیمه عمر نیاز به مهارت های خاصی دارد. در این مقاله ۵ راهکار برای فروش بیمه عمر را به شما معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: تفاوت فروش و بازاریابی چیست؟

۵ راهکار برای فروش بیمه عمر عبارتند از:

۱- برای فروش بیمه عمر از نیروهای انگیزشی دو گانه کمک بگیرید

طبق این راهکار، شما دو وظیفه به صورت همزمان بر عهده دارید. یکی این که به مشتری بفهمانید که خرید این بیمه عمر چه مزایایی برای او دارد و از طرف دیگر به او القاء کنید که اگر این بیمه عمر را خریداری نکند چه مشکلاتی برایش ایجاد خواهد شد. این دو نیروی انگیزشی و تحریک آن ها در مشتری باعث می شود که وی ترغیب بیشتری برای خرید بیمه عمر داشته باشد.

۲- برای فروش بیمه عمر نیازهای مشتری را کشف کنید

شما به عنوان یک بازاریاب باید به این نکته مهم واقف باشید که مشتریان همواره به دنبال به دست آوردن نداشته هایشان هستند. حال اگر شما بتوانید این نداشته های مشتریان را کشف کنید، می دانید که مشتریان چه نیازهایی دارند و با توجه به اولویت مشتریان، احساسات آن ها را هدف قرار می دهید و می توانید به این طریق بیمه عمر را به فروش برسانید.

۳- برای فروش بیمه عمر از الگوی دیکنز کمک بگیرید

یکی از مشهورترین راهکارهای فروش بیمه عمر به مشتریان استفاده از الگوی دیکنز است که چهار مرحله دارد:

  • آرزوها و نیازهای برآورده نشده مشتریان را کشف کنید.
  • احساسات مشتریان را تحریک کنید و سعی کنید فکر مشتریان را درگیر نداشتن بیمه عمر کنید تا خلاء آن را احساس کنند.
  • به مشتری تلقین کنید که اگر این بیمه عمر را بخرند، نیازهایشان برطرف خواهد شد. برای این کار تا می توانید باید اطلاعات در اختیار مشتری قرار دهید.
  • بعد از آماده شدن ذهن مشتری، راه حلی را در قالب پیشنهاد به مشتری ارائه دهید.

۴- برای فروش بیمه عمر تجربه کسب کنید

کسب تجربه برای فروش بیمه عمر تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت شما خواهد داشت. افرادی که تجربه بالاتری دارند با روحیات مشتریان بیشتر آشنا هستند و راحت تر می توانند احساسات آن ها را برای خرید بیمه عمر تحریک کنند. بنابراین با چند ترفند ساده می توانند بیمه عمر را به فروش برسانند.

۵- برای فروش بیمه عمر اعتماد به نفس داشته باشید

اگر شما اطلاعات کافی و تخصصی در مورد بیمه عمر داشته باشید می توانید با اعتماد به نفس کامل و با لحنی با مشتری در مورد آن صحبت کنید که مشتری به این نتیجه برسد که شما نیز به آن معتقد هستید. اگر اطلاعات تخصصی در مورد بیمه عمر نداشته باشید مشتری رغبت خود را برای خرید بیمه عمر از دست می دهد و به شما اعتماد نخواهد کرد.

علاوه بر ۵ راهکار برای فروش بیمه عمر که به شما معرفی کردیم، مهارت های فروش نیز نقش مهمی را در فرآیند فروش بیمه عمر به مشتریان دارند. حتی اگر شما یک فرد با اعتماد به نفس بالا باشید و اطلاعات بسیار کاملی را در مورد بیمه عمر داشته باشید ولی مهارت فروش نداشته باشید، ممکن است قادر به فروش بیمه عمر نباشید و در آخرین و مهم ترین مرحله، نتوانید مشتری را متقاعد به خرید بیمه عمر کنید.

بیشتر بخوانید: مهندسی فروش یعنی چه؟

دوره آموزشی خدمات پس از فروشاز مفهوم رضایتمندی مشتری تا لحظات سرنوشت ساز ارتباط با مشتری

• مفهوم مشتری و رضایتمندی مشتری
• پرورش دیدگاه خدمات مشتریان
• ارتباط موثر در خدمات پس از فروش
• لحظات سرنوشت ساز با تکیه بر مفهوم MOT
• بررسی چرخه خدمات در داخل و خارج سازمان
• باید ها و نباید های خدمات

همایش بزرگ چالش های درونی یک کارآفرینتحلیل و بررسی مسیر پر فراز و نشیب کارآفرین و چالش های پیش رو برای شروع کسب وکار
  • تحلیل و بررسی مسیر پر فراز و نشیب کارآفرین و چالش های پیش رو برای شروع کسب وکار
  • ارائه راهکار جهت توانمندسازی روانی کارآفرینان جوان
  • آشنایی با چالش های جهانی کسب و کار
  • استفاده از تجارب کارآفرینان موفق و بزرگ کشور
  • بررسی روند تحولات و مسائل مرتبط کارآفرینی در سطح جهانی
  • تشکیل شبکه قدرتمند متشکل از کارآفرینانی که بر اساس دستاوردهای کسب شده توسط آنها انتخاب شده اند
  • آموزش سیستماتیک کارآفرینی و پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان با انگیزه های خلاق و پویا